mercredi 2 septembre 2015

** ေလွစီးခရီးႏွင္ၾကသူမ်ား ** *



ဘဝထဲကလူသား
ေလွစီးခရီးႏွင္ၾကသူမ်ား


ေလွစီးခရီးႏွင္ၾကသူမ်ား Boat People လက္သစ္လက္ေဟာင္းမ်ား      (Photo Google MKN)
Boat People . . ….. .…. Boat People ဘုတ္ပီးပဲလ္ဆိုၿပီး ကမၻာတလႊားမွာ အသံုးမ်ားလာၾကတာ
ေခၚေဝၚလာၾကတာက ၁၉၇၅ ခုႏွစ္မ်ားဆီကပါ၊ ေတာင္ ေျမာက္ ဗီယက္နမ္ စစ္ပြဲအၿပီးမွာ ရရာေလွ
ေတြနဲ႔ ေဒသဆိုင္ရာ ပင္လယ္ေတြ ထိုမွတဆင့္ ပစိဖိတ္သမုဒၵရာကို ျဖတ္သန္းလို႔ ေလွဦးတည့္ရာ အရပ္ကို ထြက္ေျပးလာၾကသူ စစ္ရံႈး ေတာင္ဗီယက္နမ္လူမ်ိဳးေတြ သန္းနဲ႔ခ်ီၿပီး ရွိခဲ့ပါတယ္၊

ဗီယက္နမ္ျပည္ရဲ႕ ပထဝီ အေနအထားအရေကာ သူတို႔ လူမ်ိဳးေတြရဲ႕ ဘဝရွင္သန္မႈ အေလ့အက်င့္ ေတြ အရေကာ သူတို႔ဟာ ေလွစီး ခရီးႏွင္ၾကသူမ်ား ျဖစ္လာၾကဟန္ တူပါတယ္၊ ေရလမ္းနဲ႔ ေဝးကြာ သူ ေလွစီးျဖတ္ေက်ာ္ရဖို႔ မလိုအပ္သူမ်ားကေတာ့ နီးစပ္ရာ ေတာေတြေတာင္ေတြကို အလြယ္တကူ ျဖတ္ေက်ာ္ လာတာပါ၊ အလြယ္တကူလို႔ ဒီေနရာမွာ ေျပာရျခင္း အေၾကာင္းကေတာ့ ေရလမ္းထက္ စာရင္ အသက္အႏၱရာယ္ နည္းပါးတာကို ဆိုလိုရင္းပါ၊

အဲဒီ Boat People ဘုတ္ပီးပဲလ္ေတြကို ေမာင္ရင္ငေတကေတာ့ ** ေလွစီးခရီးႏွင္ၾကသူမ်ား ** *
လို႔သာ ေခၚခ်င္မိတာပါ၊ သူတို႔တေတြလည္း တနယ္ မေကာင္းလို႔ တနယ္ ေျပာင္းၾကတဲ့ ေရွးသမိုင္း
မတင္မီေခတ္က လူသားေတြကို အားက်လို႔ ေျပာင္းေရႊ႕ၾကသူမ်ားသာပါ၊

အရင္ ၁၄ ရာစု ၁၅ ရာစု ၁၆ ရာစုကာလ ကိုလံဘတ္တို႔ ဗတ္စကိုဒဂါးမားတို႔ေခတ္က အေမရိကတို႔ ၾသစေၾတးလွ်ားတို႔ ေရာက္ရွိသြားခဲ့ၾကသူ ဥေရာပတိုက္သား လူျဖဴအမ်ားစုကေတာ့ တရြာေျပာင္းၿပီး သူေကာင္း ျဖစ္သြားၾကပါတယ္၊ အဲဒီအခ်ိန္ ၁၆ ရာစုက လူျဖဴေတြသာမက ၁၉၇၀ ခုႏွစ္လြန္ ကာလ မ်ားက အေနာက္တိုင္းကုန္းေျမႀကီးမ်ားကို နင္းခြင့္ရခဲ့ၾကသူ ဗီယက္နမ္က ေလွစီးခရီးသည္မ်ားသာ မက လာအိုေတြ ကေမၻာဒီးယားေတြ အဲဒီအခ်ိန္က အနယ္နယ္အရပ္ရပ္က ေရာေယာင္ေရာက္လာ သူေတြလည္း အိမ္ပိုင္ ယာပိုင္ ဆိုင္ပိုင္ ျခံပိုင္ ျဖစ္ေနၾကပါၿပီ၊ ပါရီၿမိဳ႕ေပၚက အာဆီယံတရုတ္တန္း ဒီေလာက္ေတာင္ ဖြင့္ၿဖိဳးတိုးတက္ေနတာကို ၾကည့္ရင္ သိသာလွပါတယ္၊


