mardi 7 avril 2015

ခရီးသြားျခင္း အႏုပညာ ** ပါရီမွစပိန္နယ္စပ္ေဒသသို႔



ပါရီမွစပိန္နယ္စပ္ေဒသသို႔


Biarritz, LGV Sud Europe Atlantique       (ဓါတ္ပံု မရငတ)

ဒီကေန႔ ေန႔လည္မွာ ဒီခရီးစဥ္ စပိန္နယ္စပ္ေဒသဆီကို စတင္လို႔သြားပါၿပီ၊ အရင္ႏွစ္က ေရးခဲ့ဖူးတာ ေလးကို အမွတ္တရ တင္လိုက္ရပါတယ္၊
ဒီ “ပါရီမွ စပိန္နယ္စပ္ေဒသသို႔” စာစုကို ၂၀၁၃ ဒီဇင္ဘာလက ေရးခဲ့တာပါ၊
ေရးခဲ့စဥ္က ကာတာလန္တို႔ရဲ႕ ဘာဆီလိုနားနဲ႔ ပီေရေနး ေတာင္တန္းမ်ားေပၚက Andorra အန္ဒိုရာ ဆိုတဲ့ ႏိုင္ငံေလးဆီကို သြားခ်င္မိေၾကာင္း ထည့္ေရးခဲ့မိပါတယ္၊ သိပ္မၾကာပါဘူး ေနာက္ေျခာက္လ ေလာက္ၾကာေတာ့ သြားခြင့္ရခဲ့ပါတယ္၊ ပါရီ ဘာဆီလိုနာ တိုက္ရိုက္ အျမန္ရထားနဲ႔ေတာ့ မဟုတ္ပါ၊
အခုတခါလည္း တႏွစ္မျပည့္ခင္ အဲဒီ နယ္ေျမကို ခရီးသြားခြင့္ ၾကံဳလာခဲ့ျပန္ပါၿပီ၊ ျပင္သစ္အေရွ႕ျခမ္း ရထားလမ္းကေတာ့ စီးဖို႔ အခြင့္မသာပါဘူး၊ အေရွ႕ျခမ္း လီယြန္ဘက္လမ္းက ပိုေဝးလို႔ထင္ပါတယ္၊ အေနာက္ျခမ္း ပါရီေဘာ္ဒိုး စပိန္လမ္းကို အသစ္ေဖာက္ေနတာလည္း ေဘာ္ဒိုနယ္ေျမကို ေရာက္လို႔ ေနၿပီျဖစ္လို႔ ရထားစီးခ်ိန္ ပိုလို႔ တိုေတာင္းလာပါၿပီ၊ ၂၀၁၇ ခုႏွစ္ လမ္းပိုင္း လိုအပ္ခ်က္ေတြ အားလံုး ၿပီးစီးသြားခဲ့ရင္ ကီလိုမီတာ ၆၀၀ နီးပါးကို သံုးနာရီေက်ာ္မွ်သာ ၾကာျမင့္ေတာ့မွာ ျဖစ္ပါတယ္၊
အခုေတာ့ ေဘာဒိုးထိ သံုးနာရီမွ် ၾကာျမင့္မွာ ျဖစ္ၿပီး ေဘာဒိုးရဲ႕ ဟိုဘက္ကိုေတာ့ ႏွစ္နာရီေက်ာ္ ေမာင္းရမွာပါ၊

ေမာင္ရင္ငေတ ၀၇၀၄၂၀၁၅


Gare de Lyon ပါရီၿမိဳ႕ရဲ႕ တတိယခရီးသြားအမ်ားဆံုး ဘူတာႀကီး  (ဓါတ္ပံု မရငတ)   
လာမယ့္ ဒီဇင္ဘာလလယ္ကေန စတင္ၿပီး ျပင္သစ္ျပည္ ပါရီၿမိဳ႕ကေန စပိန္ႏိုင္ငံ ဘာဆီလိုနာၿမိဳ႕ကို လမ္းမွာရထား ေျပာင္းစီးစရာမလိုေတာ့ဘဲ တိုက္ရိုက္အျမန္ရထားေတြ ေျပးဆြဲေတာ့မွာ ျဖစ္ပါတယ္၊ ျပင္သစ္ SNCF နဲ႔ စပိန္ RENFE မီးရထားလုပ္ငန္းႏွစ္ခု ပူးေပါင္းၿပီးေတာ့ ေျပးဆြဲမယ့္ ဒီအျမန္ရထား အစီအစဥ္ေၾကာင့္ အရင္က ေျပာင္းစီးခဲ့ရတဲ့ ႏွစ္ႏိုင္ငံ နယ္စပ္အနီးမွာရွိတဲ့ Estación de Figueras-Vilafant ဆိုတဲ့ ဘူတာမွာ ေျပာင္းစီးစရာ မလိုအပ္ေတာ့ပါဘူး၊ ၂၀၁၀ ခုႏွစ္ ႏွစ္ကုန္ပိုင္းကမွ စတင္ ဖြင့္လွစ္ၿပီး အသံုးျပဳခဲ့တဲ့ အဲဒီ ဘူတာမွာ ျပင္သစ္ရထား SNCF TGV က ျပင္သစ္အပိုင္း စပိန္ရထား RENFE AVE က စပိန္အပိုင္းကို သီးျခားစီ ေျပးဆြဲေနၾကတာပါ၊ ဒီႏွစ္ႏိုင္ငံနယ္စပ္ကို ဆက္သြယ္တဲ့ ျမန္နႈန္းျမင့္ရထားလမ္း LGV Perpignan-Figueres Line အပိုင္းကို အဆင့္ျမွင့္တင္တာေတြ ၿပီးစီးခဲ့ ၿပီျဖစ္လို႔ ပါရီဘာဆီလိုနာ တိုက္ရိုက္ရထားကို စတင္ေျပးဆြဲေတာ့မွာပါ၊ အဲဒီလို တိုက္ရိုက္ရထားကို စီးသြားမယ္ဆိုလို႔ရွိရင္ ပါရီကေနဘာဆီလိုနာကို အခုစတင္စမ္းသပ္ၿပီး ေျပးဆြဲခ်ိန္မွာ ေျခာက္နာရီခြဲ ၾကာျမင့္မွာ ျဖစ္ေပမယ့္ ေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ ငါးနာရီခြဲသာသာနဲ႔ ေရာက္ရွိႏိုင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္၊ ဒီ ပါရီ လီယြန္ ပါပီညြန္ လမ္းအပိုင္းမွာ ျပင္သစ္ တီဂ်ီဗီြ ရထားေတြက တနာရီ ကီလိုမီတာ ၃၀၀ ေက်ာ္ႏႈန္း ေမာင္းတာျဖစ္ေပမဲ့ ဘူတာမွာရပ္နားတာေတြ ဘူတာေတြျဖတ္သန္းသြားခ်ိန္ အရွိန္ေလွ်ာ့ရတာေတြ ရွိလို႔ ခရီးစဥ္ အစအဆံုးကို ပွ်မ္းမွ်ျခင္း ေမာင္းႏိုင္တာကေတာ့ တနာရီမွ ကီလိုမီတာ ၁၆၀ ဝန္းက်င္ ေလာက္သာပါ၊ အခုေတာ့ စပိန္နယ္စပ္ပိုင္းက ပိုေကာင္းမြန္လာလို႔ တီဂ်ီဗီြလို အျမန္ရထားေတြဟာ တနာရီ ကီလိုမီတာ ၃၀၀ ေလာက္အထိ အျမန္ႏႈန္းကိုတင္ၿပီး ေမာင္းႏိုင္ေတာ့မွာ ျဖစ္တာေၾကာင့္ ခရီးစဥ္ အစအဆံုး ပွ်မ္းမွ်ျခင္း ေမာင္းႏိုင္တာကေတာ့ တနာရီ ကီလိုမီတာ ၁၆၀ ကေန ၁၇၀ ေက်ာ္ ၁၈၀ ထိေအာင္ ပိုျမန္ျမန္ေမာင္းလာႏိုင္ေတာ့မွာပါ၊ စပိန္ႏိုင္ငံရဲ႕ AVE (Alta Velocidad Española) လို႔ေခၚတဲ့ အျမန္ရထား သြားႏိုင္တဲ႔လမ္းေတြ ေဖာက္လုပ္ၿပီးစီးမႈက ကီလိုမီတာ ၃၀၀၀ ေက်ာ္ၿပီျဖစ္ ေနလို႔ ဥေရာပမွာေတာ့ အမ်ားဆံုး အရွည္ဆံုး စာရင္းဝင္ပါတယ္၊ ျပင္သစ္ TGV ရထား သြားႏိုင္တဲ့ လမ္းေတာင္မွ ေဖာက္ထားၿပီးတာ ကီလိုမီတာ ၂၀၀၀ ေက်ာ္သာသာ သာရွိပါေသးတယ္၊


