lundi 22 juin 2015

** ပါရီေလေၾကာင္းျပပြဲ ** *

ပါရီပံုရိပ္မ်ား
ပါရီေလေၾကာင္းပပြဲ 

လြန္ခဲ့တဲ့ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္က အႀကိမ္ ၅၀ ျပည့္ ပါရီေလေၾကာင္းျပပြဲ အေၾကာင္း ေရးထားတာေလးေတြကို 
အနည္းငယ္ ျပန္လည္ျပင္ဆင္ ျဖည့္စြက္ေရးသားၿပီး အခုႏွစ္ ၂၀၁၅ ဂၽြန္လမွာ ျပဳလုပ္ေနတဲ့ ၅၁ ႀကိမ္ေျမာက္ပြဲအတြက္ အမွတ္တရအျဖစ္ ထပ္မံ ေဖာ္ျပလိုက္ရပါတယ္၊ (မရငတ) 
 

Le Bourget ေလဆိပ္အဝင္ဝက ေလယာဥ္ပရိသတ္မ်ား



Salon du Bourget, Paris Air Show 2013              (ဓါတ္ပံု မရငတ)

ႏွစ္ေပါင္း ၁၀၄ ႏွစ္ အတြင္းမွာ အႀကိမ္ ၅၀ ေျမာက္ ျပဳလုပ္ခဲ့တဲ့ Paris Air Show ဆိုၿပီး လူသိမ်ား ထင္ရွားတဲ့ Le Salon International de l'Aéronautique et de l'Espace de Paris-Le Bourget ေလေၾကာင္း 
ပပြဲႀကီးကို ပါရီၿမိဳ႕ ေျမာက္ပိုင္း ရွားလ္ဒဂိုးလ္ ေလဆိပ္သြားရာ လမ္းေပၚမွာ တည္ရွိတဲ့ Paris–Le Bourget Airport မွာ ၿပီးခဲ့ေသာ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္ ဂၽြန္လ ၁၇ ရက္ေန႔ကေန ၂၃ ရက္ေန႔ထိ ျပဳလုပ္ခဲ့ပါတယ္၊ 

ေနာက္ဆံုးသံုးရက္မွာကေတာ့ အမ်ားျပည္သူေတြ ဝင္ေရာက္ၾကည့္ရႈႏိုင္ဖို႔အတြက္ ဖြင့္လွစ္ေပးထားၿပီး 
လူႀကီးတဦးကို ၁၄ ယူရို ဝင္ေၾကး ေကာက္ခံပါတယ္၊ ကမၻာစစ္ႀကီး ႏွစ္ခုကာလ အတြင္းမွာကလြဲလို႔ ႏွစ္ႏွစ္တႀကိမျပဳလုပ္ခဲ့တာမွာ တႀကိမ္ထက္ တႀကိမ္ လာေရာက္သူ ပို၍ ပို၍ မ်ားျပားလာၿပီး ဒီႏွစ္မွာျပဳလုပ္တဲ့ ပြဲေတာ္ကာလအတြင္း လာၾကည့္ရႈေလ့လာသူေပါင္း ငါးသိန္းနီးပါး ရွိမယ္လို႔ ခန္႔မွန္းၾကပါတယ္၊

ေမတၱာလက္မွတ္ ကိုင္ေဆာင္လာသူေပါင္း ဘယ္ႏွစ္ရာခိုင္ႏႈန္း ပါဝင္ လာမယ္ဆိုတာ မသိရွိႏိုင္ေပမဲ့ ဝင္ေငြယူရို ေလးငါးသန္းခန္႔ေလာက္ေတာ့ အက်ိဳးအျမတ္ ရရွိႏိုင္တဲ့ ပြဲမ်ိဳးပါ၊ ဒီလို ၁၄ ယူရို အကုန္ခံၿပီး လာၾကည့္သူေတြဆီကေနဘဲ ဝင္ေငြရယူရုံ မဟုတ္ပါဘူး၊ 

အဓိက ဝင္ေငြကေတာ့ ေလယာဥ္ပ်ံေတြရယ္ ေလေၾကာင္းဆိုင္ရာပစၥည္းေတြ အေရာင္းအဝယ္လုပ္ၾကတာ စာခ်ဳပ္ခ်ဳပ္ၾကတာကေန ရရွိၾကတာပါ၊ ေရႊျပည္ေတာ္ႀကီးမွာ ၁၉၉၀ ခုႏွစ္ ေနာက္ပိုင္းကာလေတြမွ စတင္ေခတ္စားလာခဲ့တဲ့ ကုန္စည္ျပပြဲဆိုတာမ်ိဳးကို သူတို႔ျပင္သစ္လူမ်ိဳးေတြက အႏွစ္တရာေလာက္ ေစာၿပီး ျပဳလုပ္ခဲ့ၾကတာပါ၊ 

ဒီလိုမ်ိဳး ျပပြဲေတြကို ၁၈၀၀ ျပည့္ႏွစ္ မတိုင္မွီကပင္ စတင္ျပဳလုပ္ေနၾကၿပီ ျဖစ္ေပမဲ့ အထူးပြဲမ်ိဳး အျဖစ္သာ ျပဳလုပ္ၾကတာျဖစ္ၿပီး ပံုမွန္ ျပဳလုပ္ခဲ့တာမ်ိဳးကေတာ့ ေတာ္ေတာ္ရွား ပါတယ္၊ 

ဒီ ေလေၾကာင္းျပပြဲ မတိုင္ခင္က ၁၀ ႏွစ္ေက်ာ္ခန္႔ ေစာၿပီး ၁၈၉၈ ခုႏွစ္မွာ စက္ဘီးသာသာ ဆိုက္ကားသာသာရွိတဲ့ ေမာ္တာတပ္ဆင္ထားတဲ့ ကားေတြကို Paris Motor Show ဆိုၿပီး ျပပြဲလုပ္ အေရာင္းျမွင့္တင္ ေနၾကပါၿပီ၊ 

ဒီေလေၾကာင္းျပပြဲ ဆိုတာကိုက အဲဒီကားျပပြဲကို အမွီျပဳၿပီး ေပၚေပါက္ လာခဲ့တဲ့ ျပပြဲတခုသာပါ၊


ပထမအႀကိမ္ ပါရီေလေၾကာင္းျပပြဲ (၂၅ စက္တင္ဘာ ၁၉၀၉ - ၁၇ ေအာက္တိုဘာ ၁၉၀၉)

ပထမဆံုးအႀကိမ္ ေလေၾကာင္းျပပြဲကို ၁၉၀၉ ခုႏွစ္မွာ ၁၂ ႀကိမ္ေျမာက္ ျပဳလုပ္ခဲ့တဲ့  Paris Motor Show  ပါရီကားျပပြဲႀကီးမွာ ပူးေပါင္းပါဝင္ ျပသခဲ့တာပါ၊ 

