Archives du blog

Libellés

mercredi 21 octobre 2015

** မိုနာကိုတိုင္းျပည္ * **

ခရီးသြားျခင္းအႏုပညာ


မိုနာကိုတိုင္းျပည္


ေျမထဲပင္လယ္ကမ္းေျခက မိုနာကို                  (ဓါတ္ပံု မရငတ)
ကမၻာ့ အေသးဆံုး ၿမိဳ႕ျပႏိုင္ငံတခုျဖစ္တဲ့ မိုနာကိုဆိုတာ ျပင္သစ္ျပည္ အေရွ႕ေတာင္ေဒါင့္ အစြန္းက Côte d'Azur လို႔ေခၚဆိုၾကတဲ့ အျပာေရာင္ ေျမထဲပင္လယ္ကမ္းေျခ ေဒသမွာ တည္ရွိတာပါ၊ ပါရီက ရထားနဲ႔သြားမယ္ဆိုရင္ေတာ့ တိုက္ရိုက္ေရာက္တယ္ ေျပာလို႔မရဘဲ ပါရီ မားေဆးလ္ရထားကိုစီးၿပီး Nice ဘူတာကေန တဆင့္ ေျပာင္းစီးရတာ မ်ားပါတယ္၊ ပါရီ နိ႔စ္ မိုနာကို ရထားက တေန႔ကို ၁၀ စီး ေျပးဆြဲေနၿပီး အျမန္ရထား တီဂ်ီဗီြနဲ႔သြားရင္ ရထားစီးခ်ိန္ ၇ နာရီခန္႔ရွိပါမယ္၊ ရထားခကေတာ့ ပံုမွန္ ႏႈန္းထားအရ ဆိုခဲ့ရင္ေတာ့ အသြားတေၾကာင္းကို ယူရိုေငြ တရာေက်ာ္ တရာ့သံုးဆယ္ အတြင္းမွာ ေပးရပါမယ္၊ အီတလီျပည္ ဂ်ီႏိုအာၿမိဳ႕နဲ႔လည္း ရထားလမ္း အဆက္အသြယ္ရွိၿပီး Marseille-Saint-Charles ဘူတာက စထြက္တဲ့ရထားက Cannes, Nice, Monaco-Monte-Carlo ဘူတာမ်ားကေန တဆင့္ ႏွစ္ႏိုင္ငံနယ္စပ္ ဘူတာမ်ား ျဖစ္ၾကတဲ့ Menton ဘူတာနဲ႔ Ventimiglia ဘူတာကိိုေရာက္ၿပီး Genova Piazza Principe ဘူတာကိုဆက္သြားမယ္ဆိုရင္ အီတလီရထားကို ေျပာင္းစီးသြားရမွာပါ၊ မိုနာကိုကေန အီတလီနယ္စပ္ၿမိဳ႕ Ventimiglia ကိုရထားစီးသြားရင္ ရထားခက ငါးယူရိုသာေပးရမွာ ျဖစ္ၿပီး ရထားစီးခ်ိန္ မိနစ္ႏွစ္ဆယ္သာ ၾကာပါမယ္၊ ဂ်ီႏိုအာၿမိဳ႕ထိ သြားခ်င္တယ္ ဆိုရင္ေတာ့ ရထား သံုးနာရီေလာက္ၾကာေအာင္ စီးရမွာျဖစ္ၿပီး ရထားခကေတာ့ ယူရို ငါးဆယ္ခန္႔ က်သင့္မွာပါ၊ ရထား လမ္းပိုင္းေတြကို မားေဆးလ္ၿမိဳ႕ဘက္ကေန ၁၈၅၈ ခုႏွစ္မွာ စတင္ေဖာက္လုပ္ခဲ့ၿပီး ၁၈၇၂ ခုႏွစ္မွာ Menton-Ventimiglia နယ္စပ္ၿမိဳ႕ႏွစ္ၿမိဳ႕ ဆက္သြယ္တဲ့ လမ္းပိုင္းကို စတင္အသံုးျပဳႏိုင္ခဲ့တာျဖစ္လို႔ ၁၈၇၇ ခုႏွစ္မွာ ဖြင့္လွစ္ခဲ့တဲ့ ရန္ကုန္ျပည္ရထားလမ္းထက္ ငါးႏွစ္တာမွ်သာ ေစာခဲ့ပါတယ္၊ စတင္၍
အသံုးျပဳခ့ဲၿပီးေနာက္ အႏွစ္တရာခန္႔ ၾကာျမင့္တဲ့အခ်ိန္ ၁၉၆၉ ခုႏွစ္မွာေတာ့ ဒီရထားလမ္းအပိုင္းကို လွ်ပ္စစ္ဓါတ္အားသံုး ရထားလမ္းအျဖစ္ အဆင့္ျမွင့္တင္ ေျပာင္းလဲအသံုးျပဳႏိုင္ခဲ့ပါတယ္၊


