Libellés

samedi 19 décembre 2015

** ပါရီ-ေပၚတိုမွတဆင့္ . . . ….. * **



ခရီးသြားျခင္းအႏုပညာ (ပါရီ-ရွန္ဂန္အစုန္အဆန္)
ပါရီ-ေပၚတိုမွတဆင့္  . . . ….. (De Bonjour à Olá) (ဘြန္ရႈးမွ အို႔လာဆီသို႔)



Vueling Airlines VY 1985 EC-MBD                                                 (ဓါတ္ပံု မရငတ)
ေမာင္ရင္ငေတ စီးနင္းလာတဲ့ စပိန္ရဲ႕ Vueling Airlines ေလေၾကာင္းလိုင္းပိုင္ အဲယားဘတ္စ္ ေအ ၃၂၀-၂၁၄ ေလယာဥ္ပ်ံႀကီးဟာ ေပၚတူဂီႏိုင္ငံ ဒုတိယၿမိဳ႕ေတာ္ေပၚတိုၿမိဳ႕ရဲ႕ Aeroporto Francisco Sá Carneiro ကို ညွင္သာစြာ ဆင္းသက္လာခဲ့ပါၿပီ၊ အဲဒီလို ခရီးစဥ္တခုၿပီးဆံုးျခင္း အထိမ္းအမွတ္နဲ႔
တီးေလ့တီးထရွိတဲ့ လက္ခုတ္သံမ်ားကိုေတာ့ မၾကားရေတာ့ပါဘူး၊ လြန္ခဲ့တဲ့ အႏွစ္ အစိတ္ေက်ာ္ သံုးဆယ္က ေလယာဥ္ေျပးလမ္းနဲ႔ ေလယာဥ္ဘီး ထိလိုက္တာကို သိလိုက္ရတဲ့ အခ်ိန္မွာ ညီညာစြာ တီးလိုက္ၾကတဲ့ လက္ခုတ္သံကို ေမာင္ရင္ငေတ အမွတ္ရမိရင္း စိတ္ထဲကေနသာ တေျဖာင္းေျဖာင္း တီးလိုက္မိပါတယ္၊ ႏွစ္ကာလေတြ ေျပာင္းတာနဲ႔အမွ် လူ႔စိတ္ေတြလည္း ေျပာင္းလာလို႔ ထင္ပါရဲ႕၊

အဲဒီ ေမာင္ရင္ငေတစီးနင္းခဲ့တဲ့ အဲယားဘတ္စ္ ေအ ၃၂၀-၂၁၄ EC-MBD ေလယာဥ္ႀကီးက အသစ္ စက္စက္ေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး၊ ၂၀၀၈ ခုႏွစ္မွာ ထုတ္လုပ္ခဲ့တာဆိုေတာ့ အေတာ္ လတ္ေသးတယ္လို႔ ေျပာလို႔ ရႏိုင္ပါတယ္၊ မူလပထမ ပိုင္ရွင္ကေတာ့ ယူေအအီးရဲ႕ Air Arabia ပါ၊ ၂၀၁၄ ခုႏွစ္မွာ စပိန္ Vueling လိုင္းကို ေရာက္ရွိလာတာပါ၊ ထုတ္လုပ္ၿပီးခဲ့သမွ် ေအ ၃၂၀ ေလယာဥ္အစင္း ၇၀၀၀ နီးပါး ထဲက အမွတ္စဥ္ ၃၄၄၄ ေျမာက္ပါ၊ ပ်ံသန္းျခင္း အဓိပၸါယ္ရပါတဲ့ Vueling ကို စီးလို႔ ေမာင္ရင္ငေတ ေပၚတိုၿမိဳ႕ကို ေရာက္ရွိလို႔လာခဲ့ပါၿပီ၊                                         