က်င့္ပခဲ့တဲ့ ေနရာကေတာ့ အခုေခတ္မွာလို ေလယာဥ္ကြင္းက်ယ္ႀကီးမွာလိုမ်ိဳး ျပဳလုပ္တာမ်ိဳးမဟုတ္ဘဲ Grand Palais ဆိုတဲ့ Exhibition Hall တခုမွာ မိုးလံုေလလံု ျပဳလုပ္ခဲ့တာပါ၊ 

ပထမဆံုးပြဲက်င့္ပခ်ိန္က ကမၻာ့ေလေၾကာင္း ေလာကကလည္း ဖြင့္ၿဖိဳးဖို႔ အရွိန္ယူကာစသာ ရွိေသးတဲ့အခ်ိန္
 ျဖစ္တာနဲ႔အမွ် ေလေၾကာင္းဆိုင္ရာ ျပသထားမႈေတြက မီးပံုးပ်ံသာသာ ေလဘူေဘာင္းေတြနဲ႔ တေယာက္စီး ေလယာဥ္ငယ္ေလးေတြကိုသာ အမ်ားအျပား ျပသထားတာမ်ိဳးပါ၊ 

ပထမကမၻာစစ္ႀကီး မတိုင္မီ ၁၉၁၃ ခုႏွစ္အထိ ငါးႀကိမ္ေျမာက္ပြဲကို ျပဳလုပ္ခဲ့ၿပီး စစ္ၿပီး ၁၉၁၉ ခုႏွစ္
 ေျခာက္ႀကိမ္ေျမာက္ ပြဲမွာေတာ့ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ အဆင့္ ျပဳလုပ္ လာႏိုင္ပါၿပီ၊ 

စစ္ဘက္ဆိုင္ရာ ေလယာဥ္ေတြကေန စီးပြားေရး လုပ္ငန္းသံုး ေလယာဥ္ေတြကို စတင္မိတ္ဆက္ဖို႔ ျပဳလုပ္လာၾကပါတယ္၊ 

၁၉၃၈ ခုႏွစ္ကေန ဒုတိယကမၻာစစ္အၿပီး ကာလအထိ  ပြဲကိုရပ္နားခဲ့ရျပန္ၿပီး ၁၉၄၉ ခုႏွစ္ ၁၈ ႀကိမ္ေျမာက္ပြဲကေန ႏွစ္ႏွစ္တခါ ဂၽြန္လဝန္းက်င္မွာ မွန္မွန္ျပဳလုပ္ႏိုင္ခဲ့ကာ အခုႏွစ္ ၂၀၁၃ မွာေတာ့ အႀကိမ္ ငါးဆယ္ျပည့္ပြဲကို ျပဳလုပ္ႏိုင္ခဲ့ပါတယ္၊  


Louis Blériot over the English Channel, 25 July 1909 
(ေလသူရဲ Louis Blériot သူ႔ရဲ႕ေလယာဥ္ေလး Blériot XI နဲ႔ အဂၤလိပ္ေရလက္ၾကားကို ျဖတ္သန္းေနစဥ္)      (Photo Google)


 Blériot XI                         (Photo Google)

အဲဒီ ပထမဦးဆံုးအႀကိမ္ ျပဳလုပ္ခဲ့တဲ့ျပပြဲမွာ မိတ္အင္ျပင္သစ္ေလယာဥ္တို႔ရဲ႕ အစဦးလို႔ ဆိုလို႔ရမယ့္ Blériot XI ေလယာဥ္ငယ္ကို မိတ္ဆက္ေပးႏိုင္ခဲ့ပါတယ္၊ ဒီ Blériot XI ေလယာဥ္ဟာ ၁၉၀၉ ခုႏွစ္ ဂ်ဴလိုင္လ ၂၅ ရက္ေန႔က ျပင္သစ္ကမ္းေျခ Calais ၿမိဳ႕ကေန ၃၈ ကီလိုမီတာ ကြာေဝးတဲ့ အဂၤလန္ ဘက္ကမ္းက Dover ကမ္းေျခဘက္သို႔ La Manche ေခၚ English Channel ကို ၃၇ မိနစ္နဲ႔ ပထမ ဦးဆံုး ျဖတ္သန္း ေမာင္းႏွင္ႏိုင္ခဲ့ေသာ ေလယာဥ္ငယ္ ျဖစ္ပါတယ္၊ 

အဲဒီ ေလယာဥ္ငယ္ အမ်ိဳးအစား အစင္း ၁၀၀ ထုတ္လုပ္ခဲ့ၿပီး ပထမကမၻာစစ္မွာ ျပင္သစ္စစ္တပ္ အသံုးျပဳခဲ့တဲ့ စစ္သံုးေလယာဥ္မ်ား ျဖစ္လာပါတယ္၊ ဒီျပင္သစ္လူမ်ိဳး စက္မႈအင္ဂ်င္နီယာ ေလယာဥ္ပ်ံေမာင္းသူ ေလယာဥ္ပ်ံ တီထြင္သူ တည္ေဆာက္သူ Louis Charles Joseph Blériot (၁၈၇၂-၁၉၃၆) ကို ျပင္သစ္ ေျမာက္ပိုင္းေဒသ ဘယ္လ္ဂ်ီယံ နယ္စပ္အနီး Cambrai ၿမိဳ႕ေလးမွာ ေမြးဖြားခဲ့ပါတယ္၊ 

၁၉၀၉ ခုႏွစ္မွာေတာ့ အဂၤလိပ္ သတင္းစာ Daily Mail ဦးစီးၿပီး ကမကထ ျပဳလုပ္တဲ့ ဆုေၾကးေငြ ေပါင္တေထာင္ေပးမယ့္ အဂၤလိပ္ ေရလက္ၾကားျဖတ္ ေလယာဥ္ေမာင္း ၿပိဳင္ပြဲကို သူကိုယ္တိုင္ တီထြင္ထားတဲ့ Blériot XI ေလယာဥ္နဲ႔ ဝင္ေရာက္ယွဥ္ၿပိဳင္ခဲ့တာပါ၊ 


သူ႔အရင္ ဝင္ေရာက္ၿပိဳင္ခဲ့သူေတြ ေအာင္ျမင္မႈ မရခဲ့ပါဘဲ သူဝင္ၿပိဳင္ျဖစ္ အႏိုင္ရခဲ့တာပါ၊ ၿပိဳင္ပြဲစည္းကမ္းအရ ပင္လယ္ေရျပင္ကို ျဖတ္သန္းခ်ိန္မွာ ေရျပင္ ေျမျပင္နဲ႔ မထိရ ေနအလင္းေရာင္ရွိေနခ်ိန္ အတြင္းမွာသာ ျဖစ္ရမယ္လို႔ ပါပါတယ္၊ 

သူဟာ ေရလက္ၾကားကို တနာရီ မိုင္ ေလးဆယ္ေက်ာ္ႏႈန္းနဲ႔ အျမင့္ေပ ၂၅၀ ေက်ာ္ကေန ပ်ံသန္း ေမာင္းႏွင္ခဲ့ၿပီး ၾကာျမင့္ခ်ိန္ကေတာ့ တခ်ိဳ႕က ၃၇ မိနစ္ တခ်ိဳ႕ေတြကေတာ့ ၄၆ မိနစ္လို႔ အမ်ိဳးမ်ိဳး ေရးသားမွတ္တမ္းတင္ ထားၾကတာကို ေတြ႔ရွိရပါတယ္၊ 