တႏွစ္ကို ခရီးသြား ၈၃ သန္း ဝင္ထြက္သြားလာတဲ့ Gare de Lyon ဘူတာႀကီးအတြင္းမွာ
(ဓါတ္ပံု မရငတ)
LGV (Ligne à grande vitesse) ဆိုတာက ပံုမွန္အားျဖင့္ေတာ့ တနာရီကို ၂၂၀ ကီလိုမီတာႏႈန္းနဲ႔ ေမာင္းႏွင္ႏိုင္တဲ့ရထားေတြ ေျပးဆြဲႏိုင္တဲ့ အျမန္ရထားလမ္းကို ေခၚတာပါ၊ ကမၻာေပၚမွာ ႏိုင္ငံေပါင္း ၁၅ ႏိုင္ငံေလာက္မွာသာ အဲဒီလိုမ်ိဳး အျမန္ရထား လမ္းသစ္ စနစ္ေတြ ရွိပါေသးတယ္၊ ထံုးစံအတိုင္း ေပါက္ေဖာ္ႀကီးတို႔ရဲ႕ တရုတ္ျပည္မႀကီးမွာေတာ့ ကီလိုမီတာ တေသာင္းခန္႔ ေဖာက္လုပ္ ၿပီးစီးခဲ့ၿပီလို႔ ဆိုပါတယ္၊ အေမရိကန္ ႏိုင္ငံကေတာ့ မီးရထားစီးၿပီး ခရီးသြားရျခင္းကို မႏွစ္သက္ေသာသူေတြ ပိုမို မ်ားၾကလို႔ ထင္ပါတယ္၊ ဒီလိုအျမန္ရထားလမ္းေတြ ေဖာက္ထားတာ ကီလိုမီတာ ၃၆၀ ေလာက္သာ ရွိေနေသးၿပီး ေနာက္ထပ္ေဖာက္လုပ္ေနတဲ့ စီမံကိန္းလည္း သိပ္မရွိပါဘူး၊ မလိုအပ္လို႔ မေဖာက္တာ လားေတာ့ မသိပါဘူး၊ ေမာင္ရင္ငေတစီးဖူးတဲ့ အေတြ႔ၾကံဳအရေတာ့ ျပင္သစ္ရဲ႕အျမန္ရထားလမ္း အသစ္ေတြဟာ ေတာ္ရံုၿမိဳ႕ႀကီးေတြကိုေတာင္မွ ၿမိဳ႕အျပင္ခပ္လွမ္းလွမ္းကေန ျဖတ္သန္းေဖာက္လုပ္ ထားတာေတြမ်ားတာေၾကာင့္ မီးရထားရဲ႕ အရွိန္ႏႈန္းကို ၃၀၀ ကီလိုမီတာကေန ေလွ်ာ့ခ်စရာမလိုဘဲ တသမတ္ထဲ အခ်ိန္ေတာ္ေတာ္ၾကာ ေတာက္ေလွ်ာက္ ေမာင္းတာကို ေတြ႔ရပါတယ္၊ ရထားလမ္းက အသစ္ျဖစ္သလို ဘူတာေတြကလည္း မူရင္းရွိၿပီးသား ၿမိဳ႕လယ္က ဘူတာအေဟာင္းႀကီးေတြ အထိ ရထားက မသြားေတာ့ဘဲ ၿမိဳ႕ျပင္လမ္းသံုးခြဆံုေလးခြဆံု ေနရာအသစ္ေတြမွာ ဘူတာအသစ္ေတြကို တည္ေဆာက္ထားၿပီး ၿမိဳ႕အတြင္းကို ဝင္ခ်င္တယ္ဆိုရင္ေတာ့ တဆင့္ေျပာင္းစီးၿပီးသြားမွ ရမွာပါ၊


