mardi 6 octobre 2015

** အလြမ္းရယ္ေျဖ ေျပႏိုင္မတဲ့လား * **



အေတြးစတစ
အလြမ္းရယ္ေျဖ ေျပႏိုင္မတဲ့လား


ေရွးေရွးတုန္းကအညာလမ္း   (ျပင္သစ္ ခရီးသြားစာအုပ္တအုပ္မွ မရငတ ျပန္လည္ရိုက္ကူးသည္)
ဒီလို ပံုေဟာင္းေတြထဲက အညာလမ္းေလးေတြကိုလည္း လြမ္းမိပါတယ္၊
အတိတ္က ကို္ယ္တိုင္ ျဖတ္သန္းသြားလာဖူးခဲ့တာဆိုေတာ့ ပိုလြမ္းစရာ ေကာင္းလွပါတယ္၊
ကိုယ့္အတြက္ေတာ့ ေလာကႀကီးဟာ အခ်ိဳးမက်တာေတြ အခ်ိဳးမတဲ့ခဲ့တာေတြ အမ်ားႀကီးပါ၊
ေမာင္ရင္ငေတ ဆိုတာလည္း ကိုယ္ သိပ္ ျဖစ္ခ်င္လြန္းလို႔ ျဖစ္လာတာမ်ိဳး မဟုတ္ပါဘူး၊
ကိုယ္လုပ္ခ်င္ရာေလးေတြကို လုပ္ၾကည့္ရင္းနဲ႔ အခ်ိန္အခါ တိုက္ဆိုင္သြားလို႔ ဒီေလာက္ေလး
ျဖစ္လာတာမ်ိဳးပါ၊ သိပ္ၿပီးေတာ့ ဆက္ျဖစ္လာဖို႔ ႀကိဳးစားပမ္းစား စိတ္ေတြလည္း သိပ္မရွိလွပါဘူး၊
ကိုယ္လုပ္ခ်င္တာ ကိုယ္ျဖစ္ခ်င္တာ ကိုယ္ေနခ်င္တာ ကိုယ္သြားခ်င္တာ ကိုယ္စားခ်င္ရာ ….. 
စတာ စတာေတြဟာ ျဖစ္ခ်င္မွ ျဖစ္လာတတ္တာမ်ိဳး မဟုတ္ပါလား၊
ျဖစ္ခ်င္တာေတြ ျဖစ္မလာတတ္ေပမယ့္ မျဖစ္ခ်င္တာေတြ ျဖစ္လာခဲ့တာေတြလည္း မ်ားစြာပါ၊
ဒီလို အညာလမ္းမ်ိဳးေတြကို ခပ္ငယ္ငယ္ ဘဝမွာ ႀကိမ္ဖန္မ်ားစြာ သြားလာခဲ့ဖူးပါတယ္၊
ႀကိမ္ဖန္မ်ားစြာ ေခါက္တံု႔ေခါက္ျပန္ ျဖတ္သန္းသြားခဲ့ဖူးေပမယ့္ စိတ္ထဲမွာေတာ့
အခုလိုမ်ိဳး လြမ္းလို႔လာတတ္လိမ့္မယ္ရယ္လို႔ မထင္ထားပါဘူး၊