Louis Bleriot သူ႔ေလယာဥ္နဲ႔ အဲဒီ အဂၤလိပ္ေရလက္ၾကားကို ျဖတ္သန္းေနခ်ိန္မွာ ရာသီဥတုကေတာ့ သိပ္အဆိုးႀကီး မဟုတ္ဘူးဆိုေပမဲ့ ျပင္သစ္နဲ႔ အဂၤလန္ ေရလက္ၾကား ကမ္းေျခ ေဒသမ်ားရဲ႕ ထံုးစံအတိုင္း ေတာ္ၾကာ ေလတိုက္လိုက္ ခဏေန မိုးအံု႔လိုက္နဲ႔ ျဖစ္ေနမွာပါ၊ 

ယခုအခါ မွာေတာ့ ဒီအဂၤလိပ္ေရလက္ၾကားရဲ႕ ေရေအာက္မွာ ဥမင္လိႈဏ္ေခါင္း ရထားလမ္းေဖာက္လုပ္ခဲ့ၿပီးၿပီ ျဖစ္လို႔ အလြယ္တကူသြားလို႔ရေနပါၿပီ၊ အဂၤလန္ဗီဇာနဲ႔ ရွန္ဂန္ဗီဇာေတာ့ ရွိဖို႔လိုတာေပါ့၊ 

Blériot XI ေလယာဥ္ကိုေတာ့ ပါရီ Musée des Arts et Métiers ျပတိုက္မွာ သြားေရာက္ၾကည့္ရႈႏိုင္ပါတယ္၊


မူလပထမ ၁၉၅၉ ခုႏွစ္က SE 210 Caravelle, F-BHRA Alsace, Air France.    (Photo Google)


SE 210 Caravelle, F-BHHI  (Photo Google)

၁၉၅၅ ခုႏွစ္၂၁ ႀကိမ္ေျမာက္ ပပြဲမွာေတာ့ ယေန႔အခါ မရွိေတာ့ၿပီျဖစ္တဲ့ ကြန္းေကာ့ဒ္ရယ္ ယေန႔ထိ ေအာင္ျမင္ေနဆဲ အဲယားဘတ္စ္ အမ်ိဳးအစားေတြရဲ႕ ေရွ႕ေဆာင္ လမ္းျပ ဂ်က္ေလယာဥ္ပ်ံ ျဖစ္ပါတဲ့ SE 210 Caravelle ကို မိတ္ဆက္ ျပသခဲ့ပါတယ္၊

 ျပင္သစ္ေလေၾကာင္း ကုမၸဏီ Sud-Aviation မွ ထုတ္လုပ္ခဲ့တာ ျဖစ္ၿပီး Super-Caravelle ဆိုတာကေတာ့ ေနာင္တခ်ိန္မွာ ထင္ရွားေက်ာ္ၾကားလာ မွာ ျဖစ္တဲ့ Concorde ရဲ႕ မူလပထမ အမည္သာ ျဖစ္ပါတယ္၊ 

SE 210 Caravelle ေလယာဥ္မ်ားကို ၁၉၅၉ ခုမွာ စတင္ အသံုးျပဳခဲ့ၿပီး စုစုေပါင္း ၂၇၉ စင္း ထုတ္လုပ္ေရာင္းခ်ခ့ဲကာ ေနာက္ဆံုး အသံုးျပဳ ခဲ့တာကေတာ့ ၂၀၀၅ ခုႏွစ္ အထိပါ၊ Sud-Aviation ကုမၸဏီကေန Caravelle ေလယာဥ္ေတြအျပင္ နာမည္ႀကီး ဟယ္လီေကာ့ပတာ အမ်ိဳးအစားျဖစ္တဲ့ Puma ကိုလည္း ထုတ္လုပ္ေနတာပါ၊


Le Concorde 001 est présenté à la foule du Salon international du Bourget en 1969.

၁၉၆၉ ခုႏွစ္ ၂၈ ႀကိမ္ေျမာက္ ျပပြဲႀကီးမွာေတာ့ ျပင္သစ္ေလေၾကာင္းသမိုင္းမွာ မွတ္တမ္းတခုအျဖစ္ ယေန႔ထိတိုင္ေအာင္ က်န္ရွိေနဆဲ ျဖစ္တဲ့ Concorde ဆိုတဲ့ အသံထက္ျမန္ေသာ Supersonique ေလယာဥ္ အမ်ိဳးအစားအသစ္နဲ႔ မိတ္ဆက္ပြဲ ျပဳလုပ္ခဲ့ပါတယ္၊ 

ကြန္းေကာ့ဒ္ေလယာဥ္ေတြရဲ႕ ပထမ ေရွ႕ေဆာင္ Prototypes Concorde 001 F-WTSS ကို ပရိသတ္ေရွ႕မွာ ပထမဆံုး စတင္ေမာင္းႏွင္ ျပခဲ့တဲ့ပြဲပါ၊ ဒီ ကြန္းေကာ့ဒ္ ေလယာဥ္ေတြလို အသံထက္ျမန္တဲ့ ႏႈန္းထားနဲ႔ ေမာင္းႏိုင္တဲ့ ေလယာဥ္ အမ်ိဳးအစားမ်ိဳးဟာ ဒီကေန႔ေခတ္ထိ မရွိပါဘူး၊ 

Airbus A 380-800 တို႔ Boeing 747-8 တို႔ေတာင္ မေမာင္းႏိုင္ပါဘူး၊ 
အႏၱရာယ္မ်ားလြန္းလို႔ စရိတ္စက ႀကီးမားလြန္းလို႔ ဆက္လက္ၿပီး မတီထြင္ေတာ့ တာလည္း ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္၊ 
Supersonic Speed Mach 1 ဆိုတာက တနာရီကို ၁၂၂၅ ကီလိုမီတာ သို႔မဟုတ္ မိုင္ေပါင္း ၇၆၀ အျမန္ႏႈန္းကို ဆိုလိုတာပါ၊ 

ကြန္းေကာ့ဒ္ေလယာဥ္ေတြဟာ အဲဒီ Mach 1 အျမန္ႏႈန္းအထိ ေရာက္ေအာင္တင္ၿပီး အဲဒီ အခ်ိန္မွာ ကထဲက ေမာင္းႏွင္ ႏိုင္ခဲ့ၾကတာမ်ိဳးပါ၊ 

ဒီကေန႔ ေခတ္အမွီဆံုးဆိုတဲ့ Airbus A 380-800 ေတာင္မွ တနာရီ ကီလိုမီတာ ၁၀၂၀ အထိသာ အျမင့္ဆံုး တင္ေမာင္းႏိုင္ၿပီး Boeing 747-8 ကေတာ့ ၉၈၈ ကီလိုမီတာ ႏႈန္းသာ ေမာင္းႏိုင္ပါတယ္၊ 