ေတာင္တန္းေတြနဲ႔ ကမ္းေျခၾကားက မိုနာကို                                        (Photo Khincorail)
အမွန္တကယ္ကေတာ့ မိုနာကိုဆိုတာ သီးျခားရပ္တည္ တည္ရွိေနတဲ့ တိုင္းျပည္တျပည္ဆိုတာမ်ိဳး ဘယ္သူကမွ မေျပာၾကပါဘူး၊ မိုနာကိုသူ မိုနာကိုသားေတြ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကလည္း ေျပာလိုၾက ဟန္မတူပါဘူး၊ ေသခ်ာတာ တခုကေတာ့ သူတို႔ကိုယ္သူတို႔ မိုနာကိုသူ မိုနာကိုသားေတြဆိုၿပီးေတာ့ ဂုဏ္ယူဝံ့ၾကြားလိုစိတ္ေတာ့ ရွိၾကမွာပါ၊ မိုနာကိုနယ္ကို တရားဝင္ရံုးစာေတြမွာ သံုးႏႈံးၾကတာကေတာ့ Principauté de Monaco ဆိုၿပီးပါ၊ မိုနာကိုၿမိဳ႕ရဲ႕အက်ယ္က စတုရန္းတမိုင္ေတာင္မွ မျပည့္ေပမယ့္ လူဦးေရေလးေသာင္းနီးပါး ရွိေနတာမို႔လို႔ ကမၻာ့လူဦးေရ ထူထပ္သိပ္သည္းလြန္းလွတဲ့ၿမိဳ႕ေတြထဲက တၿမိဳ႕ပါ၊ မိုနာကိုၿမိဳ႕ တည္ေနရာကေတာ့ ျပင္သစ္ႏိုင္ငံေတာင္ပိုင္း ေျမထဲပင္လယ္ကမ္းေျခမွာရွိၿပီး အီတလီနယ္ျခား Menton ဂိတ္နဲ႔ ၁၃ ကီလိုမီတာသာ ကြာေဝးပါတယ္၊ မိုနာကိုၿမိဳ႕နဲ႔ ပါရီၿမိဳ႕ေတာ္က ကီလိုမီတာ ၉၀၀ ေလာက္ေဝးတာမို႔ နယ္ေျမခ်င္းနီးစပ္တဲ့ အီတလီ ယဥ္ေက်းမႈေတြ လႊမ္းမိုးေနတာ မဆန္းပါဘူး၊ ေျမထဲပင္လယ္ ကမ္းေျခတေလွ်ာက္ ေဖာက္လုပ္ထားတဲ့ ဒီကမ္းနားလမ္းဟာ လွပတဲ့ ပင္လယ္ရႈေမွ်ာ္ခင္းေတြကို ၾကည့္ရင္းသြားႏိုင္ၿပီး Cristoforo Colombo (Christopher Columbus) ကိုလံဘတ္ (၁၄၅၁-၁၅၀၆) ေမြးဖြားရာဇာတိၿမိဳ႕၊ ေျမထဲပင္လယ္ေဒသနဲ႔အီတလီႏိုင္ငံရဲ႕ အႀကီးဆံုး သေဘၤာဆိပ္ၿမိဳ႕ျဖစ္တဲ့ Genova (Genoa) ဂ်ီႏိုအာၿမိဳ႕အထိမွ ကီလိုမီတာ ၁၈၀ ေလာက္ေဝးတာပါ၊


မိုနာကိုမင္းသမီး ဂေရ႕ကယ္လီ                                                      (Photo Khincorail)
မိုနာကိုအေၾကာင္း ေျပာမယ္ေရးမယ္ဆိုရင္ မေျပာမျဖစ္ မပါမျဖစ္ ပါရွိရမွာက မိုနာကိုရဲ႕ နယ္စား ပယ္စား မင္းသား မင္းသမီးမ်ား အေၾကာင္းပါဘဲ၊ မိုနာကိုကို တိုင္းျပည္တျပည္ရယ္လို႔ သတ္မွတ္လို႔ ထားၾကတာကလည္း ဒီအုပ္ခ်ဳပ္သူ မင္းသားမင္းသမီးေတြရဲ႕ နယ္ေျမ ပိုင္ဆိုင္မႈေတြကေန ျဖစ္ေပၚ လာခဲ့တာမ်ိဳးပါ၊ ေအဒီ ၁၂ ရာစု ေႏွာင္းပိုင္းမွာ အီတလီ ဂ်ီႏိုအာနယ္သား Grimaldo Canella ဆိုသူ မွတဆင့္ စတင္ၿပီး ေပါက္ဖြားလာခဲ့ၾကတယ္ဆိုတဲ့ မိုနာကိုနယ္စားေတြရဲ႕ မ်ိဳးဆက္ဟာ အခုလက္ရွိ မိုနာကို မင္းသား Albert II de Monaco (Albert Alexandre Louis Pierre Grimaldi) (၁၉၅၈-..) အထိဆိုရင္ မ်ိဳးဆက္ေပါင္း ၂၅ ဆက္ ရွိခဲ့ၿပီလို႔ ဆိုၾကပါတယ္၊ လက္ရွိမင္းသားရဲ႕ ခ်မ္းသာၾကြယ္ဝမႈ ဘယ္ေလာက္ရွိတယ္ ဆိုတာကို ဘယ္သူမွ ေသခ်ာမေျပာႏိုင္ေပမယ့္ ကမၻာ့ဘီလ်ံနာေတြရဲ႕ စာရင္း မွာေတာ့ သူတို႔က ထိပ္တန္းမွ အၿမဲပါရွိေနတာပါ၊ သူတို႔ရဲ႕ ေဆြမ်ိဳးသားခ်င္းေတြ အထဲမွာမွ နာမည္ အႀကီးဆံုး လူသိအမ်ားဆံုးလို႔ ေျပာရမွာကေတာ့ ယေန႔လက္ရွိနယ္စား မင္းသားႀကီးရဲ႕အေမျဖစ္သူ အိုင္းရစ္ဂ်ာမန္ႏြယ္ဖြား ဖီလာဒဲလ္ဖီးယားၿမိဳ႕သူ အေမရိကန္လူမ်ိဳး ေဟာလီဝုဒ္ ရုပ္ရွင္ မင္းသမီးႀကီး နာမည္ေက်ာ္ Grace Patricia Kelly (၁၉၂၉-၁၉၈၂) ျဖစ္ပါတယ္၊ ဗမာလို ေျပာရမယ္ ဆိုရင္ေတာ့ ႏွစ္ထပ္ကြမ္း မင္းသမီးျဖစ္ခဲ့သူ ဂေရ႕ကယ္လီဟာ ခင္ပြန္းျဖစ္သူ မိုနာကိုနယ္စားႀကီး Rainier III de Monaco (၁၉၂၃- ၂၀၀၅) နဲ႔ လက္မထပ္ခင္ ၁၉၅၀ ခုႏွစ္ကေန ၁၉၅၆ ခုႏွစ္အထိ ရုပ္ရွင္ကား ၁၁ ကားရိုက္ကူးခဲ့တယ္ဆိုပါတယ္၊ အကယ္၍ သူမသာ ရုပ္ရွင္ဇာတ္ကားေတြကို ဆက္လက္ရိုက္ခဲ့ မယ္ဆိုပါက ဒီထက္နာမည္ပိုမို ေက်ာ္ၾကားလာႏိုင္ပါတယ္၊ 