တခါတခါ မိုးရြာမွေခ်ာင္းေရက်တတ္တဲ့ အညာေဒသက ေခ်ာင္းေျခာက္  (Photo MinnDylan NY)
ကိုယ္ ေရာက္ေနတဲ့ ေနရာေဒသနဲ႔က လမ္းေလွ်ာက္သြားမယ္ဆိုရင္ မိုင္ေပါင္းခုႏွစ္ေထာင္နီးပါး
နာရီေပါင္း ႏွစ္ေထာင္ေက်ာ္ ၾကာမွာ (ဒါေတာင္ မရပ္မနားသြားမွ) ဆိုေတာ့လည္း
သြားဖို႔ရာက မလြယ္ေရးခ် မလြယ္ပါဘူးလို႔သာ ဆိုပါရေစေတာ့၊
ေလယာဥ္ပ်ံေတြ ရွိသားဘဲ ဆယ့္သံုးေလးနာရီရင္ စီးရင္ ေရာက္တာဘဲ ဆိုၾကေပမယ့္
ဒါကလည္း ေမာင္ရင္ငေတတို႔ စိတ္မ်ိဳးနဲ႔ မလြယ္ေရးခ်ပါဘဲ၊ ေခါင္းငံု႔မခံႏိုင္လို႔ ေဝးရပ္ေျမကို
ထြက္ေျပးလာခဲ့တာ မဟုတ္ပါလား၊ စကားႀကီးစကားက်ယ္ေတြ မေျပာခ်င္ပါဘူးေလ၊
တကယ္ေတာ့ ႏိုင္ငံျခားဆိုတာမ်ိဳးကလည္း အာရွရယ္ အေမရိကရယ္ အာဖရိကရယ္ ဥေရာပရယ္
ဘယ္ရယ္မဟုတ္ မေရာက္ဖူး မသြားဖူးတဲ့ ခရီးလမ္းေတြကို ေျခမွာေဗြပါၿပီး သြားလာခ်င္တဲ့စိတ္ေတြ
ရွိခဲ့တာကေတာ့ ေက်ာင္းသားငယ္ဘဝ ဆယ့္သံုးေလးငါးႏွစ္သား မတိုင္မီ ကတည္းကပါ၊
အဲလိုနဲ႔ ကံၾကံဳလာခဲ့ရတာကေန ေဝးေျမရပ္ျခားမွာ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ လာေသာင္တင္ခဲ့ရတာပါ၊
ျပန္ဆံုစည္းဖို႔ရယ္က ကံမဖန္လာျပန္တာေၾကာင့္ ခုထိတိုင္ေအာင္ေတာ့ ေဝးေနဆဲပါ၊

ဒါေပမယ့္လို႔ …... အလြမ္းရယ္ေျဖ ေျပႏိုင္မတဲ့လား ဆိုၿပီး ဟိုဖတ္ဒီဖတ္ရာက
ဒီလိုလမ္းမ်ိဳးေလးေတြကို စာအုပ္ေဟာင္းေတြထဲမွာ ျမင္လိုက္ရတဲ့ အခါက်ေတာ့ …..
အတိတ္ကေျခရာလို႔ဘဲ ေခၚမလား ျပန္ျမင္လာတာေလးေတြကို ခ်ေရးျဖစ္လိုက္ပါတယ္၊
ကိုယ္ကလည္း အဲဒီလို လမ္းမ်ိဳးေတြနဲ႔ အလွမ္းေဝးလွတဲ့ ေနရာကို ေရာက္ေနရတာကိုး၊
ဒီကေန႔ထိ အဲလိုလမ္းေတြမွာ က်င္လည္ေနသူေတြကေတာ့ ထူးဆန္းေထြလာ မဟုတ္ႏိုင္ပါဘူး၊
ဒါေပမယ့္ ဒီလိုလမ္းမ်ိဳးေတြက ဘယ္တိုင္းျပည္ ဘယ္ေဒသမွာျဖစ္ျဖစ္ တစတစ ရွားပါး လာေနပါၿပီ၊
အဲဒီ ေဒသသားေတြက လြဲလို႔ ခရီးသြားဟန္လႊဲ ေရာက္ဖူးဖို႔ ဆိုတာမ်ိဳးက မလြယ္ေတာ့ပါဘူး၊
ခရီးသြားသူ အမ်ားစုက သြားလိုရာ အျမန္ေရာက္တဲ့ အျမန္လမ္းႀကီးေတြကိုသာ ဦးစားေပး ေနပါၿပီ၊
ေရာက္လိုရာ ပန္းတိုင္ကို အျမန္ေရာက္ဖို႔ ျဖတ္လမ္းႀကိဳက္သူမ်ားက မ်ားလာတယ္ မဟုတ္ပါလား၊