ဒါေတာင္ ကြန္းေကာ့ဒ္ႀကီးက အႏွစ္ ၃၀ ေက်ာ္ ေစာခဲ့တာပါ၊ 

ကြန္းေကာ့ဒ္ေလယာဥ္ဆိုၿပီး ျပင္သစ္နဲ႔ အဂၤလိပ္ ႏွစ္ဦးေပါင္းၿပီး စမ္းသပ္ေလယာဥ္ေကာ အပါအဝင္ စုစုေပါင္းမွ အစီးေရ ႏွစ္ဆယ္သာ ထုတ္လုပ္ခဲ့ တာျဖစ္ၿပီး အဲဒီ စမ္းသပ္ ကြန္းေကာ့ဒ္ေလယာဥ္ 001 F-WTSS က ပထမဦးဆံုးအစင္း ျဖစ္ပါတယ္၊ 


 Concorde 001                      (ဓါတ္ပံု မရငတ)
အဲဒီ ေလယာဥ္ကို ခုအခါမွာေတာ့ ပါရီ ေလယာဥ္ျပပြဲ က်င့္ပျပဳလုပ္ရာ ေနရာရွိ ေလေၾကာင္းျပတိုက္ ဝင္းထဲမွာ ျပသထားရွိပါတယ္၊



ပထမ ဂ်မ္ဘိုဂ်က္ Boeing 747-121 City of Everett Jumbo Jet   (Photo Google)

၁၉၆၉ ခုႏွစ္ ၂၈ ႀကိမ္ေျမာက္ျပပြဲမွာ ကြန္းေကာ့ဒ္ေလယာဥ္နဲ႔အတူ ေခတ္ၿပိဳင္ျဖစ္တဲ့ ယေန႔ေခတ္ထိ ေမာ္ဒယ္အသစ္ေတြနဲ႔ ေခတ္စားေနဆဲျဖစ္တဲ့  ဂ်မ္ဘိုဂ်က္ ေလယာဥ္ေတြရဲ႕ ပထမဦးဆံုး ေလယာဥ္ Boeing 747-121 ကိုလည္း မိတ္ဆက္ ျပသခဲ့တာပါ၊ 

ဒီ ဂ်မ္ဘိုဂ်က္ကို စတင္ထုတ္လုပ္ခဲ့တဲ့ ၁၉၆၉ ခုႏွစ္ ကေန ႏွစ္ေပါင္း ၄၀ ေက်ာ္ အတြင္းမွာ ေမာ္ဒယ္မ်ိဳးစံု Boeing 747-8 အပါအဝင္ အစင္းေပါင္း ၁၄၀၀ ေက်ာ္ ျပဳလုပ္ခဲ့ၿပီးပါၿပီး၊

 ေနာက္ထပ္လည္းဆက္လက္ၿပီး အမွာစာေတြရၿပီး အေရာင္းအဝယ္ စာခ်ဳပ္ေတြ ခ်ဳပ္ေနဆဲပါ၊
 ေစ်းႏႈန္းေတြကေတာ့ 747-100 ေမာ္ဒယ္စထုတ္စဥ္က တစင္းကို ေဒၚလာ ၂၅ သန္းေလာက္ေန အခုေနာက္ဆံုးေပၚ ဘိုးရင္း 747-8 တစီးရဲ႕တန္ဖိုးကေတာ့ သန္း ၃၅၀ ေက်ာ္ ေပးမွ ရႏိုင္မွာ ျဖစ္ၿပီး Airbus A 380 -800 တစီးကေတာ့ ေဒၚလာသန္း ေလးရာေက်ာ္ ေပးရမွာပါ၊ 

ထူးျခားတာက ယေန႔ ျပင္သစ္ေလေၾကာင္း Air France ရဲ႕လက္ရွိ ေျပးဆြဲေနတဲ့ ေလယာဥ္ အႀကီး ၂၅၀ စီးေလာက္မွာ အေမရိကန္ျပည္မွာ ထုတ္လုပ္တဲ့ ဘိုးရင္းေလယာဥ္ပ်ံ အစီးေရက ၇၀ ေလာက္ ရွိေနတာ ျဖစ္ၿပီး က်န္တာေတြကေတာ့ အဲယားဘတ္စ္ ေလယာဥ္ေတြ ျဖစ္ပါတယ္၊ 

ဒီကေန႔ ကာလ ေရႊျပည္ေတာ္က ေလေၾကာင္းလိုင္း အသစ္ေလးေတြမွာ ဝယ္ယူသံုးစြဲေနတဲ့ ေလယာဥ္ေတြကေတာ့ Avions de Transport Regional လို႔ေခၚတဲ့ ျပင္သစ္နဲ႔အီတလီ ဖက္စပ္ထုတ္လုပ္ထားတဲ့ ATR 72 ေလယာဥ္အမ်ိဳးအစားေတြက အမ်ားစုျဖစ္လာေနၿပီး အဲ ေလယာဥ္အသစ္တစင္းရဲ႕ တန္ဖိုးကေတာ့ ေဒၚလာသန္းႏွစ္ဆယ္ ဝန္းက်င္မွာ ေပါက္ေစ်းရွိပါတယ္၊ 

ATR ေလယာဥ္ေတြရဲ႕ မူလပင္ရင္းကုမၸဏီ ကေတာ့ Airbus တို႔ Eurocopter တို႔ ထုတ္လုပ္ေနတဲ့ European Aeronautic Defence and Space Company ကုမၸဏီႀကီး ျဖစ္ပါတယ္၊ 

EADS ဆိုတာကေတာ့ အဲယားဘတ္စ္ ေလယာဥ္ေတြ ထုတ္လုပ္ေရးကို အေျခဳ ျပဳၿပီး ဥေရာပ ေလယာဥ္ ထုတ္လုပ္ေရး လုပ္ငန္းေပါင္းစံု ပါဝင္တဲ့ ၂၀၀၀ ခုႏွစ္မွာ ဖြဲ႔စည္းေပၚေပါက္လာတဲ့ ေလေၾကာင္းဆိုင္ရာ လုပ္ငန္း အဖြဲ႔ႀကီး ျဖစ္ပါတယ္၊ 


Soviet Aeroflot supersonic airliner Tupolev Tu-144 CCCP 77102 ရဲ႕ေနာက္ဆံုးခရီး


၁၉၇၁ ခုႏွစ္ ဆိုဗီယက္တို႔ ေခတ္ေကာင္းစဥ္က            (Photo Google)

အႀကိမ္ ၃၀ ေျမာက္ ျပဳလုပ္တဲ့ ျပပြဲႀကီးရဲ႕ ေနာက္ဆံုးေန႔ ၁၉၇၃ ခု ဂၽြန္လ သံုးရက္ေန႔မွာေတာ့ ပါရီ ေလေၾကာင္းျပပြဲ သမိုင္းတေလွ်ာက္ ဒီကေန႔ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္ အထိ ႏွစ္ေပါင္း တရာေက်ာ္ သက္တမ္း အတြင္းမွာ အဆိုးဝါးဆံုးနဲ႔ အႀကီးက်ယ္ဆံုး ေလယာဥ္ႀကီးတစီး ပ်က္က်ခဲ့ပါတယ္၊ 