Porto-Lisboa-Madrid                                                                    (Photo Google)
ဒီခရီးစဥ္ကို ေမာင္ရင္ငေတ ေရးဆြဲလို႔ေနတာကေတာ့ အခုမွ မဟုတ္ပါဘူး၊ အတန္ငယ္ ၾကာခဲ့ပါၿပီ၊
ေမာင္ရင္ငေတရဲ႕ ခရီးသြားေလာဘက ႀကီးလြန္းလွတယ္ ေျပာရမလား မသိပါဘူး၊ ဇိမ္ခံခရီးေျပာလို႔
မရႏိုင္တဲ့ ခရီးမ်ိဳးေတြကိုသာ ေမာင္ရင္ငေတက သြားခ်င္တယ္လို႔ ဆိုရပါမယ္၊ ငါးရက္တပတ္ခရီးကို အနည္းဆံုး သံုးေလးေနရာေလာက္ကို ေရာက္ေအာင္သြားခ်င္တာပါ၊ ဥေရာပဆိုတာက ရွန္ဂန္ဗီဇာ ဆိုတာရဲ႕ အက်ိဳးေက်းဇူးေၾကာင့္ေရာ ႏိုင္ငံေတြက သိပ္မက်ယ္တာေၾကာင့္ေရာ ေလေၾကာင္းအျပင္
ကားလမ္း ရထားလမ္း လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရးေတြက ေကာင္းတာေၾကာင့္ တေနရာနဲ႔ တေနရာကို
ေမာင္ရင္ငေတလို အပင္ပန္းခံႏိုင္ရင္ သြားခ်င္မိတဲ့ေနရာေတြက မကုန္ခမ္းႏိုင္ပါဘူး၊ ၿပီးခဲ့တဲ့ ကိုးလ ပိုင္းအစက အခုခရီးကို သြားမယ္ဆိုၿပီးမွ  အေျခအေနမေပးလာခဲ့လို႔ Côte d'Azur-Genova ခရီးကို စီစဥ္ျဖစ္ၿပီး ေျမထဲပင္လယ္ဆီသို႔ ေရာက္သြားခဲ့ပါတယ္၊ အေနာက္တိုင္းသားေတြဟာ ေႏြမိုးေဆာင္း မိုးေလဝသ ရာသီအေပၚမွာ အေျခခံၿပီး ခရီးသြားၾကသလို ရံုးေက်ာင္းအလုပ္ ပိတ္ရက္ေတြကိုခ်ိန္ၿပီး ခရီးသြားတတ္ၾကပါတယ္၊ အဲဒါေၾကာင့္ သူတို႔အသြားမ်ားတဲ့လမ္းေၾကာင္းေတြက အသြားအမ်ားဆံုး
အခ်ိန္ေတြမွာ လက္မွတ္ေရာင္းစားၾကသူမ်ားကလည္း ေစ်းအႀကီးဆံုးထား ေစ်းကစားၿပီး ေရာင္းၾက ပါတယ္၊ ေမာင္ရင္ေတကေတာ့ ပိုက္ဆံအပိုအကုန္မခံႏိုင္သူမို႔ အဲသလိုမ်ိဳးကို ႀကိဳႀကိဳတင္တင္ေလး အခ်ိန္ယူစီစဥ္ လမ္းေၾကာင္းေျပာင္း လက္မွတ္ဝယ္ပါတယ္၊ ဒါ့ေၾကာင့္ အေရွ႕ေတာင္ဘက္သြားမယ္ စဥ္းစားၿပီးမွ အေနာက္ေတာင္ေဒါင့္ကို ေရာက္သြားတတ္တာမ်ိဳးပါ၊ ခရီးတခုသြားရင္ သံုးေလးေနရာ ေရာက္ရမွ ေက်နပ္တတ္တဲ့စိတ္ေၾကာင့္ ဒီခရီးကို သြားျဖစ္ခဲ့ရင္ဆိုၿပီး စိတ္ကူးနဲ႔ ေရးဆြဲထာခဲ့တာက
Porto-Lisboa-Madrid (သို႔) Porto-Lisboa-Sevilla (သို႔) Sevilla-Malaga-Gibraltar ပါ၊ အဲဒီမွာမွ
အစဥ္ေျပတဲ့ Porto-Lisboa-Madrid ကို ေရြးခ်ယ္ျဖစ္ခဲ့ၿပီး အဂၤလိပ္ပိုင္နယ္ေျမျဖစ္တဲ့ ဂ်ီဘေရာ္တာ
ပါဝင္ေနတဲ့ Sevilla-Malaga-Gibraltar ခရီးကိုေတာ့ ေနာက္မ်ားမွလို႔ ေတးမွတ္ထားပါတယ္၊

ပါရီကေန ေပၚတိုကို ကီလိုမီတာ တေထာင္ေျခာက္ရာေက်ာ္ ေဝးကြာတာမို႔လို႔ ကားေတြ ရထားေတြ စီးရင္ တညနဲ႔တေန႔နီးပါးၾကာမွာျဖစ္လို႔ အခ်ိန္မရလို႔ ဒီတခါေတာ့ ေမာင္ရင္ငေတ ေဝဟင္ခရီးစဥ္ကို အသံုးျပဳရပါတယ္၊ ရထားခကေလယာဥ္ခထက္ ပိုေစ်းႀကီးတာေၾကာင့္လည္းပါပါတယ္၊ ဒီတခါေတာ့
အြန္လိုင္းကေနလက္မွတ္ဝယ္ေတာ့ ေမာင္ရင္ငေတသြားခ်င္တဲ့ပံုစံ ႀတိဂံခရီးစဥ္ကို ပံုေဖာ္ဖို႔အတြက္ Multi Destinations နဲ႔ ဝယ္ၾကည့္ပါတယ္၊ လက္မွတ္ေတြက အသြားတေၾကာင္းစာနဲ႔ အသြားအျပန္ လက္မွတ္ရယ္မွာ တေၾကာင္းတည္းဝယ္တဲ့ လက္မွတ္က ပိုေစ်းႀကီးပါတယ္၊ အခုေတာ့ ခရီးစဥ္ႏွစ္ခု အတြက္ တၿပိဳင္နက္တည္း တြဲဝယ္ၾကည့္ေတာ့ ေစ်းသက္သာတာကို ေတြ႔ရပါတယ္၊ ပါရီကေပၚတိုနဲ႔ အျပန္အတြက္ မာဒရစ္ကပါရီလက္မွတ္ကို တြဲဝယ္တဲ့ေစ်းက ယူရိုတရာမွ်သာရွိတာပါ၊ အဲဒါေၾကာင့္
အသြားအတြက္ Iberia အျပန္အတြက္ Transavia ဆိုၿပီး မတူတဲ့ ေလေၾကာင္းလိုင္းႏွစ္လိုင္း တြဲၿပီး
ဝယ္ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္၊ ေပၚတူဂီပိုင္ TAP Portugal ေလေၾကာင္းလိုင္းကိုေတာ့ အခ်ိန္ အစဥ္မေျပျဖစ္လို႔ အားေပးခ်င္ေပမယ့္ အားမေပးျဖစ္ခဲ့ပါဘူး၊