ေဖာက္လုပ္ေနဆဲ ျပင္သစ္ရထားကြန္ယက္ SNCF TGV LGV
ပါရီကေန ဂ်ာမဏီျပည္ ဖရန္႔ဖြတ္ၿမိဳ႕ကိုသြားတဲ့ ခရီးမွာေကာ ပါရီကေန ဘယ္လ္ဂ်ီယံ ဘရူဆဲလ္ၿမိဳ႕ သြားတဲ့ ခရီးမွာေကာ လမ္းတေလွ်ာက္ ျပင္သစ္ေျမမွာ မရပ္နားပါဘူး၊ အဲဒီလမ္းေၾကာင္းေပၚေတြက ၿမိဳ႕ေတြကို သြားခ်င္ရင္ေတာ့ အဲဒီၿမိဳ႕ေတြမွာရပ္မယ့္ ရထားကိုသာ ေရြးခ်ယ္စီးၾကဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္၊ ဂ်ာမဏီႏိုင္ငံရဲ႕ ICE အျမန္ရထား လမ္းမ်ားကေတာ့ ၿမိဳ႕ေတြရြာေတြ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကို ျဖတ္ၿပီး
ေဖာက္လုပ္ထားတာ ျဖစ္တာမို႔ သူတို႔ရဲ႕ ေမာင္းႏုိင္တဲ့ ႏႈန္းထားထက္ ေလွ်ာ့ၿပီး ေမာင္းရတာေၾကာင့္
ျမန္သင့္သေလာက္ မျမန္ႏိုင္ဘူး ျဖစ္ေနရတယ္ ထင္မိပါတယ္၊ စပိန္ျပည္ကိုေတာ့ ေမာင္ရင္ငေတ ေသေသခ်ာခ်ာ ႏွံ႔စပ္ေအာင္ မေရာက္ဖူးဘူးလို႔ ေသခ်ာေတာ့ မေျပာႏိုင္ေပမဲ့ ဖတ္ထား မွတ္ထားမိ သေလာက္ ဆိုရင္ေတာ့ စပိန္နဲ႔ ဂ်ာမဏီတို႔ရဲ႕ ရထားလမ္းေၾကာင္း ၿမိဳ႕ေတြကို ျဖတ္သန္းသြားပံုေတြ ခပ္ဆင္ဆင္ တူပါတယ္၊ ျပင္သစ္ႏိုင္ငံမွာ ၿမိဳ႕ႀကီးျပႀကီးေတြနဲ႔ ၿမိဳ႕ေလးရြာေလးေတြရဲ႕ကြာဟခ်က္က ေတာ္ေတာ္မ်ားပါတယ္၊ ဂ်ာမဏီ အပါအဝင္ တျခားအေနာက္ဥေရာပ ႏိုင္ငံမ်ားကေတာ့ ေတာနဲ႔ ၿမိဳ႕ ကြာျခားခ်က္က ျပင္သစ္ထက္ က်ဥ္းေျမာင္းပါတယ္၊ သူတို႔ရဲ႕ လူေနမႈပံုစံေတြက မီးရထားလမ္းေတြ တေလွ်ာက္မွာ ေနထိုင္ၾကတာျဖစ္လို႔ အျမန္ရထားနဲ႔ေရာ အေႏွးရထားနဲ႔ေရာ ဟိုနားသြား ဒီနားသြား ေက်ာင္းသြား ေစ်းဝယ္ စီးၾကတဲ့ သူေတြက ျပင္သစ္ထက္ ပိုၿပီးမ်ားပါတယ္၊ အဲဒါေၾကာင့္ ျပင္သစ္ရဲ႕ အျမန္ရထားေတြက သီးသန္႔လမ္းနဲ႔ သြားႏိုင္လို႔ ပိုျမန္ေနတာ ျဖစ္မွာပါ၊ ဂ်ာမဏီ အပါအဝင္ တျခား ႏိုင္ငံေတြမွာက အျမန္ရထားေကာ အေႏွးရထားေတြပါ လမ္းေၾကာင္းတေၾကာင္းထဲမွာ သူတလွည့္ ကိုယ္တလွည့္ ေမာင္းေနရတာျဖစ္လို႔ ေမာင္းႏိုင္တဲ့ အျမန္ႏႈန္းထက္ ေလွ်ာ့ေမာင္းေနရခ်ိန္က ပိုမ်ား ေနပါတယ္၊ ဟိုတေလာက ျဖစ္ပြားခဲ့တဲ့ စပိန္မွာရထားေမွာက္ၿပီး လူ ၈၀ ေက်ာ္ခန္႔ ေသဆံုးခဲ့ျခင္းရဲ႕ အေၾကာင္းရင္းက ဘူတာ အဝင္အထြက္တခုမွာ သတ္မွတ္ထားေသာ အျမန္ႏႈန္းထက္ ပို၍ေက်ာ္ၿပီး ေမာင္းမိခဲ့လို႔ ရထားေမာင္းသူက မထိမ္းႏိုင္ခဲ့ေတာ့တာေၾကာင့္ ရထားေမွာက္ခဲ့ ရတာပါတဲ့၊ သူတို႔ရဲ႕ ဘူတာ အေရအတြက္ကလည္း မ်ားျပားလြန္းေတာ့ အျမန္ရထားကို ေမာင္းတဲ့သူ ကိုယ္တိုင္လည္း စိတ္မရွည္နိုင္ေတာ့ဘူး ထင္ပါရဲ႕၊