HINO BM in Burma (1985)                     (Photo Google)  
ဟိုးတုန္းက အဲလို လမ္းမမ်ိဳးေတြမွာ သြားခဲ့ဖူးတဲ့ စီးခဲ့ဖူးတဲ့
ေခတၱရာမန္းတို႔လို ဟိုနားပ်က္ ဒီနားရပ္ ဘတ္စ္ကားအိုႀကီးေတြ
ခ်က္ပက္လက္ေခါင္းတိုတို႔ ဂ်ီအမ္စီတို႔လို  ေနပူေလပူလာရင္ အင္ဂ်င္ပူလာလို႔ ဟိုနား ထိုးရပ္ ဒီနား
ထိုးရပ္ သံုးမိုင္တခါ ရပ္တဲ့ ကုန္သံုးတန္ ယာဥ္သံုးတန္ လို႔ ေရးထားတဲ့ ကုန္တင္ကားႀကီး မ်ိဳးစံုေတြ
ရန္ကုန္-မေကြး-ေရနံေခ်ာင္း-ေခ်ာက္ ေျမလတ္သားကား ေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ ၾကံတိုင္းေအာင္တို႔
ထိပ္တန္းတို႔လို ကုန္တဝက္ လူတဝက္ ခရီးေဝးေျပး ကားႀကီးေတြ
ကုန္းလမ္းပို႔ေဆာင္ေရးက ေျပးဆြဲတဲ့ကားေတြ ဒဂံုမန္းတို႔ ထီလာမန္း ဧရာမန္း ေညာင္ဦးမန္းတို႔လို ဘီအမ္ဟီးႏိုးကားေတြ (အဲဒီအခ်ိန္တုန္းကေတာ့ အသစ္စက္စက္ကားေတြ)
မိတၳီလာ-ကေလာ-ေတာင္ႀကီး ေျပးတဲ့ကားမ်ိဳး မႏၱေလး-ေမၿမိဳ႕ ေျပးတဲ့ကား ဂ်စ္ကားခါးရွည္ေတြ
မိတၳီလာ-မလိႈင္-ေတာင္သာ-ျမင္းျခံတို႔ မိတၳီလာ-ေက်ာက္ပန္းေတာင္း-ပုဂံေညာင္ဦးတို႔
မိတၳီလာ-ဝမ္းတြင္း-သဲေတာ-ကူမဲ-ေက်ာက္ဆည္-မႏၱေလးတို႔ကိုသြားတဲ့ ေနပူပူေလပူပူ ဖုန္ထူထူမွာ
ရရာေနရာ ေခါင္မိုးေပၚက (အမ်ိဳးသားမ်ားသီးသန္႔ ေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ အမ်ိဳးသမီးႀကီးေတြပါ ပါလာပါတယ္) စီးခဲ့ရဖူးတဲ့ ဒတ္ဆန္း ဟိုင္းလက္ ေနာက္ေတာ့ ဒိုင္နာလို ကားမ်ိဳးေတြ
စေလမွာ ဆယ္တန္းဒုတိယႏွစ္ ေက်ာင္းသြားတက္စဥ္က မိုလာ ေဂြးခ်ိဳ ေက်ာက္ပန္းေတာင္း
လမ္းေတြေပၚမွာ ဟိုတဆင့္ ဒီတဆင့္ လက္တားၿပီး ကားေနာက္ခန္းက ဓါတ္ေျမၾသဇာအိတ္ေတြ
ဘိလပ္ေျမအိတ္ေတြကို အထက္တန္းတြဲအိပ္ယာ ဆိုဖာထိုင္ခုံုအလား စိတ္ကူးထားၿပီး စီးခဲ့ရဖူးတဲ့
ကုန္းလမ္းပို႔ေဆာင္ေရးက တီအီးအလဲဗန္း အျပာေရာင္ အစိမ္းေရာင္ ဟီးႏိုးကားႀကီးေတြ
ေရႊျပည္ေတာ္ႀကီးမွာ ေနာက္ဆံုးေနထိုင္ခဲ့စဥ္ အခ်ိန္ကာလမ်ားက ရန္ကုန္-ျပည္ ကားလမ္းမမ်ားမွာ စီးခဲ့ရဖူးတဲ့ ျမတ္မႏၱလာထြန္းတို႔ မ်ဳိးဆက္သစ္တို႔ အာရွတို႔ … ..
စသည္တို႔ စသည္တို႔ …….