အဲဒီေန႔မွာ ကမၻာ့ ေရွ႕ေဆာင္လမ္းၿျပ အသံထက္ျမန္တဲ့ ေလယာဥ္ႀကီး ႏွစ္စီးရဲ႕ အစမ္းေမာင္း ျပပြဲႀကီးကို လာေရာက္ ၾကည့္ရႈသူ လူပရိသတ္ သံုးသိန္းခြဲေက်ာ္ ေရွ႕ေမွာက္မွာ ျပသခဲ့တာပါ၊  

ပထမဦးစြာ အိမ္ရွင္ျဖစ္သူရဲ႕ ကြန္းေကာ့ဒ္ေလယာဥ္ ေအာင္ျမင္စြာ ပ်ံသန္းျပသ ႏိုင္ပါတယ္၊ 

ဆိုဗီယက္ Tupolev Tu-144 CCCP 77102 ရဲ႕အလွည့္မွာကေတာ့ ေလယာဥ္ပ်ံႀကီးဟာ ေလယာဥ္ေျပးလမ္းေပၚကေန ေကာင္းကင္ေပၚ ထိုးတက္သြားၿပီး မိနစ္ပိုင္း အၾကာ အျမင့္ေပ ၁၂၀၀ ခန္႔အေရာက္ ေလဆိပ္ကေန ေလးကီလိုမီတာ အကြာေလာက္မွာ ေလယာဥ္ႀကီးဟာ အေပၚသို႔ ဆက္လက္ၿပီး မတက္ႏိုင္ေတာ့ဘဲ ေလယာဥ္ ကိုယ္ထည္ တေလွ်ာက္ မီးေတာက္မီးလွ်ံမ်ား ေပၚထြက္လာၿပီး Le Bourget ေလဆိပ္ ျပပြဲရွိရာနဲ႔ ေျခာက္ ကီလိုမီတာ အကြာရွိ Goussainville ၿမိဳ႕ကေလး အေပၚမွာ ပ်က္က်ခဲ့ရတာပါ၊  

Goussainville ၿမိဳ႕ရွိ အိမ္တခ်ိဳ႕နဲ႔ မူလတန္း ေက်ာင္းတေက်ာင္း ပ်က္စီးခဲ့ရပါတယ္၊ 
ကံေကာင္းခ်င္ပါေတာ့ အဲဒီ ေန႔ဟာ ေက်ာင္းပိတ္ရက္ ျဖစ္ေနတာေၾကာင့္ အေသအေပ်ာက္ နည္းခဲ့ေပမယ့္ ေလယာဥ္ေပၚပါသူ အမႈထမ္း ေျခာက္ေယာက္စလံုး အသက္ဆံုးရံႈးခဲ့ရၿပီး ေလယာဥ္ပ်က္က်ရာ ေျမျပင္၌ ရွိေနသူ ရွစ္ဦး  ေသဆံုးခဲ့ရ ပါတယ္၊ 

လယာဥ္ပ်က္က်ရျခင္း အဓိက အေၾကာင္းရင္းက ေလယာဥ္စက္ ခ်ိဳ႕ယြင္း၍ မဟုတ္ပါဘဲ ေလယာဥ္ေမာင္းသူ ရုရွားေလယာဥ္မွဴးရဲ႕ ၿပိဳင္ဘက္ကြန္းေကာ့ဒ္ထက္သာလြန္ေၾကာင္း မလိုအပ္ဘဲ ၾကြားလံုးထုတ္ ေလလံုးထြားခဲ့မႈေၾကာင့္သာလွ်င္ အဓိက တရားခံ ျဖစ္ပါတယ္တဲ့၊ 

ဘယ္လိုမ်ိဳးေတြနဲ႔ အေၾကာင္းျပျပ အဲဒီအခ်ိန္က ဆိုဗီယက္ရုရွားေတြရဲ႕ ေလေၾကာင္း ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ အိပ္မက္ေတြဟာ CCCP 77102 ေလယာဥ္ႀကီးနဲ႔အတူ ပ်က္စီး ေပ်ာက္ကြယ္ခဲ့ရေတာ့ ပါတယ္၊ 

အဲဒီလို ပ်က္က်ခဲ့ၿပီး ေနာက္ပိုင္းမွာ ဆိုဗီယက္ရုရွားေတြရဲ႕ အတိုးတက္ခဲ့ဆံုးေသာ ေလေၾကာင္းေခတ္ ကုန္ဆံုးသြားခဲ့ၿပီး ပါရီကို ေလယာဥ္ႀကီးေတြနဲ႔ ေနာက္တေခါက္ထပ္မလာႏိုင္ၾကေတာ့ပါဘူး၊ 

CCCP 77102 ေလယာဥ္ ပ်က္က်မႈနဲ႔အတူ ဆိုဗီယက္ေတြရဲ႕ ေလယာဥ္ထုတ္လုပ္တဲ့လုပ္ငန္းႀကီးေရာ Aeroflot ေလေၾကာင္း လိုင္းပါ နလံျပန္ မထူႏိုင္ေတာ့ပါဘဲ ယခုအခါမွာေတာ့ ကမၻာ့ ေလယာဥ္ႀကီးေတြရဲ႕ အားလံုး နီးပါးကို အဲယားဘတ္စ္နဲ႔ ဘိုးရင္းတို႔ကသာ ေမာင္ပိုင္စီးထားၾကပါေတာ့တယ္၊


ပထမ Airbus A 380 800

၂၀၀၅ ခုႏွစ္ ၄၆ ႀကိမ္ ေျမာက္ ျပပြဲမွာေတာ့ ယေန႔ ေနာက္ဆံုးေပၚ အေကာင္းဆံုး အႀကီးဆံုး ျဖစ္ၿပီး ခရီးသည္ ေျခာက္ရာေက်ာ္ကေန ရွစ္ရာခန္႔ထိ ဆန္႔တဲ့ Airbus A380 ေလယာဥ္ႀကီးကို ပြဲထုတ္လာ ပါတယ္၊ 

အဲဒီ ေလယာဥ္ႀကီးဟာ ေလာ့စ္အိန္ဂ်ယ္လိစ္မွ မဲလဘုန္းၿမိဳ႕သို႔ ၁၂၇၄၇ ကီလိုမီတာ မိုင္ ရွစ္ေထာင္နီးပါး ခရီးစဥ္ကို မရပ္မနားေတာက္ေလွ်ာက္ေမာင္းႏွင္ႏိုင္စြမ္းရွိတဲ့ ေလယာဥ္အမ်ိဳးအစားဖစ္ပါတယ္၊ 

Airbus A380-800 ေလယာဥ္ႀကီးရဲ႕ အခုေလာေလာဆယ္မွာ အေဝးဆံုးခရီးစဥ္ျဖစ္တဲ့ ေလာ့စ္အိန္ဂ်ယ္လိစ္ၿမိဳ႕မွ မဲလ္ဘုန္းၿမိဳ႕ထိ ခရီးကို တနာရီ ကီလိုမီတာ ၉၀၀ ေက်ာ္ႏႈန္းနဲ႔ ၁၆ နာရီ ဆက္တိုက္ ေမာင္းႏွင္ႏိုင္တာပါ၊ 