La gare de Figueres-Vilafant စပိန္ျပင္သစ္ ႏွစ္ႏိုင္ငံ ရထားေျပာင္းစီးရာဘူတာ


ပါရီ လီယြန္ ပါပီညြန္ ျပင္သစ္ျပည္ အေရွ႕ျခမ္းက အျမန္ရထားလမ္း
ပါရီၿမိဳ႕နဲ႔ ဘာစီလိုနာၿမိဳ႕ဟာ ကီလိုမီတာ ၁၀၀၀ ေက်ာ္ မိုင္အားျဖင့္ ၆၅၀ ေက်ာ္ခန္႔ ကြာေဝးပါတယ္၊
ပါရီနဲ႔ စပိန္နယ္စပ္ၿမိဳ႕ Figueres-Vilafant ကိုေတာ့ မိုင္ေပါင္း ၅၆၀ ေဝးတာပါ၊ ဒါေၾကာင့္ ပါရီကေန စပိန္ကိုသြားတာ ျပင္သစ္ျပည္ရဲ႕ အလယ္ပိုင္းနဲ႔ ေတာင္ပိုင္း တေၾကာလံုးကို ျဖတ္သန္းသြားရတာပါ၊ အဓိက ျဖတ္သန္းသြားရတဲ႔ ၿမိဳ႕ကေတာ့ နာမည္ေက်ာ္ ေဘာလံုးအသင္း L'Olympique lyonnais တည္ရွိရာ Rhône နဲ႔ Saône ျမစ္ႏွစ္စင္းဆံုတဲ့ အရပ္မွာရွိတဲ့ လီယြန္ၿမိဳ႕ပါ၊ ပါရီက လီယြန္ကိုေတာ့ ကီလိုမီတာ ၄၁၀ မိုင္ ၂၈၀ ေလာက္ေဝးပါတယ္၊ တျခားေသာ ရထားျဖတ္သန္းသြားရာ ၿမိဳ႕ေလးမ်ား ကေတာ့ လီယြန္မေရာက္ခင္မွာေတာ့ ၿမိဳ႕ကေလးမ်ားကို ခပ္လွမ္းလွမ္းကသာ ျဖတ္သြားတာမ်ားၿပီး ၿမိဳ႕နဲ႔ ရွစ္ကီလိုမီတာခန္႔ေဝးတဲ့ Le Creusot-TGV နဲ႔ Gare de Mâcon-Loché-TGV ဘူတာႏွစ္ခုကို ရပ္ပါတယ္၊ လီယြန္ၿမိဳ႕မွာ ရပ္တဲ့ Lyon Saint-Exupéry TGV ဘူတာႀကီးကလည္း ၿမိဳ႕လယ္က ၂၀ ကီလိုမီတာခန္႔ ကြာေဝးပါတယ္၊ အဲဒါမ်ိဳးေတြ ရွိတတ္တာေၾကာင့္ ခရီးတခုကို သြားေတာ့မယ္ဆိုရင္ ၿမိဳ႕အေၾကာင္း လမ္းအေၾကာင္းေတြကို ႀကိဳတင္ၿပီးေတာ့ ေလ့လာထားႏိုင္ရင္ တကယ္တမ္း သြားတဲ့ အခါမွာ ပိုလြယ္ကူႏိုင္ပါတယ္၊ လီယြန္ၿမိဳ႕ကို ေက်ာ္လာရင္ေတာ့ ၿမိဳ႕တြင္းနဲ႔ ၁၂ ကီလိုမီတာ ေဝးတဲ့ Valence TGV ဘူတာနဲ႔ Avignon TGV ဘူတာတို႔ကို ေရာက္ပါမယ္၊ ၂၀၀၁ ခုႏွစ္ကမွ ဖြင့္လွစ္ခဲ့တဲ့ အာဗီညြန္မွာ မားေဆးလ္ကိုသြားတဲ့ ရထားေတြ လမ္းခြဲပါမယ္၊ အဲဒါေၾကာင့္ အာဗီညြန္ဘူတာလည္း  ခရီးသြားမ်ားတဲ့ ဘူတာတခု ျဖစ္လာခဲ့ၿပီး ခရီးသည္ တႏွစ္ကိုသံုးသန္းေက်ာ္ ဝင္ထြက္တဲ့ဘူတာပါ၊  အာဗီညြန္ၿမိဳ႕ကို ေက်ာ္လာရင္ ရထားလမ္းက ေျမထဲပင္လယ္ ကမ္းရိုးတန္းနဲ႔အၿပိဳင္ စပိန္နယ္စပ္ကို ဦးတည္ၿပီးေတာ့ သြားပါတယ္၊ အဲဒီေနာက္ေတာ့ သက္တမ္းႏွစ္ေပါင္း ၁၇၀ ခန္႔ရွိၿပီျဖစ္တဲ့ ၁၈၄၀ ခု ဝန္းက်င္က ေဆာက္လုပ္ခဲ့တဲ့ ဘူတာေတြျဖစ္တဲ့ Nîmes ဘူတာ Montpellier-Saint-Roch ဘူတာ Perpignan ဘူတာေတြကိုေရာက္ပါမယ္၊ မြန္႔ပယ္လီေယးကို ေက်ာ္လာခဲ့ရင္ေတာ့ ရထားက စတင္ ေႏွးသြားပါၿပီ၊ Béziers နဲ႔ Narbonne ဘူတာေတြကိုေတာ့ TGV သီးသန္႔ဘူတာအျဖစ္ အဆင့္ျမွင့္ဖို႔ လုပ္ေနၾကပါတယ္၊ ဒီဘူတာႏွစ္ခုက မြန္႔ပယ္လီေယးဘူတာနဲ႔ ပါပီညြန္ဘူတာ ႏွစ္ခုၾကားမွာရွိတာပါ၊