Aerolínea Iberia ေလေၾကာင္းလိုင္းက Flag Carrier ေခၚစပိန္ရဲ႕ႏိုင္ငံပိုင္ ေနရွင္နယ္ေလေၾကာင္း လိုင္းပါ၊ ဒါေပမယ့္ ေမာင္ရင္ငေတရဲ႕ ပါရီ-ေပၚတိုေလယာဥ္ခရီးစဥ္ကိုေတာ့ Iberia ေလေၾကာင္းက တာဝန္ယူ စီစဥ္တာ မဟုတ္ပါဘူး၊ ေခၽြတာသူမ်ားအတြက္ အထူးသျဖင့္ကေတာ့ ကိုယ့္စရိတ္ ကိုယ္ ေပးစီးၾကရသူမ်ားအတြက္ ရည္ရြယ္ၿပီး လက္ခြဲေလေၾကာင္းလိုင္းက တာဝန္ယူ စီစဥ္တာပါ၊ အဲဒီလို သက္သာ ေလေၾကာင္းလိုင္း အေသးေလးေတြက တခါတရံမွာ ၿမိဳ႕ျပင္အေတာ္ေဝးေဝးက ေလဆိပ္ ခပ္ေသးေသးေတြမွာ ဆိုက္ကပ္ရပ္နားတတ္တာေၾကာင့္ ေလယာဥ္ဖိုးထက္တကၠစီခက ပိုလို႔မ်ားေန တတ္ပါတယ္၊ အဲဒါေၾကာင့္ ပါရီတို႔ေရာမၿမိဳ႕ တို႔လို ေလယာဥ္ကြင္း သံုးေလးကြင္းရွိေနရင္ မသြားခင္ ေသခ်ာ ေလ့လာထားဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္၊ သိပ္မၾကာခင္က ေမာင္ရင္ငေတဆီ ပါရီၿမိဳ႕ကိုအလည္လာ သြားသူတေယာက္ ေရာမၿမိဳ႕ႀကီးမွာ ေလဆိပ္မွားသြားခဲ့လို႔ ေနာက္ထပ္ေလယာဥ္လက္မွတ္ဖိုး ယူရို ရာေက်ာ္ ထပ္မံကုန္က် သြားရပါတယ္၊ အဲဒါေၾကာင့္ အဲသလိုမ်ိဳးမျဖစ္ရေလေအာင္ ေမာင္ရင္ငေတ သြားမယ့္ခရီးကို အေသအခ်ာ ႀကိဳတင္ ျပင္ဆင္တာပါ၊ ဒီတေခါက္သြားမွာက ကိုေရႊဗမာေတြ မရွိတဲ့
ေနရာကို သြားမွာ မဟုတ္လား၊ (ေမာင္ရင္ငေတနဲ႔ မသိသူမ်ား ရွိေကာင္းေတာ့ ရွိႏိုင္ပါတယ္၊)

ေမာင္ရင္ငေတ အခုေနာက္ပိုင္း ခရီးတခုသြားမယ္ စဥ္းစားရင္ သုံးပြင့္ဆိုင္ခရီးေတြ သြားလို႔ရေအာင္ စဥ္းစားပါတယ္၊ မိတ္ေဆြသူငယ္ခ်င္း လူခံရွိတဲ့ ေနရာသြားရင္ေတာ့ ဒီေလာက္ ေခါင္းရႈတ္ခံ စဥ္းစား ေနစရာ မလိုအပ္ေပမယ့္ မေရာက္ဖူးတဲ့အျပင္ အသိတေယာက္မွ မရွိ ဘာသာစကား မတူတဲ့ေနရာ တေနရာကို ဘတ္ဂ်က္တြက္ၿပီး သြားရတာျဖစ္လို႔ ေသခ်ာေအာင္ အႀကိမ္ႀကိမ္ ႀကိဳတင္ေလ့လာရပါ တယ္၊ အင္တာနက္ေခတ္မွာမို႔ အြန္လိုင္းလက္မွတ္ ကိုယ္တိုင္ေရြးဝယ္ရတာမို႔ စိတ္ႀကိဳက္ ရွာေဖြခြင့္ ရသလို အမွားအယြင္း မ်ားတတ္တာမို႔ ဂရုစိုက္ ရတာပါ၊ ေမာင္ရင္ငေတ ဝယ္ေလ့ဝယ္ထရွိတဲ့ ကား ရထား ေလယာဥ္လက္မွတ္အမ်ိဳးအစားေတြ ေဟာ္တယ္ငွားတာေတြက ေစ်းအသက္သာဆံုးျဖစ္လို႔ ရက္ခ်ိန္းရက္ေျပာင္း လုပ္လို႔မရပါဘူး၊ ေသခ်ာၿပီဆိုမွ လုပ္ရတာပါ၊ မေသခ်ာလို႔က အဆံုးပါ၊


