samedi 9 mai 2015

ေရေပၚေလွေစ်း ** မိတ္အင္ထိုင္းလန္း **

ခရီးသြာျခင္းအႏုပညာ ** မိတ္အင္ထိုင္းလန္း ** ေရေပၚေလွေစ်း





ဘန္ေကာက္အနီးက ေရေပၚေလွေစ်းမ်ား
Damnoen Saduak Floating Market

ၿမိဳ႕ေတာ္ ဘန္ေကာက္နဲ႔ မနီးမေဝးမွာ စိတ္ဝင္စားဘြယ္ရာ သြားခ်င္ဘြယ္ရာ ေနရာေတြထဲမွာ ပါဝင္ တာေတြကေတာ့ ေရေပၚေစ်းမ်ားပါ၊ ခရီးသြားေလာကမွာ နာမည္ႀကီး ေရေပၚေစ်း သံုးေစ်းနဲ႔ နာမည္ သိပ္မႀကီးေပမယ့္ ေအးခ်မ္းၿပီး လူသူ ရႈတ္ရႈပ္ေထြးေထြး မရွိတဲ့ ေရေပၚေစ်းေလးေတြ ရွိပါတယ္၊
နာမည္ အႀကီးဆံုးနဲ႔ ခရီးသြား တိုးလ္ရစ္ေတြ အသြားမ်ားျပားလွတဲ့ ေရေပၚေစ်းကေတာ့ Damnoen Saduak Floating Market ေစ်းပါ၊ ဘန္ေကာက္ၿမိဳ႕ကေန ကီလိုမီတာ ၁၀၀ ေက်ာ္သြားရမွာပါ၊
ေနာက္တေစ်းကေတာ့ Amphawa Floating Market ျဖစ္ၿပီး Damnoen Saduak ေရေပၚေစ်းနဲ႔က သိပ္မေဝးပါဘူး၊ ဒုတိယ လူသိ အမ်ားဆံုး ေစ်းလည္း ျဖစ္ပါတယ္၊
Taling Chan Floating Market ေရေပၚေစ်းကေတာ့ လူသိ သိပ္မမ်ားလွေပမယ့္ ေဒသသားေတြနဲ႔ စည္းကားေနေလ့ ရွိပါတယ္၊ ဘန္ေကာက္ကေန ၁၀ ကီလိုမီတာေလာက္သာ ကြာေဝးတာေၾကာင့္ ေန႔တဝက္ေလာက္သာ အခ်ိန္ေပးလည္ႏိုင္သူေတြအတြက္ ဒီေရေပၚေစ်းက ပိုၿပီး အစဥ္ေျပပါတယ္၊
ထိုင္းႏိုင္ငံရဲ႕ ေရေပၚေစ်း ေစ်းကြက္ကလည္း လာေရာက္လည္ပတ္သူ တိုးလ္ရစ္ေတြရဲ႕ အၾကားမွာ
ေရပန္းစားလွတာမို႔ ေနာက္ထပ္ေနာက္ထပ္ ျပန္လည္လို႔ျပဳျပင္ထားတဲ့ ေရေပၚေစ်း အေသးစားေတြ တခုၿပီးတခု တိုးလို႔လာေနတယ္ ဆိုၾကပါတယ္၊ တကယ္တမ္း ေျပာရရင္ ဘန္ေကာက္ၿမိဳ႕ေတာ္ရဲ႕ အနီးတဝိုက္မွာ ဟိုးေရွးေရွးထဲက ေဖာက္လုပ္ခဲ့တဲ့ တူးေျမာင္းေလးေတြက မ်ားျပားလွပါတယ္၊ အဲဒီ တူးေျမာင္းကြန္ယက္ေတြ နေဘးမွာ ေနထိုင္အသက္ေမြးၾကပါတဲ့ ထိုင္းလူမ်ိဳးေတြ အတြက္ကေတာ့ ဒီတူးေျမာင္းေတြၾကားမွာ ေလွနဲ႔သြားလာၾကတာ ဘာမွထူးဆန္းအံၾသဘြယ္ရာ မဟုတ္ပါဘူး၊ ေန႔စဥ္ နဲ႔အမွ် ေမြးဖြားလာစဥ္ကစ ေလွကေလးကို ေလွာ္လို႔ တူးေျမာင္း ကြန္ယက္တေလွ်ာက္ အသက္ေမြး
ဝမ္းေၾကာင္း လာခဲ့ၾကတာ ဒီကေန႔တိုင္ပါ၊ ေစ်းေရာင္းတဲ့သူေတြကလည္း ကိုယ္ေရာင္းကုန္ကို ေလွ
ေပၚတင္ ေလွေလွာ္ၿပီး တူးေျမာင္းတေလွ်ာက္ လိုက္ေရာင္းၾကရာကေန အခုေခတ္မွာေတာ့ ႏိုင္ငံရပ္ ျခားကေန တကူးတက တမင္သက္သက္ လာၿပီး ေလွစီးၾက ေစ်းဝယ္ၾက လုပ္ၾကတာပါ၊
ေမာင္ရင္ငေတ ဒီတေခါက္ေရာက္ခဲ့ေတာ့လည္း တူးေျမာင္းနေဘး ကမ္းႏွစ္ဘက္က ရိုးရာစတိုင္လ္ ေျပာရင္ရႏိုင္မယ့္ အိမ္ကေလးေတြရယ္ အိမ္နေဘးေျမကြက္လပ္က ငွက္ေပ်ာျခံအုန္းျခံေတြရယ္ ကေတာ့ ဘာမွ မေျပာင္းလဲပါဘူး ဆိုရပါမယ္၊
ေျပာင္းလဲလို႔သြားတာကေတာ့ အဲဒီ ေရေပၚေလွေစ်းကို တခုတ္တရ လာလည္ၾကပါတဲ့ ႏိုင္ငံတကာ ကမၻာလွည့္ ခရီးသည္မ်ား အလြန္မ်ားျပားလာတာကို ေတြ႔ရွိလိုက္ရတာပါ၊ အဲဒီ ေရေပၚ ေလွေစ်းရဲ႕ ေစ်းကြက္ကို ကၽြမ္းက်င္စြာ လုပ္စားၾကတဲ့ ေလွလုပ္ငန္းရွင္ေတြရယ္ပါ၊ လုပ္ငန္းရွင္ေတြ ဆိုလိုက္လို႔ ႀကီးႀကီးမားမားလို႔ မထင္လိုက္ၾကပါနဲ႔၊ ေဟာ္တယ္ႀကီးေတြ ခရီးသြား လုပ္ငန္းႀကီးေတြ ဦးစီး စီစဥ္တဲ့ တိုးလ္ကားႀကီးေတြနဲ႔ လာလည္ၾကသူေတြထက္ ကိုယ့္အစီစဥ္နဲ႔ကိုယ္ နီးစပ္ရာတကၠစီကား စင္းလုံး ငွားၿပီး လာၾကသူေတြက ပိုမ်ားေနတာကို ေတြ႔ျမင္ခဲ့ရေၾကာင္းပါ၊