ဒီကေန႔အထိ A380-800 အစီးေရေပါင္း ၁၀၃ စီး တင္ပို႔ေရာင္းခ်ခဲ့ ၿပီးၿပီျဖစ္ၿပီး အမ်ားဆံုး ဝယ္ယူအသံုးျပဳ ေနတာကေတာ့ ယူေအအီးႏိုင္ငံ ဒူဘိုင္းၿမိဳ႕မွာ အေျခစိုက္တဲ့ Emirates ေလေၾကာင္းလိုင္းက ေလယာဥ္ အစီးေရ ၃၃ စီး ဝယ္ယူ ေျပးဆြဲ ေနတာပါ၊ 

Air France ေလေၾကာင္းလိုင္းမွာေတာ့ စီးသာရွိၿပီး ကမၻာ့ အထင္ရွားဆံုးေသာ ေလေၾကာင္းခရီးစဥ္ျဖစ္တဲ့ ပါရီ နယူးေယာက္ အသြားအျပန္ခရီးစဥ္ ျဖစ္တဲ့ AF 006 နဲ႔ AF 007 ေလေၾကာင္း ခရီးစဥ္ေတြမွာ ေန႔စဥ္ ေျပးဆြဲေနပါတယ္၊ 

ေအသံုးရာ့ရွစ္ဆယ္ ေလယာဥ္ေတြကို ဝယ္ယူအားေပးၾကတဲ့ ေလေၾကာင္းလိုင္း စုစုေပါင္း ကိုးလိုင္းမွာ 
အမ်ားစုကေတာ့ အာရွေဒသကသာ ျဖစ္ၿပီး စင္ကာပူ အဲယားလိုင္းက ၁၉ စီး ၾသစေၾတးလွ်ား Qantas လိုင္းက ၁၂ စီး ကိုရီးယား အဲယားနဲ႔ မေလးရွား ေလေၾကာင္းမွာ စီး စီ တရုတ္ Southern Airlines မွာ စီးနဲ႔ ထိုင္း အဲယားေဝး အင္တာေနရွင္နယ္မွာ စီး ဂ်ာမန္ရဲ႕ Lufthansa က ၁၀ စီး လက္ရွိ ပိုင္ဆိုင္ ေျပးဆြဲ ေနၾကပါတယ္၊  


ေနာင္တခ်ိန္မွာ ဒါမ်ိဳး အသံထက္ျမန္တဲ့ Supersonic ေလယာဥ္ေတြ ျပန္ေပၚလာမလား …. (Photo Google)

အနာဂတ္ကာလအတြက္ ခရီးသည္တင္ေလယာဥ္ေလာကရဲ႕ ၿပိဳင္ဆိုင္မႈေတြကိုေတာ့ ဒီကုမၸဏီႀကီး ႏွစ္ခုကသာ ဆက္လက္ႀကီးစိုး လက္ဝါးႀကီးအုပ္ထားႏိုင္အုံးမယ္ ဆိုတာကေတာ့ ေျမႀကီးလက္ခတ္ မလြဲ ေျပာႏိုင္ၾကမွာပါ၊ 

ဒီကုမၸဏီႀကီးႏွစ္ခု တခုကိုတခု ဘယ္သူကဘယ္သူ႔ကို အရင္ေနာက္ေကာက္ ခ်ႏိုင္မလဲ ဆိုတာကိုေတာ့ ေျပာရ ခက္မွာပါ၊ 

အဲယားဘတ္စ္ကေတာ့ ၂၀၁၀ ခုႏွစ္ ေလာက္က စတင္ ၿပီးေတာ့ ေနာက္မ်ိဳးဆက္သစ္ A380-900 တို႔ A380-1000 တို႔လို ပိုမိုႀကီးမားၿပီး ခရီးသည္ ၁၀၀၀ ေက်ာ္ေလာက္ ေခ်ာင္ေခ်ာင္ခ်ိခ်ိ စီးႏိုင္မယ့္ ေလယာဥ္ႀကီးေတြ ေရာင္းခ်ဖို႔ စိတ္ကူးဒီဇိုင္း ဆြဲေနပါၿပီ၊ 

အလားတူသာပါ၊ ဘိုးရင္းကုမၸဏီကလည္း အားက်မခံ လူတေထာင္ဆန္႔ Boeing Giant 797 ဆိုၿပီး ပံုစံအသစ္နဲ႔ ေလယာဥ္သစ္ကို ဦးစြာထြင္ႏိုင္ဖို႔ လံုးပမ္းေနပါၿပီ၊ 

အာရွရဲ႕ ေလေၾကာင္းပို႔ေဆာင္ေရး ဆူပါ့ဆူပါက်ားႀကီးေတြ ျဖစ္ပါတဲ့ Emirates အဲယားလိုင္းတို႔ စင္ကာပူ အဲယားလိုင္း တို႔ေတြကလည္း ႏွစ္စဥ္ႏွစ္တိုင္း အာရွေဒသကို လာေရာက္လည္ပတ္ခ်င္သူ အေရအတြက္က တိုးတက္ျမဲ တိုးတက္လာတာေၾကာင့္ ေနာင္လိုအပ္လာမယ့္ ေလယာဥ္ခရီးေတြမွာ အသံုးျပဳဖို႔ အသစ္ ထြက္ေပၚလာမယ့္ ေလယာဥ္ႀကီးမ်ားကို အမွာစာေပးၾကဖို႔ကေတာ့ အျမဲလိုအစဥ္သင့္ ျဖစ္ေနၾကတာပါ၊ 

အခုေတာင္မွ ေနာက္ထပ္ Airbus A380-800 ေလယာဥ္အစင္း ၃၀ ထပ္ၿပီး အမွာစာေပးထားတာက Emirates ေလေၾကာင္းက ျဖစ္ပါတယ္၊ 

ကြန္းေကာ့ဒ္ လိုမ်ိဳး ဆိုဗီယက္ ရုရွားတို႔ရဲ႕ က်ဴပိုလက္ ေလယာဥ္လိုမ်ိဳး အသံထက္ျမန္တဲ့ ေလယာဥ္ေတြ
 ေနာက္တႀကိမ္တခါ ျပန္လည္ၿပီး ေပၚေပါက္မလာႏိုင္ဘူးလို႔လည္း ဘယ္သူမွ မေျပာႏိုင္ၾကပါဘူး၊


ႀကိဳဆိုပါ၏ Paris-Le Bourget

ပါရီေလေၾကာင္း ျပပြဲေတြကို ၁၉၅၁ ခုႏွစ္ကတည္းက စတင္ၿပီး လက္ခံ က်င့္ပ ေပးလာခဲ့တဲ့ ပါရီၿမိဳ႕
ေျမာက္ဘက္ ၁၃ ကီလိုမီတာ အကြာမွာ တည္ရွိတဲ့ Paris-Le Bourget Airport ကို ၁၉၁၉ ခုႏွစ္မွာ 
စတင္ဖြင့္လွစ္ခဲ့တာပါ၊ 