Aéroport de Paris- Orly-Ouest                                                         (Photo Google)
ပါရီေအာ္လီေလဆိပ္က ပါရီၿမိဳ႕ရဲ႕ ေတာင္ဘက္အျခမ္း ေမာင္ရင္ငေတတို႔ေနတဲ့ ေနရာဘက္ျခမ္းမွာ တည္ရွိပါတယ္၊ ဒါေပမယ့္လို႔ နီးတယ္လို႔ေတာ့ေျပာလို႔ မရပါဘူး၊ ပါရီရဲ႕ အႀကီးဆံုး တရုတ္တန္းရွိရာ ၁၃ ရပ္ကြက္ကို ျဖတ္သန္းသြားပါတဲ့ ေျမေအာက္ရထားလိုင္း အမွတ္ ရဲ႕ ဂိတ္ဆံုး Villejuif-Louis Aragon ဘူတာကေန Tramway ထရန္းေဝးလိုင္း အမွတ္ ကို စီးသြားရပါတယ္၊ အလြယ္မွတ္ခ်င္ ရင္ေတာ့ M-7 နဲ႔ T-7 ႏွစ္ဆင့္စီးရတာပါ၊ ေစ်းနည္းၿပီး အလြယ္ဆံုးနည္းပါ၊ တျခားနည္းေတြကေတာ့ တကၠစီနဲ႔ သြားမလား အဲယားပို႔စ္ဘတ္စ္ စီးမလား သြားလို႔ ရပါတယ္၊ Aéroport de Paris-Orly မွာ Orly Sud နဲ႔ Orly Ouest ဆိုၿပီး Terminal ႏွစ္ခု ရွိပါတယ္၊ သတိထားရမွာ တခုက Tramway T-7
Aéroport d'Orly ဘူတာက Orly Sud ကိုသာေရာက္ပါတယ္၊ Orly Sud ကေနၿပီး Orly Ouest ကို
တဆင့္ စီးသြားရပါေသးတယ္၊ အခ်ိန္လုသြားရသူမ်ား သတိထားဖို႔ပါ၊

ေလဆိပ္ေရာက္ၿပီး Iberia ေကာင္တာမွာ တန္းစီ လက္မွတ္ထုတ္ျပေတာ့ ေမာင္ရင္ငေတ စိတ္ထင္ ထားတဲ့အတိုင္း အီေဘရီးယားေလယာဥ္ မဟုတ္ဘဲ စီးရမွာက Vueling ပ်ံသန္းျခင္း ခရီးစဥ္အမွတ္ VY 1985 ပါ၊ စပိန္ရဲ႕ပထမ မာဒရစ္အေျခစိုက္ အီေဘရီးယားနဲ႔ စပိန္ဒုတိယ ဘာစီလိုနားအေျခစိုက္ Vueling လိုင္းႏွစ္လိုင္းကသိပ္မကြာလွသလို ဥေရာပမွာေတာ့ နာမည္သိပ္မႀကီးတဲ့ ဒုတိယတန္းစား ေလေၾကာင္းလိုင္းေတြသာပါ၊ လိုင္းႏွစ္လိုင္းစလံုးကလည္း နာမည္ပ်က္သိပ္မရွိလွတာမို႔လို႔ ဘာစီးစီး အတူတူမို႔ ခရီးတြင္ဖို႔ကသာ ပိုအေရးႀကီးပါတယ္ မဟုတ္ပါလား၊