ေရေပၚေလွဆိပ္က တကၠစီကားဂိတ္      (ဓါတ္ပံု မရငတ)
တကၠစီကားေတြရပ္တဲ့ ကားစခန္း ကေန ေရေပၚေလွေစ်းထိ ေလွငွားစီးခကေတာ့ တစီးကို ဘတ္သံုးေထာင္ ေပးရပါတယ္၊ ေလွတစီး ေျခာက္ေယာက္ ေလာက္ စီးလိုရေတာ့ တေယာက္ကို ဘတ္ငါးရာသာ က်သင့္ေပမယ့္ ႏွစ္ေယာက္ သံုးေယာက္အုပ္စု ဆိုရင္ေတာ့ ေစ်းႀကီးတယ္ ေျပာရမွာပါ၊ ေမာင္ရင္ငေတတို႔ ေလွဆိပ္ကိုအေရာက္ ေစာသြားေတာ့ ေလွစီးရမယ့္ အလွည့္နံပတ္က တစ္ က်ပါတယ္၊ လူက က်ဲတိက်ဲေတာက္သာ ရွိေန ေသးေတာ့ သံုးေယာက္ကို ဘတ္သံုးေထာင္ေတာင္ ေပးလိုက္ရေတာ့ ငါတို႔ေတာ့ အရိပ္မ်ား ခံလိုက္ ရၿပီလား စဥ္းစားေနမိ ေသးပါတယ္၊ သိပ္မၾကာပါဘူး၊ ေနာက္ကေန တစင္းၿပီးတစင္း ကပ္လိုက္လာ တဲ့ ေလွေတြက မ်ားျပားလြန္းလွတာေၾကာင့္ အင္း . .. ... .. … ငါလိုေကာင္ေတြ အမ်ားသားဆိုၿပီး
အဲဒီ ေရေပၚေလွေစ်းရဲ႕ တေန႔တာ ဝင္ေငြကို စိတ္တြက္ တြက္ၾကည့္လိုက္မိရၿပီး ဘုရားပါတမိလိုက္ ပါေတာ့တယ္ ခင္ဗ်ာ၊ အဲဒီ တူးေျမာင္းေလးေတြကို ၁၈၅၀ ခုႏွစ္ ဝန္းက်င္က ေဖာက္လုပ္သြားတယ္ ဆိုတဲ့ ရာမ အမွတ္ ေလး ဘုရင္ႀကီးက ဘယ္လို စီးပြားေရး အျမင္ေတြနဲ႔မ်ား ေဖာက္လုပ္သြားတယ္ ဆိုတာကိုေတာ့ မေတြးေတာ့ပါဘူး ခင္ဗ်ာ၊

ေမာင္ရင္ငေတ ၀၉၀၅၂၀၁၅




 ေမာင္ရင္ငေတ ၀၉၀၅၂၀၁၅

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire

** * တခါကေန႔ရက္မ်ား (၂) * **

ႏွစ္ဆယ္ေက်ာ္အလြမ္း တခါကေန႔ရက္မ်ား (၂)                                  ေမာင္ရင္ငေတ ၁၉၀၇၂၀၁၇ ႏွစ္ဆယ္ေက်ာ္အလြမ္း တခါကေန႔ရက္...