Boat People                                                                     (Photo Google MKN)
ေနာက္ပိုင္းႏွစ္ ကာလမ်ားမွာေတာ့ Boat People အမ်ားစုဟာ အာရွအေရွ႕ျခမ္းကေန အာဖရိက ေျမာက္ပိုင္းကို ေရာက္ရွိ လာပါတယ္၊ အာရွက Boat People ေတြက အာဖရိကကို ေရာက္လာတာ မဟုတ္ပါဘူး၊ အာဖရိကက လူေတြလည္း အာရွက Boat People ေတြကို အားက်ၿပီး ဘုတ္ေတြစီး လာၾကလို႔ပါ၊ သူတို႔ကေတာ့ သူတို႔ေနရပ္ေတြနဲ႔နီးရာ ေျမထဲပင္လယ္ကို ျဖတ္သန္းၿပီး ဥေရာပေျမကို အေရာက္ လာၾကသူေတြပါ၊ တကယ္ေတာ့ ဥေရာပ ကုန္းေျမႀကီးမွာ ေရွးအရင္ ေခတ္အဆက္ဆက္ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာကတည္း ေရာက္ေနၾကသူ အာဖရိကသားေတြ မ်ားလွပါၿပီ၊ ဘယ္ေလာက္မ်ားမမ်ား
ဆိုတာကေတာ့ ဒီေန႔ ျပင္သစ္လက္ေရြးစင္ ေဘာလံုးသမား အားကစားသမားမ်ားကိုသာ ၾကည့္ပါ၊
ဒါေပမယ့္လည္း အာဖရိကတတိုက္လံုးက အာဖရိကန္ လူမ်ိဳးစံုေတြဟာ အာဖရိကေျမာက္ပိုင္းေဒသ ဆီကို အရင္ေရာက္ေအာင္ လာၾကၿပီး ထိုမွတဆင့္ ေျမထဲပင္လယ္ကို ေသမထူး ေနမထူး ဇာတ္ခင္း ျဖတ္သန္းလို႔ ဥေရာပကုန္ေျမႀကီးကို နင္းခ်င္ၾကသူမ်ားသာပါ၊

ဘယ္ေလာက္ေတာင္မွ မ်ားျပားလွတဲ့ ** ေလွစီးခရီးႏွင္ၾကသူမ်ား ** အေရအတြက္ ရွိႏိုင္တယ္လို႔ ထင္ၾကပါသလဲ၊ ဒီေလာက္ ဒီေလာက္ရွိမယ္ ေျပာရင္ အမ်ားကေတာ့ ယံုႏိုင္ၾကမွာ မဟုတ္ပါဘူး၊

၂၀၁၅ ခုႏွစ္ ဂ်န္နဝါရီကေန ၾသဂတ္စ္လထိ ရွစ္လအတြင္းမွာ စုစုေပါင္း သံုးသိန္းခြဲေလာက္ ဥေရာပ ေျမႀကီးရွိရာကို ေရာက္ရွိလာၾကပါတယ္တဲ့၊ အမ်ားစုကေတာ့ ဝင္လို႔ လြယ္ကူရာ ဂရိတို႔ ေမာ္တာတို႔ တူရကီတို႔မွာပါ၊ သူတို႔ရဲ႕ အဓိကေလွလမ္းေၾကာင္းက်ရာ အီတလီမွာလည္း အေရအတြက္က သိန္း
ဂဏန္းေက်ာ္ပါတယ္တဲ့၊ ဥေရာပေျမႀကီးကို နင္းခြင့္မရၾကပါဘဲ ေျမထဲပင္လယ္ေရျပင္ထဲမွာ ထာဝရ အိပ္စက္က်န္ခဲ့သူေတြကေတာ့ ႏွစ္ေထာင္ေက်ာ္ သံုးေထာင္လို႔ ခန္႔မွန္းၾကေပမယ့္လည္း အဲဒီထက္ အဆေပါင္းမ်ားစြာ မ်ားျပားႏိုင္မွာကေတာ့ အေသအခ်ာပါ၊