၆၅ ႀကိမ္ေျမာက္ ကန္းရုပ္ရွင္ပြဲေတာ္ (၂၀၁၂)                                      (Photo Khincorail)
ဂေရ႕ကယ္လီရဲ႕ နာမည္ႀကီး ရုပ္ရွင္ကားတကားကေတာ့ ၁၉၅၄ ခုႏွစ္ကုန္ပိုင္းမွာ ရံုတင္ျပသခဲ့တဲ့ ေအာ္စကာ အကယ္ဒမီဆု ရရွိခဲ့တဲ့  The Country Girl ျဖစ္ပါတယ္၊ ဒီရုပ္ရွင္ဇာတ္ကားနဲ႔ သူမဟာ ၁၉၅၅ ခုနွစ္မွာ က်င့္ပတဲ့ ၂၇ ႀကိမ္ေျမာက္ ေအာ္စကာေပးပြဲမွာ အေကာင္းဆံုး မင္းသမီးဆုကို ရရွိခဲ့ ၿပီးေနာက္ ျပင္သစ္ျပည္ Cannes ၿမိဳ႕မွာျပဳလုပ္ခဲ့တဲ့ ကန္းရုပ္ရွင္ပြဲေတာ္ကို တက္ေရာက္လာခဲ့ရာက ရုပ္ရွင္ေလာကကေန စြန္႔ခြာဖို႔ ျဖစ္လာခဲ့တာပါ၊ အဲဒီရုပ္ရွင္ပြဲေတာ္မွာ မိုနာကိုနယ္စားႀကီး Rainier III ဟာ သူမနဲ႔ ေတြ႔ဆံုခဲ့ၿပီးေနာက္ တန္းတန္းစြဲျဖစ္ခါ သူမကို အေမရိကန္ထိလိုက္ၿပီး ေတာင္ရမ္း လက္ထပ္ယူခဲ့ၿပီးေနာက္ ရုပ္ရွင္မင္းသမီး ဂေရ႕ကယ္လီ ဘဝကေန မိုနာကိုမင္းသမီး ဂေရ႕ကယ္လီ ဘဝသို႔ ကူးေျပာင္းခဲ့ရတာပါ၊ သူမ အသက္ ၂၆ ႏွစ္အရြယ္ နာမည္ႀကီး ေဟာလီဝုဒ္ ရုပ္ရွင္မင္းသမီး ဘဝကေန အၿငိမ္းစားယူခဲ့ၿပီး မိုနာကိုမင္းသမီးအျဖစ္ ဘဝကိုေျပာင္းလဲ တည္ေဆာက္ခဲ့ရာမွာလည္း ဆက္လက္ လူခ်စ္လူခင္မ်ားခဲ့သူတဦး ျဖစ္ပါတယ္တဲ့၊ ဂေရ႕ကယ္လီရဲ႕ ေပ်ာ္ရႊင္ဖြယ္ရာေကာင္းတဲ့ ဘဝကေတာ့ ေမွ်ာ္လင့္ခဲ့သေလာက္ သိပ္ၿပီးေတာ့ မရွည္လွ်ားခဲ့ပါဘူး၊ ၁၉၈၂ ခုႏွစ္ သူမရဲ႕အသက္ ၅၂ ႏွစ္ အရြယ္မွာ ဂေရ႕ကယ္လီဟာ သူမရဲ႕ Rover P6 3500 v8 ကားကို ကိုယ္တိုင္ေမာင္းၿပီး ေနထိုင္ရာ မိုနာကိုနန္းေတာ္သို႔ အျပန္ခရီးမွာ ရုတ္တရက္ ဦးေဏွာက္ေသြးေၾကာျပတ္ေဝဒနာ ခံစား လိုက္ရၿပီးေနာက္ ကားက လမ္းေဘးသို႔ထိုးက် တိမ္းေမွာက္ခဲ့ရာကေန