Le Bourget ေလဆိပ္ကေနေျမာက္ဘက္ကို ၁၀ ကီလိုမီတာ ဆက္သြားမယ္ ဆိုရင္ ဒီကေန႔ ပါရီရဲ႕အဓိက ေလဆိပ္ျဖစ္တဲ့ CDG ရွားလ္ဒဂိုးလ္ေလဆိပ္ကို ေရာက္ပါတယ္၊ 

၁၉၅၄ ခုႏွစ္မွာ Paris-Orly ေလဆိပ္ကို တိုးခ်ဲ႕ခဲ့ၿပီး အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေလဆိပ္အျဖစ္ သတ္မွတ္ခဲ့တဲ့ 
အခ်ိန္ ေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ Le Bourget ေလဆိပ္ဟာ ေလေၾကာင္းျပတိုက္ အဆင့္ကို တေျဖးေျဖး
ေရာက္ရွိသြားခဲ့ပါတယ္၊ 

ဒီေလဆိပ္မွာ ႏွစ္ႏွစ္တႀကိမ္ က်င့္ပေနတဲ့ Salon du Bourget Airshow နဲ႔ ေခတ္ၿပိဳင္ဆိုသလို နာမည္ႀကီး ေလေၾကာင္းျပပြဲ တခုကေတာ့ အဂၤလန္ႏိုင္ငံ Hampshire အရပ္က Farnborough Airshow ေလေၾကာင္း ျပပြဲ ျဖစ္ပါတယ္၊


အတၱလန္တစ္သမုဒၵယာကို ပထမဆံုး ျဖတ္သန္းခဲ့တဲ့ ေလယာဥ္မွဴး Charles Lindbergh N' Spirit of Saint Louis 

ဒီ ေလယာဥ္ကြင္း စတင္ၿပီး နာမည္ေက်ာ္ၾကားခဲ့ရတာကေတာ့ ၁၉၂၇ ခုႏွစ္ ေမလ ၂၁ ရက္ေန႔က 
ဆြီဒင္ႏြယ္ဖြား အေမရိကန္လူမ်ိဳး ေလယာဥ္မွဴး Charles Lindbergh (၁၉၀၂-၁၈၇၄) ဆိုတဲ့သူ 
တကိုယ္ေတာ္ ေမာင္းႏွင္လာတဲ့ Ryan NYP (New York to Paris) အမ်ိဳးအစား Spirit of Saint Louis 
အမည္ရ ေလယာဥ္ငယ္ေလး ေအာင္ျမင္စြာဆိုက္ေရာက္လာခဲ့ၿပီးေနာက္ Paris-Le Bourget Airport 
ဆိုတာက ပိုၿပီး လူသိမ်ား ထင္ရွား လာခဲ့တာပါ၊

ေလယာဥ္မွဴး Charles Lindbergh ဟာ သူရဲ႕ သမိုင္းဝင္ေလယာဥ္ခရီးစဥ္ကို အေမရိကန္ျပည္ 
နယူးေယာက္ၿမိဳ႕ အနီးကေန ေမလ ၂၀ ရက္ မနက္ပိုင္းက စတင္ထြက္ခြာ လာခဲ့တာ ျဖစ္ၿပီး 
၅၈၀၈ ကီလိုမီတာ မိုင္ ၃၆၀၀ ကြာေဝးတဲ့ ပါရီၿမိဳ႕ Le Bourget ေလဆိပ္ကို ၃၃ နာရီ မိနစ္ ၃၀
 ၾကာေအာင္ မရပ္မနား ေမာင္းႏွင္ၿပီး ေရာက္ရွိလာခဲ့တာပါ၊ 

အတၱလန္တစ္ သမုဒၵရာကို ပထမဦးဆံုးအႀကိမ္ ေတာက္ေလွ်ာက္ ေမာင္ႏွင္ခဲ့တဲ့ ေလယာဥ္မွဴးႀကီး 
Charles Lindbergh ကို ႀကိဳဆို ေစာင့္ေမွ်ာ္ေနၾကတဲ့ ပရိသတ္ကေတာ့ စုစုေပါင္း ႏွစ္သိန္းေက်ာ္
 ေတာင္မွ ရွိခဲ့ပါတယ္တဲ့၊ 

အဲဒီ ခရီးစဥ္ ပ်ံသန္းျဖစ္ခဲ့ရတာကေတာ့ အတၱလန္တစ္သမုဒၵရာ ေရျပင္ကို ပထမဦးဆံုးေလယာဥ္နဲ႔ 
မရပ္မနား ျဖတ္ေက်ာ္ႏိုင္သူကို ဆုေၾကးေငြ ေဒၚလာ ႏွစ္ေသာင္းခြဲ ေပးမယ္ ဆိုတဲ့ နယူးေယာက္ၿမိဳ႕ 
ေဟာ္တယ္လုပ္ငန္းရွင္ သူေဌးႀကီး ျပင္သစ္ႏိုင္ငံေတာင္ပိုင္းမွာ ေမြးဖြားခဲ့သူ Raymond Orteig ရဲ႕ 
စိန္ေခၚခဲ့မႈ ေၾကာင့္ပါ၊ 

ကေန႔ေခတ္ ေဒၚလာတန္ဖိုးနဲ႔ ဆိုရင္ သံုးသိန္းခြဲေက်ာ္ တန္တဲ့ စိန္ေခၚပြဲပါ၊ 
Spirit of Saint Louis ေလယာဥ္ငယ္ကိုေတာ့ အခုအခါမွာ ဝါရွင္တန္ဒီစီၿမိဳ႕ရွိ 
National Air and Space Museum ျပတိုက္မွာ သြားေရာက္လို႔ ၾကည့္ရႈ ႏိုင္ပါတယ္၊

 ေလယာဥ္မွဴး Charles Lindbergh တကိုယ္ေတာ္ ေအာင္ပြဲခံမႈ မတိုင္မီ ၁၂ ရက္ေစာၿပီး ပါရီက 
နယူးေယာက္သို႔ သမုဒၵရာျဖတ္ၿပီး ဆုေငြႏွစ္ေသာင္းခြဲကို သြားယူဖို႔ ၾကံစည္ခဲ့သူေတြ ရွိခဲ့ပါေသးတယ္၊ 

သူတို႔ကေတာ့ ပထမကမၻာစစ္ျပန္ ျပင္သစ္ေလယာဥ္မွဴးႏွစ္ဦး ျဖစ္ၾကတဲ့ Charles Nungesser နဲ႔ François Coli တို႔ ျဖစ္ၾကၿပီး သူတို႔ရဲ႕ စီးေတာ္ယာဥ္ကေတာ့ ျပင္သစ္လို L'Oiseau blanc အျဖဴေရာင္ငွက္လို႔ ေခၚ ပါတယ္၊ 