Décollage de l'Aéroport d’Orly                           (ဓါတ္ပံု မရငတ)
ပါရီ Orly ေလဆိပ္ကေန မနက္ ၁၁ နာရီ ၅၀ စတင္ ထြက္ခြာရမယ့္ ေလယာဥ္ဟာ စပိန္နဲ႔ ေပၚတူဂီ ဘက္မွာ မနက္ပိုင္း ျမဴေတြဆိုင္း တိမ္ေတြထူထပ္ေနတာေၾကာင့္ ထင္ပါရဲ႕၊ ပါရီကို အဝင္ေနာက္က်
ပါေတာ့တယ္၊ ပါရီကျပန္ထြက္ေတာ့ တနာရီခန္႔ ေနာက္က်ေနပါၿပီ၊ အဲဒါေၾကာင့္ ေပၚတိုေလဆိပ္ကို ၁၂ နာရီ ၅၅ မိနစ္မွာ ေရာက္ရမယ္ ဆိုေပမယ့္ ေန႔ခင္း ႏွစ္နာရီမွ ဆိုက္ေရာက္ပါေတာ့တယ္၊ အမွန္ တကယ္ေတာ့ ေလယာဥ္ပ်ံသန္းခ်ိန္က ႏွစ္နာရီငါးမိနစ္ပါ၊ ဒါေပမယ့္ ဥေရာပအေနာက္စြန္း ေပၚတူဂီ စံေတာ္ခ်ိန္သတ္မွတ္ခ်က္က အဂၤလန္တို႔ အိုင္ယာလန္တို႔နဲ႔ သြားတူပါတယ္၊ စပိန္ ျပင္သစ္တို႔ထက္ တနာရီေနာက္က် အိပ္ယာထၾကသူေတြေပ့ါ၊ အဲဒါေၾကာင့္ လက္ပတ္နာရီ ပတ္သူမ်ား နာရီလက္တံ တနာရီ ေနာက္ေရႊ႕ရမွာပါ၊

အဲယားဘတ္စ္ ေအ ၃၂၀ ေလယာဥ္ေတြက အလတ္စား အရြယ္ေတြပါ၊ တဘက္ကို ထိုင္ခံုသံုးလံုးစီ ေျခာက္လံုးတန္း အတန္းသံုးဆယ္ခန္႔ပါလို႔ ခရီးသည္ ၁၈၀ ေလာက္ထိဆန္႔ပါတယ္၊ ေမာင္ရင္ငေတ ထိုင္ခံုနံပတ္က ၂၁ အက္ဖ္ ဆိုေတာ့ ျပဴတင္းေပါက္အနား ေလယာဥ္ေတာင္ပံရဲ႕ အေနာက္ဘက္မွာ ျဖစ္လို႔ ေမာင္ရင္ငေတ့ စိတ္ႀကိဳက္ေနရာပါ၊ ညဘက္ပိုင္းဆိုခဲ့ရင္ေတာ့ ေဘးဘီဘာကိုမွ မျမင္ရပါလို႔ အေၾကာင္း မဟုတ္ေပမယ့္လည္း ေန႔ခင္းေန႔လည္ ဆိုရင္ေတာ့ ခရီးသြားခ်ိန္ မအိပ္တတ္တဲ့အတြက္ ျပဴတင္းနားမွာ ထိုင္မွသာ ေမာင္ရင္ငေတ မွတ္တမ္းတင္ခ်င္မိတာေတြ တင္လို႔ ရမွာပါ၊ ေလယာဥ္ရဲ႕ ေတာင္ပံေနာက္မွာ ထိုင္လိုရျခင္း အေၾကာင္းရင္းကေတာ့ အတားအစီးမဲ့ အာကာသ ဟင္းလင္းျပင္ တိမ္ထုေတြေပၚမွာျဖစ္ျဖစ္ ထိမ္ထုကင္းစင္ေနခ်ိန္ျဖစ္ျဖစ္ မ်က္ေစ့ေရွ႕မွာ ဘာမွရွိေနတာထက္စာရင္
ေလယာဥ္ေတာင္ပံႀကီး နိမ့္လိုက္ျမင့္လိုက္ ေဝ့ဝိုက္လိုက္ကို ျမင္ေတြ႔ရတာကိုက ခံစားရမႈ တမ်ိဳးပါ၊


တိမ္ထုေပၚက Vueling VY 1985                          (ဓါတ္ပံု မရငတ)
ပါရီ ေအာ္လီေလဆိပ္ကေန ေလယာဥ္ဘီးေျမၾကြၿပီး တမိနစ္မွ် မၾကာလိုက္ခင္မွာဘဲ အဲယားဘတ္စ္ ၃၂၀-၂၀၀ ေလယာဥ္ႀကီးက တိမ္ထုထဲကို ဝင္ေရာက္လို႔သြားပါၿပီ၊ ပါရီရဲ႕ ဒီဇင္ဘာေဆာင္းကလည္း မိုးတၿပိဳက္ႏွစ္ၿပိဳက္က်လိုက္ ေနတခ်က္ႏွစ္ခ်က္ပူလိုက္နဲ႔ ေနတဝက္ တိမ္တဝက္ ရာသီကိုး . . .....  