ေနာက္တေန႔မွာ ေသဆံုးခဲ့ရ ပါတယ္လို႔ ဆိုၾကပါတယ္၊ ကားေပၚမွာ ထိုင္စရာေနရာ မရွိလို႔ ကားေမာင္းတဲ့သူကို ေခၚမလာပါဘဲ သူမကိုယ္တိုင္ ေမာင္းလာခဲ့တဲ့ အဲဒီကားေပၚမွာ သူမနဲ႔အတူ ပါရွိလာသူ သူမရဲ႕ တတိယေျမာက္နဲ႔ အငယ္ဆံုးသမီးျဖစ္သူ ျပင္သစ္ရဲ႕နာမည္မႀကီးခဲ့တဲ့ အဆိုေတာ္ Stéphanie de Monaco (၁၉၆၅-) တေယာက္ကေတာ့ ေသကံမေရာက္ သက္မေပ်ာက္ခဲ့လို႔ ဒီကေန႔ထိတိုင္ အသက္ရွည္လွ်က္ ရွိေန ဆဲပါ၊ ဒီေနရာမွာ ေမာင္ရင္ငေတအေနနဲ႔က မိုနာကို နန္းေတာ္ႀကီးရဲ႕ လက္ရွိ မ်ိဳးဆက္ မင္းသားႀကီး Albert II ဆင္းသက္လာရာ မ်ိဳးႏြယ္စဥ္ဆက္ရဲ႕လမ္းေၾကာင္းကို ၾကည့္မိတဲ့အခါမွာ မင္းသားႀကီးရဲ႕ အေမ ဂေရ႕ကယ္လီဟာ အိုင္းရစ္ ဂ်ာမန္ႏြယ္ဖြား အေမရိကန္လူမ်ိဳး ျဖစ္ၿပီးေတာ့ မင္းသားႀကီးရဲ႕ အေဖျဖစ္သူ Rainier III ကလည္း အီတလီ ျပင္သစ္ႏြယ္ဖြား မိုနာကိုနယ္စားမ်ိဳးရိုး အေဖျဖစ္သူနဲ႔ မကၠစီကိုျပည္ဖြား အေမျဖစ္သူက ေမြးဖြားလာသူပါ၊ မင္းသားႀကီးရဲ႕ မေဟသီ Charlène Wittstock (၁၉၇၈-) ကေတာ့ အခုအခါမွာ ဇမ္ဘာေဘြႏိုင္ငံျဖစ္ေနတဲ့ အဂၤလိပ္ကိုလိုနီနယ္ Rhodesia နယ္မွာ အဂၤလိပ္ဂ်ာမန္ႏြယ္ဖြား မိသားစုမွ ေမြးဖြားလာခဲ့ၿပီး ေတာင္အာဖရိကႏိုင္ငံကို ေရႊ႕ေျပာင္းအေျခစိုက္ ေနထိုင္ခဲ့သူ အဂၤလန္ႏိုင္ငံသားပါ၊ အဲဒါေၾကာင့္ သူတို႔ေတြဟာ လူျဖဴမ်ိဳးေတာ့ လူျဖဴမ်ိဳးေတြ ျဖစ္ၾက ေပမယ့္ ေသြးေတြကေတာ့ ေရာေႏွာေနသူေတြပါ၊ သူတို႔တေတြကေန ေနာက္ထပ္ေပါက္ဖြားလာတဲ့ မ်ိဳးဆက္ေတြမွာေတာ့ ပိုမိုၿပီးေတာ့ ေသြးအေရာအေႏွာ မ်ားလို႔သာ လာခဲ့ပါၿပီ၊ အဲဒါမ်ိဳးေတြကလည္း တကယ္တမ္းေတာ့ မဆန္းလွေတာ့တဲ့ ဥေရာပရဲ႕ ယဥ္ေက်းမႈပါ၊