မိုင္ ၂၀ တေျဖာင့္တည္းေဖာက္ထားတဲ့ ေရနံေခ်ာင္း-ေဂြးခ်ိဳလမ္း        (Photo MinnDylan NY)


မိုးေခါင္ေရရွား အညာခရီးသြား            (Photo Google)
လူဆိုတဲ့သတၱဝါေတြကလည္း ရတာမလို လိုတာမရ ပါလား၊
အရာရာ အားလံုးဟာ အတိတ္မွာ အရိပ္လို က်န္ခဲ့ပါၿပီ၊
ေရႊျပည္ေတာ္ႀကီးဆီကို ျပန္လည္ ေျခခ်ႏိုင္ခဲ့ရင္ေတာင္မွ
ဒီလို အရာမ်ိဳးေတြကို ျပန္လည္ရရွိဖို႔ကေတာ့ မလြယ္ေတာ့ပါဘူး၊

ေမာင္ရင္ငေတ ၁၇၀၇၂၀၁၄
http://moemaka.com/archives/40351   ေအာက္တုိဘာ ၁၇၊ ၂၀၁၄

အလြမ္းရယ္ေျဖ ေျပႏိုင္မတဲ့လား ေနာက္ဆက္တြဲ


ခ်င္းမိုင္-ခ်င္းရိုင္-မယ့္ဆိုင္ အာရွအျမန္လမ္းမ အမွတ္ႏွစ္ရဲ႕ တေနရာ

လြန္ခဲ့တဲ့ တပတ္ေက်ာ္ေလာက္ကေန ဒီကေန႔ အခုအခ်ိန္ထိတိုင္ မဟာအာရွ အျမန္လမ္းမႀကီးေတြ အေၾကာင္းကို စဥ္းစားရင္း ေရးရင္းေတြးရင္း ၿပီးခဲ့တဲ့ႏွစ္ ဒီဇင္ဘာလက ထိုင္းတျပည္လံုး ေနရာအႏွံ႔ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား သြားျဖစ္ခဲ့တုန္းက ရိုက္ကူး မွတ္တမ္းတင္ျဖစ္ခဲ့တာေတြကို ျပန္လွန္ရွာေဖြၾကည့္ မိရင္း ခ်င္းမိုင္ကေန နယ္စပ္လိုင္းက မယ့္ဆိုင္ကိုအသြား ခ်င္းရိုင္နယ္ထဲက အာရွ အျမန္လမ္းမႀကီး အမွတ္ႏွစ္ ျဖစ္လာမယ့္ အျမန္ကားလမ္းေဘး တေနရာက ပံုတပံုကိုေတြ႔မိရေတာ့ စဥ္းစားခန္း ဝင္မိ ရပါေတာ့တယ္၊ အမွန္တကယ္မွာေတာ့ အခုလက္ရွိ အာရွအျမန္လမ္းမႀကီး AH 2 ရဲ႕ အစိတ္အပိုင္း တခုျဖစ္တဲ့ ခ်င္းမိုင္-မယ့္ဆိုင္ လမ္းပိုင္းဟာ ဥေရာပ အျမန္လမ္းမႀကီးေတြရဲ႕ သတ္မွတ္ စံႏႈန္းအထိ
မေရာက္ရွိေသးတာ အမွန္ပါ၊ ေခ်ာေမြ႔တဲ့ ႏိုင္လြန္ ကတၱရာလမ္းအဆင့္ ေျပာရင္ ရႏိုင္ေပမယ့္လည္း
လမ္းနေဘး တဖက္တခ်က္ လူေနအိမ္ေတြနဲ႔ အတားအစီိးမရွိ ထိကပ္ ေနတာမ်ိဳးေတြ ေစ်းဆိုင္ေတြ လမ္းေလးခြဆံုေတြ ျဖတ္လမ္းေတြနဲ႔မို႔ တကယ့္ အျမန္လမ္းမအဆင့္ ေျပာမရႏို္င္ေသးပါဘူး၊