ပါရီ ေဘာဒိုး ဘာရြန္း ျပင္သစ္ျပည္ အေနာက္ျခမ္းက အျမန္ရထားလမ္း
နာဘြန္ဘူတာေလးက Bordeaux ေဘာ္ဒိုး Toulouse တူးလူ႔ဇ္ Carcassonne ကာကဆြန္ၿမိဳ႕ေတြ ဘက္ကလာတဲ့ ရထားလမ္းနဲ႔ လီယြန္ကလာတဲ့ ရထားလမ္း ေတြ႔ဆံုရာ ဘူတာျဖစ္ပါတယ္၊ ပါပီညြန္ ေရာက္ရင္ စပိန္နယ္စပ္နဲ႔ ေတာ္ေတာ္နီးေနပါၿပီ၊ အဲဒီစပိန္နယ္စပ္ရွိ အျမန္ရထားလမ္းပိုင္း အခုအခါ ၿပီးစီးသြားလို႔ စတင္စမ္းသပ္ၿပီး ပါရီ-ဘာဆီလိုနာ တိုက္ရိုက္ေျပးဖို႔ စီစဥ္တာပါ၊ ပါရီ-လီယြန္-ပါပီညြန္ ရထားလမ္းက ျပင္သစ္ျပည္ရဲ႕ေျမာက္ကေတာင္ကို အေရွ႕ဘက္ျခမ္းက ေဖာက္လုပ္ထားတဲ့လမ္းပါ၊ ပါရီ ေဘာ္ဒိုး Bayonne ဘာ့ရြန္းၿမိဳ႕ အျခမ္းကေန စပိန္သြားတဲ့ ရထားလမ္းထက္ ဒီအေရွ႕ျခမ္းလမ္း ကေတာ့ ပိုၿပီး အင္တာေနရွင္နယ္ ရထားလမ္းလို႔ ေျပာလို႔ ရမွာပါ၊ ဒါေၾကာင့္မို႔ ဒီလမ္းကို ဦးစားေပး အဆင့္ျမွင့္ေနတာပါ၊ ေျမာက္ပိုင္း အဂၤလန္ စကင္ဒီေနဗီးယား ႏိုင္ငံေတြဆီကေနေရာ ဘယ္လ္ဂ်ီယံ နယ္သာလန္ဂ်ာမဏီဘက္က စပိန္ကိုသြားခ်င္ရင္ ဒီလမ္းက အဓိကက်တဲ့လမ္း ျဖစ္ပါတယ္၊ ပါရီက ေဘာဒိုးဘက္ အေနာက္ျခမ္း အတၱလန္တစ္ကမ္းရိုးတန္းတေလွ်ာက္က ျပင္သစ္ေတာင္ပိုင္းေဒသနဲ႔ စပိန္ကို သြားမယ္ဆိုရင္ေတာ့ အဲဒီလမ္းက ေဘာဒိုးၿမိဳ႕ကို မေရာက္ခင္ထိ နာမည္ႀကီး ၿမိဳ႕ေဒသမ်ား သိပ္မရွိသလို ရထားကလည္း အျမန္လမ္းမေပၚမွာသာ မရပ္မနား ေမာင္းေနတာမ်ိဳး ပိုၿပီးမ်ားတာပါ၊ ျပင္သစ္ရဲ႕ နာမည္ေက်ာ္ ေဘာ္ဒိုးဝိုင္ ထြက္ရာနယ္ေျမသို႔ မေရာက္ခင္မွာေတာ့ ေနာက္ ကမၻာေက်ာ္ တခုျဖစ္တဲ့  ဟန္နဆီေကာ့ညွက္ ထြက္ရွိရာ Cognac ၿမိဳ႕အနီးနားက ရထားျဖတ္ေမာင္းသြားတာပါ၊ ေကာ့ညွက္ ဘူတာကိုေတာ့ တီဂ်ီဗီြရထားက မျဖတ္ပါဘူး၊ တီဂ်ီဗီြ ရထားဘူတာ ျဖစ္ေအာင္အတြက္ ေကာ့ညွက္ နယ္သူနယ္သားေတြနဲ႔ တာဝန္ရွိေသာ လူႀကီးမင္းေတြ ၾကံစည္ ႀကိဳးပမ္းေနၾကတာက ၾကာၿပီျဖစ္ေပမဲ့ အခုထိေတာ့ မေအာင္ျမင္ေသးပါဘူး၊ ဘယ္သူေတြမဆို ကိုယ့္ရပ္ကိုယ့္ရြာကို ဖြင့္ၿဖိဳး ေစခ်င္ ၾကတာကေတာ့ မဆန္းလွပါဘူး မဟုတ္ပါလား၊ ေဘာ္ဒိုးကို ေက်ာ္ခဲ့ရင္ေတာ့ ရထားလမ္းက အတၱလန္တစ္သမုဒၵယာကမ္းေျခနဲ႔ ေတာ္ေတာ္နီးနီးကို ေရာက္ရွိလာၿပီး ေမာင္းပါတယ္၊ ဘာ့ရြန္းၿမိဳ႕ အနီးတဝိုက္မွာေတာ့ ခရီးသြား တိုးလ္ရစ္ေတြနဲ႔ ေခတ္သစ္ သူေဌးမ်ား ခရို အနီ အျဖဴ အဝါ အမည္း ေတြလို႔ ေျပာရင္ရႏိုင္မလား မသိပါဘူး၊ အဲဒီလို လူစားေတြ အမ်ားစု က်က္စားရာ ပင္လယ္ကမ္းေျခ ေဒသသို႔ ေရာက္ရွိလို႔လာပါၿပီ၊ စပိန္နယ္စပ္နဲ႔ မလွမ္းမကမ္း အဲဒီ ကမ္းေျခေဒသက ကီလိုမီတာ သံုး ေလးဆယ္ေက်ာ္ ရွည္လွ်ားၿပီး စပိန္နယ္ထဲထိ ဆက္တိုက္ဆိုသလိုေတာက္ေလွ်ာက္ တည္ရွိတာပါ၊ အဲဒီကမ္းေျခအေၾကာင္းေတာ့ ေရးလက္စေတြ ရွိေပမဲ့လည္း အဆံုးသတ္မရႏိုင္ေသးလို႔ ေနာင္မ်ားမွ တင္ဆက္ပါမယ္၊ အဲဒီ သာယာလွပတဲ့ ပင္လယ္ေရခ်ိဳးဆိပ္ ကမ္းေျခမ်ားက Biarritz, Saint-Jean-de-Luz, Saint Sébastien, Zarautz, Lekeitio et Getxo စသည္စသည္တို႔ပါ၊ စပိန္ဘက္ကမ္းေျခ တေလွ်ာက္မွာေတာ့ ပိုလို႔သာမ်ားမယ္ ထင္မိပါတယ္၊ ျပင္သစ္လို Station balnéaire လို႔ေခၚၾကတဲ့ Seaside resort ၿမိဳ႕မ်ားပါဘဲ၊ ပင္လယ္ေရလိႈင္းစီးတဲ့ ကစားနည္း Surfing ကိုႀကိဳက္ႏွစ္သက္ၾကသူ မ်ားစြာ က်က္စားရာ ေနရာေတြလည္း ျဖစ္ပါတယ္၊ ေခတ္သစ္သူေဌး ခရိုအနီအနက္ေတြ အျဖဴေတြ အားလံုးရဲ႕ စားက်က္အသစ္ေတြလည္း ျဖစ္ပါတယ္၊ အီတလီဘက္အနီး ေျမထဲပင္လယ္ကမ္းေျခက Cannes ကန္းန္း Nice နိ႔စ္ Monaco (Monte Carlo) မိုနာကိုနယ္ေျမေတြက လက္သစ္သူေဌးေတြ တိုးမေပါက္ေသးလို႔ အေနာက္ဘက္ျခမ္းက ဇိမ္ခံစရာေဒသသစ္ေတြမွာ လာေရာက္ၿပီး ဇိမ္ခံၾကတာ ျဖစ္လို႔ တေန႔တျခား တႏွစ္ထက္တႏွစ္ ပိုလို႔ စည္ကားလာေနတဲ့ ကမ္းေျခေတြပါ၊ ေမာင္ရင္္ငေတရဲ႕ ရင္းႏွီးသူ ေရႊသူေရႊသား တေယာက္စႏွစ္ေယာက္စလည္း အဲဒီနယ္ေျမမွာ ဝမ္းေရးအတြက္ ေနထိုင္ အလုပ္လုပ္ကိုင္ေနၾကလို႔ အဲဒီ အတၱလန္တစ္သမုဒၵယာကမ္းေျခ စပိန္ျပင္သစ္နယ္ေျမ တေၾကာကို ေမာင္ရင္ငေတ ေျခဦးလွည့္ခြင့္ ရခဲ့ပါတယ္၊ စိတ္ဝင္စားစရာ ေနရာေတြနဲ႔ ေမာင္ရင္ငေတ သြားခဲ့ဖူး ေရာက္ခဲ့ဖူးတဲ့ အရပ္ေဒသေတြ အေၾကာင္းကိုေတာ့ ေရးတတ္သမွ်နဲ႔ ေရးထားတာေတြ ရွိေနတာကို ဆက္စပ္တင္ျပျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစားပါအံုးမယ္ ခင္ဗ်ာ၊