အိမ္ေျခထူထပ္လူေနမ်ားျပားလွတဲ့ မိုနာကို                                        (Photo Khincorail)
မိုနာကိုနယ္ေျမဟာ အရင့္အရင္ေခတ္ ကာလေတြတုန္းကေတာ့ နယ္စားပယ္စားေတြ အေၾကာင္းနဲ႔
ဇိမ္ခံစရာေတြေၾကာင့္ နာမည္ႀကီး ေစ်းႀကီးခဲ့ေပမယ့္ အခုေခတ္ကာလမွာေတာ့ မိုနာကိုဆိုတာနဲ႔ ပိုမို
နာမည္ႀကီးတာကေတာ့ ကာစီႏိုမြန္တီကာလို ေၾကာင့္ပါ၊ အဲဒီ Casino de Monte-Carlo လို႔ေခၚတဲ့ ေလာင္းကစားရံုႀကီးဟာ မိုနာကိုရဲ႕ အဓိကၿမိဳ႕လယ္ ရပ္ကြက္တခုျဖစ္တဲ့ အိမ္ေစ်းႏႈန္း အလြန္ႀကီး လွပါေသာ မြန္တီကာလို ရပ္ကြက္မွာ တည္ရွိတာပါ၊


မိုနာကိုနဲ႔ ကာစီႏိုမြန္တီကာလို                                                        (Photo Khincorail)
ကာစီႏိုမြန္တီကာလို ေလာင္းကစားရံုနဲ႔ ျပဇာတ္ရံုပိုင္ရွင္ကေတာ့ မိုနာကိုၿမိဳ႕ရဲ႕ပိုင္ရွင္ နယ္စားႀကီးနဲ႔ သူတို႔ရဲ႕ ေဆြမ်ိဳးမ်ားတသိုက္သာ ျဖစ္ၾကၿပီး အဲဒီေလာင္းကစားရံုကေန ရရွိေနတဲ့ ေငြသန္းေပါင္း မ်ားစြာက မိုနာကိုနယ္ရဲ႕ အဓိကဝင္ေငြ ျဖစ္ပါတယ္တဲ့၊ ဒီေလာင္းကစားရံုႀကီးကို ၁၉၅၀ ခုႏွစ္မ်ားမွာ လႊမ္းမိုးခ်ယ္လွယ္သြားသူကေတာ့ နာမည္ေက်ာ္ အာဂ်င္တီးနားနဲ႔ ဂရိသေဘၤာသူေ႒းႀကီး Aristotle Socrates Onassis အိုနာဆစ္ပါ၊ အေမရိကန္ သမတႀကီး ဂၽြန္ အက္ဖ္ ကေနဒီ (၁၉၁၇-၁၉၆၃) ရဲ႕ ဇနီးျဖစ္ခဲ့ဖူးသူ ဂ်က္ကလင္း ကေနဒီ အိုနာဆစ္ (၁၉၂၉-၁၉၉၄) ရဲ႕ ေနာက္ေယာက်္ားပါ၊ အခုအခါ တူရကီႏိုင္ငံ İzmir လို႔ေခၚတဲ့ အဲဒီေခတ္ ေအာ္တိုမန္အင္ပါယာ ေခတ္က Smyrna နယ္သား ဂရိ သေဘၤာသူေ႒း အိုနာဆစ္ (၁၉၀၆-၁၉၇၅) ရဲ႕ဘဝဟာလည္း ထူးျခားလို႔ ဒီေနရာမွာ ၾကံဳႀကိဳက္တုန္း နည္းနည္း ေရးခ်င္မိပါတယ္၊ ၁၉၂၂ ခုႏွစ္ Smyrna ေဒသမီးေလာင္ပ်က္စီးၿပီးခိုက္မွာ အိုနာဆစ္ဟာ
Nansen passport ေခၚ ႏိုင္ငံမဲ့လူသား ဒုကၡသည္ခရီးသြားစာအုပ္ကိုကိုင္ေဆာင္ၿပီး အာဂ်င္တီးနား ႏိုင္ငံကို ေရာက္ရွိသြားခဲ့တာပါတဲ့၊ အိုနာဆစ္ဟာ အဲဒီလိုဘဝမ်ိဳးကေန ခ်မ္းသာသူေ႒း ျဖစ္သြားခဲ့ၿပီး နာမည္ႀကီး အေမရိကန္ သမတကေတာ္ေဟာင္းကို ရေအာင္ယူခဲ့သူပါ၊ အဲဒီေခတ္အခါက Nansen ဒုကၡသည္ခရီးသြားစာအုပ္ ကိုင္ေဆာင္သူ သန္းခ်ီရွိခဲ့တဲ့ အထဲမွာ အာေမးနီးယန္း ဂရိ တူရကီ ရုရွား လူမ်ိဳးေတြကသာ အမ်ားစုျဖစ္ၾကၿပီး ေမာင္ရင္ငေတတို႔လို အာရွတိုက္သားေတြ အတြက္ကေတာ့ ဒုကၡသည္ဆိုတာ ဘာမွန္းမသိၾကေသးတဲ့ အခ်ိန္ျဖစ္ပါတယ္၊