ေရႊအိုေရာင္အိပ္မက္ေတြ တေလွႀကီးနဲ႔ ေလွစီးခရီးႏွင္ခဲ့ၾကသူမ်ား               (ဓါတ္ပံု မရငတ)
ဒီကေန႔ ၆၆ သန္းေသာ ျပင္သစ္လူဦးေရ ေလးပံုတပံုက သူတို႔ကိုယ္တိုင္ေသာ္လည္းေကာင္း သူတို႔ အဖိုးအဖြားမ်ားေသာ္လည္းေကာင္း ႏိုင္ငံရပ္ျခားတိုင္းျပည္မ်ားမွာ ေမြးဖြားခဲ့ၾကသူမ်ားပါတဲ့၊
ေမာင္ရင္ငေတရဲ႕ အျမင္ကေတာ့ အဲဒီထက္မက ပိုမိုႏိုင္ဖြယ္ျမင္မိပါတယ္၊ နိစၥဓူဝ ပါရီလမ္းမမ်ားမွာ မျမင္ခ်င္အဆံုး ျမင္ေတြ႔ေနရတဲ့ လူေတြလူေတြထဲမွာ ေမာင္ရင္ငေတတို႔လို ေကာင္မ်ိဳးေတြ အာရပ္ ႏြယ္ဖြားေတြ အမည္းေတြသာပါ၊ အဲဒီထဲမွာမွ ေမာင္ရင္ငေတတို႔လို စေကာစက ေကာင္မ်ိဳးေတြရယ္ ဘာစာရြက္တရြက္တေလမွ မရွိတဲ့ေကာင္မ်ိဳးေတြရယ္ကလည္း ဘယ္ေလာက္ေတာင္မွ မ်ားလွမယ္ ဆိုတာ ဘယ္သူမွ ေျပာႏိုင္မယ္ မထင္ပါဘူး၊


ေရႊအိုေရာင္အိပ္မက္ေတြ တေလွႀကီးနဲ႔ ေလွစီးခရီးႏွင္ခဲ့ၾကသူမ်ား               (ဓါတ္ပံု မရငတ)
အဲဒီလို ေရာက္ရွိေနၿပီးသား ေနထိုင္ခြင့္ အလုပ္လုပ္ကိုင္ခြင့္ ရွိသူေတြ မရွိသူေတြရဲ႕ ေန႔စဥ္လူမႈဘဝ ျဖတ္သန္းရတာကေတာ့ အလြယ္တကူ မျဖစ္ႏိုင္တာက ေသခ်ာလွပါတယ္၊ မၾကာခဏ ဆိုသလိုကို ၾကားရလြန္းတဲ့ စီးပြားေရးက်ဆင္းမႈ ဆိုတာႀကီးကိုလည္း အဲဒီလို လူမ်ိဳးေတြက ဒို႔ကေတာ့ ရိုးေနေပ့ါ
စိတ္ေတြနဲ႔ လမ္းမလမ္းဆံု ဘူတာရံု လူစည္ကားရာ ေနရာေတြမွာ လမ္းေဘးေစ်းပြဲေတာ္ႀကီးသဖြယ္ ခင္းၾကက်င္းၾက ေစ်းေရာင္းခ်ၾကၿပီး အူမေတာင့္ႏိုင္ဖို႔အတြက္ စားဝတ္ေနေရးေတြကို ျဖစ္သလိုသာ ေျဖရွင္း ေနၾကရသူေတြ မ်ားသထက္ မ်ားလာပါတယ္၊ ေမာင္ရင္ငေတေတာင္မွ အေတာ္ကံေကာင္း
လြန္းလွလို႔သာ အခုလို ခပ္တည္တည္ ေနေနရင္း ဘဝဆိုတာႀကီးကို ျဖတ္သန္းေနတာပါ၊ အဲဒီလို အၾကပ္အတည္းေတြၾကားက ေနေနၾကသူေတြ မ်ားျပားလွတဲ့ ပါရီၿမိဳ႕ေတာ္ႀကီး အပါအဝင္ ဥေရာပ ႏိုင္ငံႀကီးေတြက ၿမိဳ႕ႀကီးျပႀကီးေတြကို ေရႊေရာင္အိပ္မက္ေတြ တေလွႀကီးနဲ႔ ေလွစီးခရီးႏွင္ၾကသူမ်ား ေနာက္က်သားမ်ား တနည္းအားျဖင့္ေတာ့ ေလွစီး ဒုကၡသည္မ်ားရဲ႕ အိပ္မက္ေတြကေတာ့ ေရႊေရာင္ ျဖစ္ႏိုင္မျဖစ္ႏိုင္ ဆိုတာထက္ ဒီလိုဘဝဆိုးေတြက လြတ္လမ္းရယ္ ဘယ္မျမင္တဲ့ ေတာေျပာင္းေသာ က်ားနာမ်ား မျဖစ္ၾကပါေစနဲ႔လို႔ ဘဝတူခ်င္း ရင္ဘတ္တူခ်င္း ….. . … ကိုယ္ခ်င္းစာ နာတတ္သူခ်င္း ဆုေတာင္းခ်င္း မ်ားစြာ မ်ားစြာနဲ႔ . . . … . .. ပါ၊