Euskal Herria နယ္ေျမအတြင္းက France Pays Basque
ဒီနယ္ေျမေရာက္ရွိခဲ့ရင္ သိရွိထားရမွာက သူတို႔နယ္ေျမကို သူတို႔က Euskal Herria လို႔ ေခၚၾကၿပီး ျပင္သစ္လို Pays Basque အဂၤလိပ္လို Basque Country လို႔ ေခၚဆိုတာကိုပါ၊ သူတို႔ဟာ Catalan ကာတာလန္စကားေျပာသူေတြလည္းမဟုတ္ စပိန္လည္းမဟုတ္ ျပင္သစ္လည္းမဟုတ္ၾကဘဲ သူတို႔ စာစကား သူတို႔ ဓေလ့ထံုးစံနဲ႔ သီးသန္႔ရွိၾကတဲ့ လူမ်ိဳးေတြပါတဲ့၊ ဒီနယ္ေျမႀကီးက စပိန္နဲ႔ျပင္သစ္နယ္ ႏွစ္ခုကိုခြေနတာျဖစ္ၿပီး ဧရိယာစတုရန္းမိုင္ ရွစ္ေထာင္ေက်ာ္က်ယ္ၿပီး လူဦးေရ သံုးသန္းေက်ာ္ ရွိတဲ့ နယ္ေျမပါ၊ ကိုယ္ပိုင္အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္တို႔ဘာတို႔ ေတာင္းေနတာ ၾကာၿပီျဖစ္ေပမဲ့ သူ႔ထက္ နာမည္ပိုႀကီးတဲ့ ကာတာလန္နယ္ေတာင္မွ အေၾကာင္းမထူးေသးေတာ့ ဒီနယ္ေျမကလည္း ႏိုင္ငံတႏိုင္ငံျဖစ္လာဖို႔က မလြယ္လွေသးပါဘူး၊ အဲဒီနယ္ေျမ အနားမွာဘဲ Andorra ဆိုတဲ့ သီးျခားလြတ္လပ္တဲ့ ႏိုင္ငံကေလး တခုလည္း ရွိေနပါေသးတယ္၊ အဲဒီႏိုင္ငံေသးေသးေလးဆီကို သြားလည္ဖို႔ကလည္း ဘတ္စ္ကားမရွိ ရထားမရွိနဲ႔ ဆိုေတာ့ကာ သီးသန္႔စီစဥ္သြားမွ ေရာက္မယ့္ ေနရာတခုျဖစ္လို႔ မေရာက္ဖူးေသးပါဘူး၊ ဒီရထား လမ္းပိုင္းကို ေမာင္ရင္ငေတ ဘာဆီလိုနာ ေရာက္ေအာင္ေတာ့ မစီးဖူးေသးပါဘူး၊ ျပင္သစ္ နယ္စပ္နားထိသာ စီးဖူးပါေသးတယ္၊ ပထမဆံုးအႀကိမ္ စၿပီးေတာ့ စီးဖူးခဲ့တာက ျပင္သစ္ေျမႀကီးကို စနင္းအၿပီး သံုးရက္ၾကာတဲ့ေန႔ကပါ၊ ဥေရာပမွာ ျပင္သစ္ေျမမွာေရာက္ရွိၿပီး ပထမဆံုးအႀကိမ္ ရထား စီးၿပီး ခရီးသြားျခင္းေပ့ါ၊ ဥေရာပဆိုတဲ့ ေျမႀကီးကို မအူမလယ္နဲ႔ နင္းမိတဲ့ ေမာင္ရင္ငေတတေယာက္ ဥေရာပအေၾကာင္းကို နဖူးေတြ႔ ဒူးေတြ႔ စတင္သိရွိ ခဲ့ရျခင္းပါ၊ တေယာက္တည္းေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး၊ ခရီးသြားေဖာ္ ပါပါေသးတယ္၊ ေမာင္ရင္ငေတနဲ႔ ခုအခါမွာ အဆက္အစပ္ မရွိလို႔ သူတို႔အေၾကာင္း ထည့္မေရးေတာ့ပါဘူး၊ အဲဒီညက ဒုကၡသည္ဘဝကို စတင္ေလွ်ာက္ေတာ့မယ့္ ေမာင္ရင္ငေတဟာ ေရာက္ေရာက္ခ်င္း ပါရီၿမိဳ႕က ေဟာ္တယ္တခုမွာ ရက္ တည္းခိုဖို႔ ေငြေခ်ထားပါတယ္၊ ပါရီၿမိဳ႕ကို ေမာင္ရင္ငေတ ေရာက္ရွိလာခဲ့ပံုက ေျခဗလာ လက္ဗလာနဲ႔လို႔ ေျပာရင္ရပါတယ္၊ လက္ထဲမွာလည္း ေဒၚလာ ၃၀၀ နီးပါးသာပါလာတာပါ၊ ေလဆိပ္အဝင္ ရိႈးမန္းနီးျပဖို႔ တကယ္တမ္းသံုးစြဲလို႔ ဘာတန္ဖိုး မွမရွိတဲ့ ေငြစကၠဴေတြေတာ့ အထပ္လိုက္ပါပါတယ္၊ အဲဒါေၾကာင့္ ေရာက္ၿပီး ေနာက္တရက္မွာေတာ့ ျပင္သစ္ေျမေပၚ ဆက္လက္ရွင္သန္ဖို႔ အဆက္အသြယ္ အသဲအသန္ လိုက္ရွာရပါတယ္၊ ကိုယ္တိုင္ တိုက္ရိုက္သိတဲ့သူက ျပင္သစ္ေျမမွာ တေယာက္မွမရွိပါဘူး၊ ဒါေၾကာင့္ ဘန္ေကာက္ နယူးေယာက္ တိုက်ိဳၿမိဳ႕ေတြက သိရွိသမွ် လူေတြနဲ႔ လိုက္ဆက္သြယ္ၾကည့္ေတာ့ ျပင္သစ္ေတာင္ပိုင္း ၿမိဳ႕တၿမိဳ႕မွာ ေရႊလူမ်ိဳးတဦး ေရာက္ရွိေနထိုင္ေနေၾကာင္းနဲ႔ ဆက္သြယ္ၾကည့္ဖို႔ ဖုန္းနံပတ္တခုကို ရရွိလာပါတယ္၊