၁၈၇၉ ခုႏွစ္က တည္ေဆာက္ခဲ့တဲ့ ကာစီႏိုမြန္တီကာလို                         (Photo Khincorail)
၁၇၈၉ ခုႏွစ္မွာ တည္ေဆာက္ခဲ့တဲ့ ဒီကေန႔လက္ရွိ ကာစီႏိုရံုရဲ႕ ဗိသုကာပညာရွင္ကေတာ့ ပါရီၿမိဳ႕က Palais Garnier ျပဇာတ္ရံုႀကီးရဲ႕ ပံုစံဒီဇိုင္းကိုလည္း ေရးဆြဲခဲ့သူ Charles Garnier (၁၈၂၅-၁၈၉၈) ျဖစ္ပါတယ္၊ ၁၉၈၃ ခုႏွစ္မွာ ရံုတင္ျပသခဲ့တဲ့ တေၾကာ့ျပန္ ဂ်ိမ္းစဘြန္းမင္းသားႀကီး Sean Connery ေရွာင္ကြန္နရီ (၁၉၃၀-) Never Say Never Again ရုပ္ရွင္ရိုက္ကူးခဲ့ရာ အဓိကေနရာ တေနရာက မြန္တီကာလိုကာစီႏိုနယ္ေျမ ျဖစ္ပါတယ္လို႔ စာအုပ္ေတြထဲမွာ ေရးသားၾကေၾကာ္ျငာခဲ့ၾကပါတယ္၊ ဒီ ဇာတ္ကားကို ျပန္ၾကည့္မိေတာ့ မိုနာကိုရဲ႕ တကယ့္ပံုရိပ္ေတြကို ဘာမွသိပ္ထူးထူးျခားျခား မေတြ႔ရွိမိ ရပါဘူး၊ ကာစီႏိုနယ္ေျမ မြန္တီကာလိုကို ၂၀၁၀ ခုႏွစ္က စတင္ၿပီး ရုရွားရဲ႕ၿမိဳ႕ေတာ္ ေမာ္စကိုကေန တိုက္ရိုက္ ရထားစီးသြားလို႔ ရပါၿပီ၊ တိုးတက္မ်ားျပားလာတဲ့ ရုရွားက ေခတ္ေပၚသူေ႒းေတြ ျပင္သစ္ ပင္လယ္ကမ္းေျခေတြမွာ လာၿပီးသံုးၾကျဖဳန္းၾကတာ မ်ားလာခဲ့လို႔ Riviera Express ဆိုတဲ့ ရွစ္ႏိုင္ငံ ျဖတ္သန္းသြားရတဲ့ ရုရွားျပင္သစ္သြား ရထားကို တပတ္တခါ ေသာၾကာေန႔ေတြမွာ ေျပးဆြဲခဲ့တာပါ၊ ေစ်းႏႈန္းကေတာ့ ပံုမွန္အားျဖင့္ ယူရို ေလးရာဝန္းက်င္ က်သင့္မွာျဖစ္သလို ဇိမ္ခံအထူးတန္းတြဲေတြ စီးခ်င္ရင္လည္း စီးႏိုင္ပါတယ္၊ အကြာအေဝး ကီလိုမီတာ သံုးေထာင္ႏွစ္ရာေက်ာ္ နာရီ ငါးဆယ္ၾကာ
စီးရမယ့္ စိတ္ဝင္စားစရာ ရထားခရီး ျဖစ္ပါတယ္၊ Riviera Express ရထားက ပံုမွန္သြားေနၾကလမ္း မိုနာကို ပါရီ ဘက္ကသြားတာ မဟုတ္ပါဘူး၊ နိ႔စ္ၿမိဳ႕က စတင္ထြက္ခြာၿပီး မိုနာကိုဘူတာမွာ ႏွစ္မိနစ္ ရပ္ပါတယ္၊ အဲဒီေနာက္ အီတလီျပည္ Ventimiglia, Genova, Milano, Verona, Bolzano ၿမိဳ႕မ်ား မွတဆင့္ ၾသစႀတီးယားႏိုင္ငံ ၿမိဳ႕ႀကီးသံုးၿမိဳ႕ျဖစ္တဲ့ Innsbruck, Linz, Wien (Wenen Meidling) တို႔ကို ေရာက္ပါတယ္၊ ခ်က္ႏိုင္ငံ South Moravian ျပည္နယ္က Břeclav နဲ႔ Bohumín ၿမိဳ႕၊ ပိုလန္ နယ္စပ္မွ Katowice ပိုလန္ၿမိဳ႕ေတာ္ Warsaw (Warszawa Centralna)၊ Belarus ဘီလာရုဇ္ႏိုင္ငံ Brest (Брэст) ၿမိဳ႕ေတာ္ Minsk (Мінск) ၿမိဳ႕မ်ားမွတဆင့္ ရုရွားနယ္စပ္ Smolensk ၿမိဳ႕ကိုေရာက္ရွိ ပါတယ္၊ ထိုေနာက္ ရုရွားနယ္စပ္ကေန ကီလိုမီတာ ၄၀၀ နီးပါးကြာေဝးတဲ့ ၿမိဳ႕ေတာ္ ေမာ္စကိုၿမိဳ႕က Moskva Beloroesskaja ဂိတ္ဆံုးဘူတာကိုဆိုက္ေရာက္မွာပါ၊ မိုနာကိုၿမိဳ႕ကိုပါ ႏိုင္ငံတႏိုင္ငံအေနနဲ႔ ထည့္တြက္ၿပီး ရွစ္ႏိုင္ငံခရီးလို႔ေျပာၾကတဲ့ ဒီရထားခရီးစဥ္ ေျပးဆြဲရျခင္းမွာ အက်ိဳးအျမတ္က အဓိက
မဟုတ္ပါဘူး ရုရွား မိုနာကို ခ်စ္ခင္ရင္းႏွီးလိုမႈက အေရးႀကီးတာပါလို႔ ျပင္သစ္ မီးရထား႒ာန SNCF က ဘယ္လိုပင္ ထုတ္ေဖာ္ေျပာၾကားပါေစ၊ မြန္တီကာလို ကာစီႏိုမွာ လိုအပ္ေနတဲ့ ေဖာက္သည္သစ္ ရွာေဖြေရးမွာ ေခတ္သစ္ရုရွား ေပၚပင္ ခရိုအနီအျပာအဝါ စီးပြားေရးသမားေတြကိ္ု ပစ္မွတ္ထားၿပီး ရွာေဖြေနတာကိုေတာ့ ဘယ္လိုမွ ျငင္းခ်က္ထုတ္လို႔ ရႏိုင္မွာ မဟုတ္ပါဘူး၊