အျဖဴေရာင္ငွက္နဲ႔ သူတို႔ႏွစ္ဦးဟာ ေမလ ၈ ရက္ေန႔ ၁၉၂၇ ခုမွာ Le Bourget ေလဆိပ္က ထြက္ခြာ
သြားခဲ့ၾကၿပီး အဂၤလန္ကၽြန္း အိုင္ယာလန္ကၽြန္းေတြကို ျဖတ္ေက်ာ္ပ်ံသန္းၿပီး ေနာက္ပိုင္းမွာ ေပ်ာက္ခ်င္မလွ ေပ်ာက္သြားခဲ့တာ သူတို႔ကို ဒီကေန႔ ထိတိုင္ေအာင္ ျပန္လည္ မေတြ႔ရေတာ့ပါဘူး၊ 

အဲဒီလို အဲဒီေခတ္အခါက သူတို႔ေတြဟာ အိမ္အတြင္းေအာင္းမေနၾကဘဲ စြန္႔စြန္႔စားစား သြားလာၿပီး 
လုပ္ကိုင္ ေနထိုင္ခဲ့ၾကတာေၾကာင့္ ဒီကေန႔ ေမာင္ရင္ငေတတို႔ေခတ္မွာေတာ့ ေငြေၾကးအသျပာသာ 
ရွိဖို႔ လိုအပ္ၿပီး ေဝဟင္ခရီးနဲ႔ ဟိုနားဒီနားကို ရႊတ္ကနဲဆိုသလို သြားလို႔လာလို႔ ရေနေၾကာင္းပါ၊ 

အဲဒါေတြေၾကာင့္ ခရီးသြားျခင္းအႏုပညာကို ႀကိဳက္ႏွစ္သက္ရပါေသာ ေမာင္ရင္ငေတအေနနဲ႔ ဒီလိုလူမ်ိဳး
 ေတြကို ေက်းဇူး အထူး တင္မိရတာေၾကာင့္ ဤသို႔ ဂုဏ္ျပဳမွတ္တမ္းတင္ လိုက္ရျခင္း ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊


Avion III de Clément Ader (First flight 14 October 1897)  (ဓါတ္ပံု မရငတ)

ျဖည့္စြက္ခ်က္ (၁၅၀၆၂၀၁၅)

ၿပီးခဲ့တဲ့ လပိုင္းမွာ အဲဒီ Musée des Arts et Métiers ျပတိုက္ကို ေရာက္ခဲ့ျပန္လို႔ အမွတ္ရမိတာနဲ႔ 
အဲဒီ Blériot XI ေလယာဥ္ကို ရွိမလားဆိုၿပီး ရွာၾကည့္တာ မေတြ႔မိခဲ့ပါဘူး၊

ေတြ႔ခဲ့ရတဲ့ ေလယာဥ္ပ်ံ ကေတာ့ Blériot XI ထက္ ဆယ္ႏွစ္ေလာက္ေစာတဲ့ Aquilon ေခၚ Avion III 
de Clément Ader လင္းႏို႔လိုလို လင္းဆြဲလိုလို ငွက္တေကာင္ပံုစံ ေလယာဥ္ပ်ံေလးကိုပါ၊ 

အဲဒီ Avion III de Clément Ader ငွက္သာသာ ေလယာဥ္ေလးက ျပင္သစ္ေလေၾကာင္း 
သမိုင္းရဲ႕ ပထမအစလို႔ ေျပာရင္ရမွာပါ၊ 

ဒီေလယာဥ္ေလးကိုတီထြင္ခဲ့သူ Clément Ader (၁၈၄၁-၁၉၂၅) ကို ဒီကေန႔ နာမည္ေက်ာ္ ATR နဲ႔
AIRBUS ေလယာဥ္ေတြတည္ေဆာက္ရာ Toulouse ၿမိဳ႕အစြန္က Muret အရပ္မွာ ေမြးဖြားခဲ့တာပါ၊

Avion III ေလယာဥ္ေလးကို Clément Ader တီထြင္ဖန္တီး ေနခ်ိန္က English Dutch American 
လူမ်ိဳး Wright Brothers ညီေနာင္တို႔ရဲ႕ Wright Glider ထက္ ႏွစ္အနည္းငယ္မွ် ေစာခဲ့ပါတယ္၊


SE 210 Sud Aviation Caravelle (၁၉၆၀)
 
အဲဒီလို လြန္ခဲ့တဲ့အႏွစ္ငါးဆယ္ေက်ာ္ေလာက္က ေလယာဥ္ အေဟာင္းႀကီးေတြကို ေတြ႔ျမင္ရေတာ့
ေမာင္ရင္ငေတ ခပ္ငယ္ငယ္က မက္မက္ေမာေမာ လိုခ်င္ခဲ့ဖူးတဲ့ ဒန္ျပားသြတ္ျပား အတိုအစေတြကို
ျဖတ္ညွပ္ၿပီး ျပဳလုပ္ထားတဲ့ ေရွ႕က ႀကိဳးနဲ႔ ဆြဲေဆာ့ကစားရတဲ့ ဘုရားေစာင္းတန္း ေစ်းေတြ ဘုရားပြဲ
ေစ်းေတြမွာ ေရာင္းေလ့ရွိတဲ့ ေလယာဥ္ပ်ံေလးေတြကို သတိယမိရပါတယ္၊ 

အဲသလို ေတာ္ရိေလွ်ာ္ရိ ကစားစရာ အရုပ္ကေလးေတြကိုေတာင္မွ ေပါေပါမ်ားမ်ား မပိုင္ မဆိုင္ 
မေဆာ့ မကစား မဝယ္ႏိုင္ခဲ့ ရပါတဲ့ ေမာင္ရင္ငေတတို႔ရဲ႕ ကေလးဘဝ ျဖတ္သန္းမႈမ်ားကို ျပန္ေတြးမိရင္း 
ရင္နာရေလမလား တရားက်ရေလမလား စဥ္းစားျဖစ္ခဲ့ရပါေသးတယ္၊


ေမာင္ရင္ငေတ ၂၅၀၆၂၀၁၃             
http://moemaka.com/archives/35954              ဇြန္ ၂၉၊ ၂၀၁၃


အေမရိကန္ Bell 429      (ဓါတ္ပံု မရငတ)


ေနာက္ဆံုးေပၚ ရုရွား Russian helicopter Kamov Ka-62       (ဓါတ္ပံု မရငတ)


ျပင္သစ္ Airbus A400M Atlas              (ဓါတ္ပံု မရငတ)


ျပင္သစ္ Dassault Aviation, Falcon 900 LX       (ဓါတ္ပံု မရငတ)

အီတလီ Finmeccanica, AgustaWestland AW139
 http://moemaka.com/archives/35954               ေမာင္ရင္ငေတ               ဇြန္ ၂၉၊ ၂၀၁၃

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire

** * တခါကေန႔ရက္မ်ား (၂) * **

ႏွစ္ဆယ္ေက်ာ္အလြမ္း တခါကေန႔ရက္မ်ား (၂)                                  ေမာင္ရင္ငေတ ၁၉၀၇၂၀၁၇ ႏွစ္ဆယ္ေက်ာ္အလြမ္း တခါကေန႔ရက္...