တိမ္ထုေပၚမွာ ေလယာဥ္စီးျခင္းကလည္း ဖီလင္တမ်ိဳး ခံစားရပါတယ္၊
ေမာင္ရင္ငေတတို႔ ေျမႀကီးေပၚကေန ဟုိုးမိုးေကာင္းကင္ေပၚက တိမ္ျဖဴျဖဴျဖစ္ျဖစ္ တိမ္ညိဳညိဳျဖစ္ျဖစ္ မည္းေမွာင္ေနတဲ့ တိမ္ထုကိုပဲျဖစ္ျဖစ္ မိုးသက္ေလေအးေအးနဲ႔အတူ ေျပးေနတာကို ေတြ႔ဖူးၾကမွာပါ၊ ေမာင္ရင္ငေတကေတာ့ အဲဒီလို ေခါင္းကိုေမာ့လို႔ ၾကည့္ခဲ့ရပါတဲ့ ဒီ တိမ္ဆိုင္တိမ္လိပ္တိမ္ထုေတြက မ်က္ေစ့ေအာက္မွာ ေရာက္ေနျပန္ေတာ့လည္း ခံစားရတဲ့ဖီလင္က မတူထူးျခားတဲ့ ေနာက္တမ်ိဳးေပ့ါ၊ အဲဒါကို အမွတ္တယ မွတ္တမ္းတင္ခဲ့မိတာပါ၊ 

ပါရီ ေပၚတို ခရီးစဥ္ တဝက္ေက်ာ္ခန္႔ေရာက္ေတာ့ တိမ္ျဖဴျဖဴေတြ ပါးလႊာသြားၿပီး စပိန္နဲ႔ ျပင္သစ္ကို ပိုင္းျခားထားတဲ့ ပီေရေနးေတာင္တန္းရဲ႕ ေတာင္ထြဋ္မ်ားကို ေလယာဥ္ေအာက္ေပႏွစ္ေသာင္းေက်ာ္ အကြာမွာ ခပ္ေရးေရးမက ျမင္ေတြ႔ေနရပါတယ္၊ တခါတရံမွာေတာ့ အေတာ္ႀကီးကို ထင္ထင္ရွားရွား ၾကည္ၾကည္လင္လင္ ျမင္ရပါတယ္၊ အဲဒါေတြကို ျမင္ေတြ႔ခ်င္မိလို႔ ဒီလိုေန႔ပိုင္းခရီးေတြကို သြားျဖစ္ဖို႔ ႀကိဳတင္ၿပီး စီစဥ္ရတာပါ၊ ရာသီဥတုသာယာဖို႔ကေတာ့ ကုသိုလ္ကံေပ့ါေလ၊ အမ်ားအားျဖင့္ကေတာ့ ေတာင္ပိုင္းဥေရာပက ေျမာက္ပိုင္းထက္ ေနပိုအျမင္မ်ားတာပါ၊ မိုးမရြာဖို႔ အေရးႀကီးပါတယ္၊ ဒီကေန႔
စပိန္နဲ႔ ေပၚတူဂီရဲ႕ ရာသီဥတုကေတာ့ သာသာယာယာ ရွိလွပါေပတယ္၊


အျမင့္ေပ သံုးေသာင္းေက်ာ္မွ ပီေရေနးေတာင္တန္းမ်ားကို လွမ္းေမွ်ာ္၍ၾကည့္ျခင္း (ဓါတ္ပံု မရငတ)
ပီေရေနး ေတာင္တန္းမ်ားရဲ႕ အျမင့္ဆံုးေတာင္ထြဋ္မ်ားက ေပတေသာင္း ေပတေသာင္းေက်ာ္ေက်ာ္ ျမင့္တာပါ၊ အဲဒီေတာ့ ေလယာဥ္ပ်ံသန္းေနတဲ့အျမင့္နဲ႔ ေတာင္ထြဋ္ေတြရဲ႕အျမင့္ၾကားမွာ ကြာဟမႈက ေပႏွစ္ေသာင္း နီးပါးသာမို႔ ထင္ပါရဲ႕၊ ပီေရေနးေတာင္တန္းမ်ားကို အေတာ္အတန္ ျမင္ေတြ႔ခြင့္ေတာ့ ရလိုက္ပါတယ္၊ ပီေရေနးေတာင္ထိပ္ေပၚကေန မိုးေကာင္းကင္ကိုေမာ့လို႔ ၾကည့္ခဲ့ရတဲ့ အရသာနဲ႔က
ေတာ့ ေျပာင္းျပန္လို႔သာ ေျပာရမယ္ ထင္မိရေၾကာင္းပါ၊

အဲဒီလို ပီေရေနး ေတာင္တန္းမ်ားရဲ႕ လွပမႈေတြကို ခံစားလို႔ မဝေသးခင္မွာ ေလယာဥ္မွဴး အခန္းက ေၾကညာခ်က္ စကားသံ ထြက္လာပါတယ္၊ ေမာင္ရင္ငေတတို႔ စီးနင္းလာတဲ့ ေလယာဥ္ပ်ံက ေပၚတို နယ္ေျမကို ခ်ည္းနင္းဝင္ေရာက္လာၿပီျဖစ္ေၾကာင္း ေပသံုးေသာင္းေက်ာ္အျမင့္က စတင္လို႔ နိမ့္ဆင္း လာၿပီ ျဖစ္ေၾကာင္း မ်ားမၾကာမီ အခ်ိန္အတြင္းမွာ ေပၚတိုၿမိဳ႕ Aeroporto do Porto-Francisco Sá Carneiro ႏိုင္ငံတကာေလဆိပ္ကို ဆင္းသက္ ဆိုက္ေရာက္ေတာ့မွာျဖစ္ေၾကာင္း သာယာလွပေသာ ေန႔တေန႔ျဖစ္ပါေၾကာင္း ေပၚတူဂီေခၚတဲ့ ပူတေကေရႊတိုင္းျပည္ႀကီးမွ Bem-Vindo ႀကိဳဆိုပါေၾကာင္း စသျဖင့္ ေျပာၾကားသံကို ၾကားလိုက္ရပါတယ္၊