မိုနာကိုနန္းေတာ္                                                                        (Photo Khincorail)
မိုနာကိုရဲ႕ တရားဝင္ရံုးသံုး ဘာသာစကားက ျပင္သစ္စကား ျဖစ္ေပမယ့္ သူတို႔ေဒသသံုး စာနဲ႔စကား
Munegascu (Monégasque dialect) ကိုလည္း အသံုးျပဳေနၾကဆဲပါ၊ မိုနာကိုစကားအသံထြက္က ေျမာက္ပိုင္းအီတလီ အသံဘက္ကို ပိုႏြယ္ပါတယ္တဲ့၊ မိုနာကို လူဦးေရရဲ႕ ၂၀ ရာခိုင္ႏႈန္းေလာက္က ဒီစကားကို ေျပာဆိုေနၾကဆဲျဖစ္ၿပီး အလယ္တန္း ေက်ာင္းစာသင္ရိုးမွာေတာ့ ဒီဘာသာစကားကို မသင္မေနရ သင္ၾကားရမွာ ျဖစ္ပါတယ္၊ သန္းေကာင္စာရင္းအရ သံုးေသာင္းေျခာက္ေထာင္ေက်ာ္ရွိ မိုနာကိုၿမိဳ႕သားမ်ားမွာ ႏိုင္ငံျခားမွတ္ပံုတင္ ကိုင္ေဆာင္ထားသူ ႏွစ္ေသာင္းေက်ာ္ရွိတာပါ၊ ျပင္သစ္ ႏိုင္ငံသားက ရွစ္ေထာင္ရွစ္ရာေက်ာ္ရွိၿပီး မိုနာကို ႏိုင္ငံသား Nationalité monégasque ဆိုသူက ခုႏွစ္ေထာင္ေျခာက္ရာေက်ာ္သာ ရွိပါတယ္၊ Nationalité monégasque ျဖစ္ဖို႔ကလည္း မလြယ္လွ ပါဘူး၊ မိုနာကိုမင္းသားရဲ႕ အတည္ျပဳ ေထာက္ခံခ်က္နဲ႔မွ ရရွိႏိုင္မွာျဖစ္ၿပီး ၂၀၁၀ ခုႏွစ္က ႏိုင္ငံသား ေလွ်ာက္ထားသူ ေလးရာမွာမွ ခုႏွစ္ေယာက္သာ ရရွိခဲ့ပါတယ္ ဆိုေတာ့ကာ မင္းသားႀကီးနဲ႔ နီးစပ္သူ သူေ႒းသူၾကြယ္ႀကီးမ်ားသာ ျဖစ္ႏိုင္ေၾကာင္းပါ၊ ေမာင္ရင္ငေတေတာ့ ဒီလို ေရႊေရာင္တေျပာင္ေျပာင္ ဟန္ေဆာင္ေလာကႀကီးနဲ႔ နီးစပ္သူတေယာက္ မဟုတ္ေပမယ့္ နာမည္ႀကီးလြန္းလွတဲ့ အျပာေရာင္ ေျမထဲပင္လယ္ကမ္းေျခက သူေ႒းႀကီးမ်ားရဲ႕နယ္ေျမကို ေရာက္ဖူးတယ္ဆိုရံု သြားလည္ခဲ့ပါတယ္၊ ေဟာ္တယ္မတည္း ကာစီႏိုမကစားခဲ့ပါဘဲ အာလူးေခ်ာင္းေၾကာ္စား လမ္းေဘးေလွ်ာက္ ဓါတ္ပံုရိုက္ မွတ္တမ္းတင္ရံုသာပါ၊ အဲဒီလို မိုနာကိုနယ္ေျမ အပါအဝင္ French Riviera ေဒသကို လာေရာက္ လည္ပတ္ၾကတဲ့ ခရီးသြားမ်ားကလည္း တႏွစ္ကို ဆယ့္ေလးငါးသန္းမွ် ရွိပါတယ္တဲ့၊


အဲလ္ေတာင္တန္းေျခေအာက္က မိုနာကိုၿမိဳ႕အလွ                 (Photo Khincorail)