Capitaine Abandonné (Single de Gold)
« Ils ont quitté leurs terres, Leurs champs de fleurs,
Et leurs livres sacrés, Traversé les rizières, Jusqu'au grand fleuve salé . . … .  . …... »

၁၉၈၀ ခုႏွစ္လြန္ ႏွစ္မ်ားက ျပင္သစ္ရဲ႕ ေတးဂီတ အဖြဲ႔တဖြဲ႔ ျဖစ္တဲ့ နာမည္ေက်ာ္ Gold ဂီတ အဖြဲ႔က ေလွစီးခရီးႏွင္ၾကသူမ်ားရဲ႕ အေၾကာင္းကို ေရးစပ္သီဆိုခဲ့တဲ့ သီခ်င္းတပုဒ္ ရွိပါတယ္၊ အဲဒီသီခ်င္းက အဲဒီအခ်ိန္တုန္းက ျပင္သစ္ျပည္မွာသာမက ဥေရာပတခြင္ Top Ten စာရင္းရဲ႕ထိပ္ဆံုးက ရပ္တည္ ခဲ့ပါတယ္တဲ့၊ Capitaine Abandonné အမည္ရပါတယ္၊ နားေထာင္ခ်င္သူမ်ား နားဆင္ၾကည့္ၾကပါ၊


Memorial Stone with Thanksgiving of Vietnamese Boat People Refugees.
Cap Anamur Gedankstätte on Johannisbollwer, Hamburg, Germany.

ေမာင္ရင္ငေတ ၀၂၀၉၂၀၁၅
http://moemaka.com/archives/45714 စက္တင္ဘာ ၅၊ ၂၀၁၅


ေလွစီးခရီးႏွင္ၾကသူမ်ားအတြက္ ေနာက္ဆက္တြဲ သတင္းတပုဒ္ကေတာ့ အီဂ်စ္ျပည္က ဘီလီယံနာ သားအဖေလးေယာက္ထဲက အႀကီးဆံုးသား Naguib Sawiris ကုေဋၾကြယ္သူေဌးႀကီးရဲ႕ ေမးခြန္းပါ၊ ဂရိျဖစ္ျဖစ္ အီတလီျဖစ္ျဖစ္ ပိုင္ဆိုင္ၾကပါတဲ့ ေျမထဲပင္လယ္ထဲက လူမေနတဲ့ ကၽြန္းေလးတကၽြန္းကို သူ႔ကို ေရာင္းမလားဆိုတဲ့ ေမးခြန္းပါ၊ ေလွစီးခရီးႏွင္ၾကသူမ်ားကဲ့သို႔ ဒုကၡသည္လက္သစ္မ်ားကို ျပန္ လည္ေနရာခ်ထားေပးၿပီး တိုင္းသစ္ျပည္သစ္တခု ထူေထာင္ေပးခ်င္လို႔ပါတဲ့၊

ျဖစ္ႏိုင္မျဖစ္ႏိုင္ကေတာ့ မေသခ်ာေပမယ့္ မ်ားျပားလာတဲ့ အဲဒီလို ျပႆနာမ်ိဳးေတြကို ေျဖရွင္းေပးဖို႔ အဲဒီလို နည္းလမ္းသစ္ေတြ ဖန္တီးစဥ္းစားသင့္ေၾကာင္းပါ၊

ေမာင္ရင္ငေတ ၀၆၀၉၂၀၁၅

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire

** * တခါကေန႔ရက္မ်ား (၂) * **

ႏွစ္ဆယ္ေက်ာ္အလြမ္း တခါကေန႔ရက္မ်ား (၂)                                  ေမာင္ရင္ငေတ ၁၉၀၇၂၀၁၇ ႏွစ္ဆယ္ေက်ာ္အလြမ္း တခါကေန႔ရက္...