အဲဒီလို ေၾကညာသံ ၾကားလိုက္ရၿပီးေနာက္ ခ်က္ခ်င္းႀကီးေတာ့ ေလဆိပ္ကို ဆင္းသက္တာ မဟုတ္ ေသးပါဘူး၊ ေမာင္ရင္ငေတလည္း ေျမျပင္ကိုငံုၾကည့္လိုက္ေတာ့ ဟုတ္ပါတယ္၊ ေပၚတိုရဲ႕ ရာသီဥတု
အေတာ္ေလး သာယာေနတာမို႔ ေျမျပင္ကို သဲကြဲစြာ ျမင္ေနရပါၿပီ၊ ကားလမ္းေတြနဲ႔ တံတားႀကီးေတြ ေပၚမွာ အျပင္းေမာင္းေနတဲ့ ကားေလးေတြကိုေတာင္မွ အထင္းသားႀကီး ျမင္ေနရပါၿပီ၊
မၾကာခင္မွာေတာ့ ေမာင္ရင္ငေတ အရမ္းေရာက္ခ်င္ခဲ့တဲ့ ၿမိဳ႕ေပၚတိုရဲ႕ အသက္ေသြးေၾကာ ျမစ္မင္း ျဖစ္တဲ့ Rio Douro (စပိန္လိုေတာ့ Duero ေပ့ါ ဗ်ာ) ျမစ္ေၾကာင္းစိမ္းစိမ္းကို ျမင္ေတြ႔လိုက္ရပါတယ္၊
တဆက္တည္းလိုလိုမွာပဲ ေလယာဥ္က ေျမျပင္နဲ႔ နီးကပ္လာသလို အီဖယ္ရဲ႕ တံတားႀကီးအပါအဝင္
ေပၚတိုရဲ႕ နာမည္ေက်ာ္ ဒူရို (အမွန္ အသံထြက္ကေတာ့ ဒိုအူရို ဆိုတဲ့ အသံနဲ႔ ပိုနီးစပ္မွာပါ၊) ျမစ္ကူး တံတားႀကီး ေျခာက္စင္းကို ေတြ႔လိုက္ရပါၿပီ၊ ဒူရိုျမစ္အလွနဲ႔ ၿမိဳ႕ေပၚတိုရဲ႕ အလွကိုေတာ့ ရသမွ်ေလး ေလယာဥ္ေပၚကေန ေမာင္ရင္ငေတ ရိုက္ကူးခဲ့တာကို ၾကည့္ၾကည့္ၾကပါေတာ့၊ ေပၚတိုရဲ႕အေၾကာင္း လွပသာယာမႈေတြကို အပိုဆာဒါးေတြ ေမာင္ရင္ငေတ ဒီေနရာကေန သိပ္ မေျပာခ်င္ပါဘူး၊ ဥေရာပ ေဒသႀကီးရဲ႕ တတိယၿမိဳ႕ အဆင့္ေလာက္သာ ႀကီးက်ယ္ခမ္းနားပါတယ္ဆိုတဲ့ ေပၚတိုၿမိဳ႕ကေလးက သြားလည္သင့္တဲ့ ၿမိဳ႕တၿမိဳ႕ျဖစ္ေၾကာင္းကို ေမာင္ရင္ငေတ ေလယာဥ္ေပၚကမဆင္းခင္ေလးမွာတင္ အတည္ျပဳ ေထာက္ခံခ်က္ကိုေတာ့ ရဲရဲႀကီး  ေပးလိုက္ပါၿပီ ခင္ဗ်ား၊