အေၾကာင္းတိုက္ဆိုင္လို႔ ေျပာရရင္ ေမာင္ရင္ငေတရဲ႕ တကိုယ္ရည္ စိတ္ခံစားမႈအရ ေျပာရရင္ေတာ့ အဲဒီလို လမ္းအဆင့္ေတြကို သြားရလာရတာ ပိုမို ႀကိဳက္ႏွစ္သက္ရိုး အမွန္ပါ၊ ဥေရာပရဲ႕ အျမန္လမ္း Autoroute တို႔ Autobahn တို႔လို Controlled-Access Highway ေတြဟာ သြားရ လာရတာေတာ့ ျမန္ဆန္ေပမယ့္လည္း အေတာ္ကို ပ်င္းစရာေကာင္းတဲ့ လမ္းခရီးေတြပါ၊ ေမာင္ရင္ငေတ အဲဒီပံုေလး ျပန္လည္ၾကည့္မိလိုက္ေတာ့ သတိရမိသြားတာက တခါတုန္းက အေခါက္ေရေပါင္းမ်ားစြာ ျဖစ္သန္း သြားခဲ့ဖူးတဲ့ ထီလာမန္း အျမန္လမ္းမရဲ႕ နေဘးက လြမ္းစရာ ေကာင္းလွတဲ့ သရက္သီးတို႔ ဇီးသီးတို႔ ေရာင္းခ်တဲ့ ေစ်းတန္းေလးေတြကိုပါ၊ ေတာ္ေတာ္ဆင္တူပါတယ္လို႔ ေျပာရင္ရႏိုင္ပါတယ္၊
အခုေတာ့ ရွိမရွိ မသိေတာ့ပါဘူး၊ လမ္းေၾကာင္းသစ္ေတြေျပာင္း ေဖာက္ေနသလို ေစ်းကြက္ အသစ္ ေနရာအသစ္ေတြမွာ အစဥ္ေျပခ်င္လည္း ေျပေနႏိုင္ပါတယ္၊ ေမာင္ရင္ငေတကေတာ့ စိတ္ကူးနဲ႔သာ ပံုေဖာ္ရသူမို႔ အမွန္တကယ္လက္ေတြ႔နဲ႔ ကင္းကြာေနရင္လည္း ေနမွာပါ၊ ဘယ္လိုျဖစ္ျဖစ္ေပ့ါ၊ အရမ္း တိုးတက္ထြန္းကားလာျခင္းက ဆင့္ပြားလာတဲ့ ဆိုးက်ိဳးေတြနဲ႔ မယုတ္မလြန္ နဂိုရည္မပ်က္ သဘာဝ အတိုင္း က်န္သင့္သေလာက္က်န္ေအာင္ ေရာသမေမႊႏိုင္ေသာသူေတြသာ လုပ္ခြင့္ကိုင္ခြင့္ရေအာင္ ဆုေတာင္းမိရင္း ဒီစာကို ေရးပါတယ္၊

ဆက္စပ္ဖတ္လိုသူမ်ားအတြက္
အလြမ္းရယ္ေျဖ ေျပႏိုင္မတဲ့လား
http://moemaka.com/archives/40351    ေအာက္တုိဘာ ၁၇၊ ၂၀၁၄

ေမာင္ရင္ငေတ ၀၆၁၀၂၀၁၅

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire

** * တခါကေန႔ရက္မ်ား (၂) * **

ႏွစ္ဆယ္ေက်ာ္အလြမ္း တခါကေန႔ရက္မ်ား (၂)                                  ေမာင္ရင္ငေတ ၁၉၀၇၂၀၁၇ ႏွစ္ဆယ္ေက်ာ္အလြမ္း တခါကေန႔ရက္...