ပထမပါရီညရဲ႕ နားခိုရာ ေဟာ္စတယ္
ဖုန္းနံပတ္ရၿပီး ဆက္သြယ္ၾကည့္လိုက္ေတာ့ လာခ်င္ရင္လာခဲ့ပါဆိုတာနဲ႔ ေမာင္ရင္ငေတတို႔အတြက္ ေနစရာ အလကားရရင္ၿပီးေရာဆိုၿပီး ေနာင္ကိစၥေနာင္မွာရွင္း သြားဖို႔ျပင္ရပါတယ္၊ အမွန္မွာကေတာ့ ေဟာ္တယ္မွာလည္းဆက္ေနဖို႔ ေျပာမထားပါဘူး၊ အဲဒီထက္ေစ်း သက္သာတဲ့ ေနရာကိုရွာေနဆဲပါ၊ အဲလိုနဲ႔ ေဟာ္တယ္ရွာတာကိုရပ္၊ ရထားဘယ္လိုစီးသြားရတာကိုေမးရင္း ညေနေစာင္းသြားပါတယ္၊ ပါရီ Gare de Lyon ဘူတာကိုေရာက္ေတာ့ မိုးေတာ္ေတာ္ခ်ဳပ္လို႔ ေနပါၿပီ၊ အေျပးအလႊားနဲ႔သြားရင္း လက္မွတ္ဝယ္ရမယ့္ ေကာင္တာကိုေက်ာ္ၿပီး ထြက္ေတာ့မယ့္ ရထားစႀကၤန္ကို ေရာက္သြားပါတယ္၊ ဘယ္လိုေရာက္သြားသလဲ ဆိုတာေတာင္မွ ေသခ်ာမမွတ္မိေတာ့ပါဘူး၊ ေတြ႔တဲ့ရထားယူနီေဖာင္းနဲ႔ သူကိုေမးၾကည့္ေတာ့ ကိုယ္ေျပာတဲ့ အက်ိဳးအပ်က္ အဂၤလိပ္စကားကို နားလည္သလား မသိပါဘူး၊ တက္ တက္ ဆိုၿပီး ရထားေပၚ လက္ညိဳးထိုးျပလို႔ တက္ခဲ့ရပါတယ္၊ တြဲေပၚေရာက္ေတာ့ သြားရမယ့္ ဘူတာ Béziers ေဘဇီေယးဆိုတာကို ေတြ႔တာနဲ႔ စိတ္ဒုန္းဒုန္းခ်ၿပီး လိုက္လာခဲ့ပါတယ္၊ လက္မွတ္ မဝယ္ရေသးလို႔ ေမးခဲ့တဲ့ လက္မွတ္စစ္လိုလို တြဲေစာင့္လိုလိုကို ျပန္ေမးၾကည့္ေတာ့ လက္ကာျပၿပီး  ေဘးနားကေန ျဖတ္သြားျဖတ္လာ လုပ္ေနေပမဲ့ လက္မွတ္ဝယ္ဖို႔ကိုေတာ့ မေျပာပါဘူး၊ လူကလည္း ပင္ပန္းလြန္းတာနဲ႔ အိပ္ေပ်ာ္သြားလိုက္တာ ေနာက္တေန႔မနက္ ေနထြက္လာမွ ႏိုးလာပါေတာ့တယ္၊ ေျမထဲပင္လယ္ အရပ္ေဒသမို႔ ထင္ပါတယ္၊ ေႏြဦးရာသီဝင္စ ဆိုေပမယ့္ ေနက အေစာႀကီးျမင္ေနရ ပါတယ္၊ ဆင္းရမယ့္ ဘူတာေရာက္လို႔ ဆင္းလာခဲ့ေပမယ့္ လက္မွတ္ခကေတာ့ မေပးလိုက္ရပါဘူး၊ ရထားဝန္ထမ္းႀကီးက ေမာင္ရင္ငေတတို႔ ရုပ္ေတြကိုၾကည့္ၿပီး သနားသြားလို႔ ရထားကို အခမဲ့စီးခြင့္ ေပးလိုက္တာလားေတာ့ မသိႏိုင္ပါဘူး၊ ေမာင္ရင္ငေတရဲ႕ ပထမဆံုး ဥေရာပရထား အေတြ႔အၾကံဳပါ၊
အဲဒီလိုနဲ႔ အဲဒီနယ္ေျမမွာ ႏွစ္ဝက္ခန္႔မွ် ေနထိုင္ခဲ့ဖူးပါတယ္၊ အဲဒီအေၾကာင္းေတြကိုလည္း အတိုအစ ေရးထားတာေလးေတြ ရွိပါေသးတယ္၊ ေနာက္မ်ားမွ အက်ယ္ခ်ဲ႕ ေရးပါအံုးမယ္၊