ျပင္သစ္မိုနာကိုတိုင္းျပည္          (Photo Google)                                                                  
ဘယ္လိုဘဲျဖစ္ျဖစ္ ျပင္သစ္ျပည္ေတာင္ပိုင္းက ေျမထဲပင္လယ္ကမ္းေျခေဒသကို အလည္တေခါက္ ေရာက္ရွိလာမယ္ဆိုရင္ မိုနာကိုၿမိဳ႕ကို သြားေရာက္လည္ပတ္သင့္ေၾကာင္းပါ၊ သို႔ေပေသာ္ျငားလည္း အထူးသတိျပဳရမွာကေတာ့ မိုနာကိုနယ္ေျမေဒသ တဝိုက္ဟာ ျပင္သစ္ျပည္မွာ ေစ်းနႈန္းႀကီးျမင့္တဲ့ ေဒသတခု ျဖစ္ေနတယ္ ဆိုတာကိုပါ၊ သာမန္ အစားအစာ အာလူးေခ်ာင္းေၾကာ္ေတြနဲ႔ အသားညွပ္ Sandwich Kebab (grec) တခုကို ပါရီၿမိဳ႕က လမ္းမမ်ားေပၚ ဝယ္စားရင္ ေလးယူရိုခြဲသာ ေပးရမွာ ျဖစ္ေသာ္လည္း မိုနာကိုရဲ႕လမ္းမမ်ားမွာေတာ့ ေျခာက္ယူရိုခန္႔ ေပးၿပီးဝယ္စားရမွာပါ၊ မိုနာကိုၿမိဳ႕ဟာ ၿမိဳ႕ကက်ဥ္း လူကမ်ားတဲ့အျပင္ ကမၻာအရပ္ရပ္ကေန လာေရာက္လည္ပတ္တဲ့သူေတြ တေန႔တျခား မ်ားမ်ားလာတာေၾကာင့္ အိမ္ေစ်းေျမေစ်းေတြက တက္ေစ်းသာ ရွိေနပါတယ္၊ ၂၅ စတုရန္းမီတာခန္႔ က်ယ္တဲ့ Studio ေခၚ သာမန္အိမ္ခန္း တခန္းရဲ႕ တလငွားရမ္းခေငြက ယူရိုေငြ ႏွစ္ေထာင္ဝန္းက်င္ ေပးရလို႔ ပါရီထက္ သံုးဆေက်ာ္ေလးဆခန္႔ရွိၿပီး ေရာင္းေစ်းကေတာ့ ၁၀ သိန္းဝန္းက်င္ ေပါက္တာမို႔ ပါရီထက္ ေျခာက္ဆေက်ာ္ခန္႔ ေစ်းပိုမိုႀကီးေနတာပါ၊ ေစ်းအႀကီးဆံုး ေနရာမွာ တမီတာပတ္လည္ကို ယူရိုသံုးေသာင္းခြဲေက်ာ္ ေပါက္ေစ်းရွိပါတယ္၊ လာေရာက္လည္ပတ္သူမ်ားအတြက္ မိုနာကိုအနီးနား တဝိုက္ ေဟာ္တယ္ အႀကီးအေသးေတြ အခန္းငွားစားတဲ့ ေနရာေတြ မ်ားျပားစြာ ရွိေနပါေသာ္လည္း ႀကိဳတင္မစီစဥ္ထားရင္ေတာ့ျဖင့္ ေစ်းႀကီးမိမွာက အေသအခ်ာပါဘဲ၊ အခ်ဳပ္ေျပာရရင္ေတာ့ မိုနာကို ဆိုတာ ေျမထဲပင္လယ္ ကမ္းေျခေဒသရဲ႕ အလြန္တရာမွ လွပသာယာေသာ ၿမိဳ႕ေလးတၿမိဳ႕ ျဖစ္ၿပီး နာမည္ႀကီး ေလာင္းကစားသမားေတြ က်က္စားရာ ျဖတ္သြားျဖတ္လာ ခရီးသြားသူေတြ ေပါမ်ားရာ ႏိုင္ငံေပါင္း ၁၂၅ ႏိုင္ငံက နိုင္ငံျခားသားလို႔ ေခၚဆိုႏိုင္သူေတြ အတူတကြ လာေရာက္ေနထိုင္ၿပီး အလုပ္လုပ္ရာေနရာ ကမၻာ့မွာ ဒုတိယအေသးဆံုး နိုင္ငံတႏိုင္ငံ ျဖစ္ေၾကာင္းပါ၊ ဒါေပမယ့္ မိုနာကိုရဲ႕ အဆိုအရ တေယာက္တည္းလာလာ ခ်စ္အေဖာ္နဲ႔လာလာ မိသားစုလိုက္လာလာ မိုနာကို ေရာက္ခဲ့ ရင္ေတာ့ ေပ်ာ္ရႊင္ေစရမယ္လို႔ေတာ့ အဂၤလိပ္အေခၚ French Riviera (Côte d'Azur) မိုနာကိုက ၾကံဳးဝါးထားပါတယ္လို႔ ဆိုစကား မွန္မမွန္ကေတာ့ အမွန္တကယ္ ေရာက္ရွိခဲ့သူ ေနထိုင္သူေတြက ပိုမို မွန္ကန္စြာ အဆံုးအျဖတ္ ေပးနိုင္မွာပါ ခင္ဗ်ာ၊
                                                                                   
Onboard new Moscow to Nice train - November 2010
Never Say Never Again
Grace Kelly Documentary
High Society (1956) Best Musical Parts

http://moemaka.com/archives/35955                     ေဖေဖာ္၀ါရီ ၂၀၊ ၂၀၁၄
ေမာင္ရင္ငေတ ၁၇၀၂၂၀၁၄

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire

** * တခါကေန႔ရက္မ်ား (၃) ** *

ႏွစ္ဆယ္ေက်ာ္အလြမ္း တခါကေန႔ရက္မ်ား (၃) (Photo Poet SawWai) ကိုစံေရႊျမင့္ေရ ႕႕ ႕ ႕ ႕႕႕႕ ႕႕ မေဟသီေတြခ်ယ္ရီေတြ ေျပာမိျပန္ေတာ့ ေ...

Google+ Badge

Google+ Followers