Aeroporto do Porto-Francisco Sá Carneiro                         (ဓါတ္ပံု မရငတ)
ေမာင္ရင္ငေတစီးခဲ့တဲ့ ပါရီ-ေပၚတိုသြား အဲယားဘတ္စ္ေအ ၃၂၀ ေပၚမွာေတာ့ ၾကားရက္ဆိုေပမယ့္ လူကေတာ့ အျပည့္နီးပါးပါ၊ စပိန္ပိုင္ Iberia+Vueling ေလေၾကာင္းလိုင္းႀကီး ႏွစ္ခုရဲ႕ ပူးတြဲစီစဥ္မႈနဲ႔ ေမာင္ရင္ငေတ ေပၚတူဂီေျမႀကီးသို႔ ေရာက္လာခဲ့ပါၿပီ၊ ေလယာဥ္က ေျဖးေျဖးညွင္သာစြာနဲ႔ ေလဆိပ္ ခန္းမေဆာင္နားသို႔ ေရာက္လာပါၿပီ၊ ခရီးသည္ေတြလည္း လႈပ္လႈပ္ရြရြနဲ႔ အထုပ္အပိုးေတြ ျပင္ဆင္ ေနၾကပါၿပီ၊ ေမာင္ရင္ငေတတို႔ ထိုင္ခံုတန္းစြန္က တခ်ိန္လံုး မ်က္ႏွာခပ္တည္တည္နဲ႔ ေလယာဥ္မယ္ ေလးေတြကို တလမ္းလံုးရစ္လာခဲ့တဲ့ ခရီးသည္အဖြားႀကီးလည္း မၾကာခင္မွာ သူမရဲ႕ဘိုးေတာ္ႀကီးနဲ႔
ေတြ႔ရေတာ့မွာ ထင္ပါရဲ႕ မ်က္ႏွာအနည္းငယ္ ျပံဳးေယာင္ေယာင္သန္းလို႔ လာပါၿပီ၊
ေမာင္ရင္ငေတလည္း ကမန္းကတန္းနဲ႔ပါလာတဲ့ ပစၥည္းပစၥယေလးေတြ ေကာက္ခါထည့္ ေလယာဥ္
အေပါက္ဝရွိရာကို အထုပ္ထမ္း ထြက္လာခဲ့ၿပီး ေလယာဥ္မယ္ေလးေတြကို Obrigado ေအာ္ဘရီဂဒို ဆိုၿပီး ႏႈတ္ဆက္လက္ျပလို႔ ေလဆိပ္ခန္းမရွိရာသို ထြက္လာခဲ့ေတာ့ပါတယ္၊


Aeroporto do Porto-Francisco Sá Carneiro

ဤကဲ့သို႔ ဤကဲ့သို႔  . . . . . . . … .. .. . .. …. … ….. ..
ဒီ ပါရီ ေပၚတို ေလယာဥ္ ႏွစ္နာရီသာသာ ခရီးစဥ္ တေလွ်ာက္မွာ  . … . . . . မွတ္တမ္းတင္ ရသမွ် တင္ခဲ့ပါတယ္၊ .. . . …… . . ….. . … .. . … . .. . . . … . . . . … . . . . . . ……….. . . .. .. . …..၊
အဲဒီလို ဘယ္သူတဦးတေယာက္ကမွ ေစခိုင္းခ်က္ မဟုတ္ပါဘဲနဲ႔ မနားမေန မွတ္တမ္းတင္ခဲ့မိရတာ ေလးေတြကို ခံစားခ်က္ျခင္း တူမယ္ဆိုရင္ေတာ့ ဒီေနရာေတြမွာ ဝင္ၾကည့္ႏိုင္ေၾကာင္းပါ ခင္ဗ်ာ၊

Vueling Airlines VY 1985 . .. . . .... ...... Décollage de l'aéroport .. . . .....
အျမင့္ေပ သံုးေသာင္းေက်ာ္မွ ပီေရေနးေတာင္တန္းမ်ားကို လွမ္းေမွ်ာ္၍ ၾကည့္ျခင္း
Débarquement à l'Aeroporto do Porto-Francisco Sá Carneiro . . .. .. ... .. .....
ဒီ ပါရီ-ေပၚတိုမွတဆင့္  . . . ….. သို႔မဟုတ္ ႏႈတ္ခြန္းဆက္စကားအရ ဆိုရင္ (De Bonjour à Olá) (ဘြန္ရႈးေျမမွ အို႔လာေျမဆီသို႔) စာစုမ်ား ေရးဖို႔ ေတးထားတာ အမ်ားႀကီး ရွိေနပါတယ္၊ တခ်ိဳ႕ေသာ စာေၾကာင္းေတြ စာပုဒ္ေတြကိုလည္း သြားဖို႔ေလ့လာရင္း ႀကိဳတင္ေရးထား ျဖစ္ခဲ့တာေတြ ရွိပါတယ္၊ ေနာက္ ခရီးတခု မသြားျဖစ္ခင္စပ္ၾကား အဆံုးသတ္ ေရးႏိုင္ဖို႔ ႀကိဳးစားပါဦးမည္၊

ေအာ္ဘရီဂဒို ေပၚတို . . . …..
(Olá Porto  . . . …… Obrigado! Obrigada!)
ေမာင္ရင္ငေတ ၁၈၁၂၂၀၁၅



ေမာင္ရင္ငေတ ၁၈၁၂၂၀၁၅






Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire

** * တခါကေန႔ရက္မ်ား (၃) ** *

ႏွစ္ဆယ္ေက်ာ္အလြမ္း တခါကေန႔ရက္မ်ား (၃) (Photo Poet SawWai) ကိုစံေရႊျမင့္ေရ ႕႕ ႕ ႕ ႕႕႕႕ ႕႕ မေဟသီေတြခ်ယ္ရီေတြ ေျပာမိျပန္ေတာ့ ေ...

Google+ Badge

Google+ Followers