ျပင္သစ္ေျမက လွမ္းျမင္ေနရတဲ့ စပိန္ေတာင္တန္းမ်ား
ဘာဆီလိုနာကို တိုက္ရိုက္ ေရာက္ရွိမယ့္ အျမန္ရထား အစီအစဥ္ ဒီဇင္ဘာလလယ္က စတင္ခဲ့ရင္ တေန႔ကို အသြားအျပန္ ႏွစ္စီးႏႈန္းနဲ႔ မနက္တစီး ေန႔လည္တစီး ေျပးဆြဲသြားမယ္ ဆိုပါတယ္၊ ပါရီၿမိဳ႕ PARIS GARE DE LYON ဘူတာနဲ႔ PARIS AUSTERLITZ ဘူတာႏွစ္ခုကေန ရထားစတင္ထြက္ၿပီး စပိန္ႏိုင္ငံ ကာတာလန္ျပည္နယ္ရဲ႕ ၿမိဳ႕ေတာ္က BARCELONA SANTS ဘူတာနဲ႔ BARCELONA-FRANCA ဘူတာႏွစ္ခုက တခုခုကို ေရာက္မွာပါ၊ ေစ်းႏႈန္းေတြကေတာ့ သိပ္ၿပီးေတာ့ ေစ်းႀကီးတယ္ ေျပာမရတဲ့ အသြား ယူရိုတရာေက်ာ္ အျပန္လည္း ဒီေစ်းမွ် ေလာက္ပါဘဲ၊ ေစ်းသက္သာတတ္ေသာ ဗုဒၵဟူးလိုေန႔မ်ိဳး ၾကားရက္ဆိုရင္ ႀကိဳတင္ဝယ္ထားရင္ေတာ့ ယူရိုသံုးေလးဆယ္နဲ႔ တေၾကာင္းစာကို ရႏိုင္ပါတယ္၊ တခါတေလမွာေတာ့ ပထမတန္း လက္မွတ္မ်ားက ေမာင္ရင္ငေတတို႔ စီးေနၾကျဖစ္တဲ့ ဒုတိယတန္းေစ်းထက္ ပိုလို႔သက္သာေနတာကို ေတြ႔ရွိရပါတယ္၊ ဒါေပမဲ့ အဲဒီလို လက္မွတ္မ်ားဟာ အမ်ားအားျဖင့္ေတာ့ ေန႔ရက္အခ်ိန္ ေျပာင္းစီးလို႔မရ မစီးျဖစ္ မသြားျဖစ္ရင္ ျပန္အမ္းေငြ ထုတ္မရတဲ့ လက္မွတ္အမ်ိဳးအစားပါ၊ ေစ်းသက္သာတယ္ဆိုတာ ေစ်းေလွ်ာ့ထားတယ္ဆိုတာ တကယ္တမ္းက တေနရာရာမွာ မူရင္း ေအာ္ရဂ်င္နယ္ေစ်းနဲ႔က ‘ဟ’ ထားၿပီးသားပါ၊


စပိန္အျမန္ရထား RENFE AVE
ျပင္သစ္နယ္စပ္ၿမိဳ႕ Perpignan ပါပီညြန္ကေန ဘာဆီလိုနာကို ကီလိုမီတာ ၁၀၀ ခန္႔သာကြာေဝးၿပီး အခု ရထားလမ္းသစ္ကို စတင္ စမ္းသပ္စဥ္ ကာလမွာ တနာရီနဲ႔ မိနစ္ႏွစ္ဆယ္ေလာက္ ၾကာေအာင္ ေမာင္းရမွာျဖစ္ၿပီး ေနာင္မ်ားမွာေတာ့ တနာရီေအာက္သာ ေမာင္းရမွာ ျဖစ္ပါတယ္တဲ့၊ အဲဒါေၾကာင့္ ပါပီညြန္ၿမိဳ႕ကေန ဘာဆီလိုနာကို ေန႔ခ်င္းျပန္ သြားလည္ႏိုင္မွာျဖစ္ၿပီး ဘာဆီလိုနာမွာ တေန႔တာ ၇ နာရီေလာက္ အခ်ိန္သံုး ေနႏိုင္မွာျဖစ္ပါတယ္၊ Catalan ကာတာလန္ ဘာသာစကား ေျပာသူေတြရဲ႕ ၿမိဳ႕ေတာ္ Barça ဘာဆာလို႔ ေခၚဆိုၾကတဲ့ FC Barcelona တည္ရွိရာ ကမၻာ့ေဘာလံုးခ်န္ပီယံေတြရဲ႕
ဘာဆီလိုနာၿမိဳ႕ကို ျပင္သစ္နယ္စပ္ကေန အဲဒီလို ေန႔ခ်င္းျပန္ သြားေရာက္ လည္ပတ္ႏိုင္ပါၿပီ၊


စပိန္ RENFE AVE (Alta Velocidad Española) 
ဘာဆီလိုနာၿမိဳ႕ Barcelona Sants ဘူတာကေန စပိန္ႏိုင္ငံအလယ္ပိုင္းက စပိန္ျပည္ရဲ႕ ၿမိဳ႕ေတာ္ Madrid Atocha ဘူတာကိုေတာ့ ကီလိုမီတာ ၁၀၀ ေလာက္ ဆက္သြားရင္ ေရာက္ပါၿပီ၊ ဥေရာပရဲ႕ သမ မွ်တတဲ့ ရာသီဥတုေကာင္း အစားအေသာက္ေကာင္း သက္ေတာင့္သက္သာ စရိတ္နည္းနည္း ဇိမ္ခံခ်င္ဘြယ္ရာ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားရွိရာ ေရွးေဟာင္းအေမြအႏွစ္ေတြ အမ်ားႀကီးရွိရာ စပိန္ဆိုတဲ့ တိုင္းျပည္အေၾကာင္းေတြကို ကိုယ္တိုင္ကိုယ္က် သြားေရာက္လို႔ ေရးႏိုင္ေအာင္ ႀကိဳးစားပါအံုးမယ္၊ ပါရီၿမိဳ႕ Gare de Lyon ဘူတာႀကီးကေန ကာတာလန္စကားနဲ႔ Estació de Barcelona-Sants စပိန္စကားနဲ႔ Estación de Barcelona Sants ေခၚတဲ့ ၂၀၀၇ ခုႏွစ္ကမွ အသစ္ျပဳျပင္တည္ေဆာက္ ၿပီးစီးခဲ့တဲ့ ဘာဆီလိုနာ ဘူတာႀကီးကိုသြားမယ့္ ရထားလမ္း အေၾကာင္းကို ေရးသားလိုက္ရပါတယ္၊


စပိန္ကမ္းေျခတေနရာ
ေမာင္ရင္ငေတလည္း ဒီခရီးစဥ္ အစဆံုးကို မစီးဖူးေသးလို႔ အခုလို အခ်ိန္မပုတ္ေတာ့ဘဲ တိုက္ရိုက္ ေရာက္ၿပီဆိုေတာ့ကာ ပိုသြားခ်င္တဲ့စိတ္ေတြ ပိုမိုမ်ားလာၿပီး ဒီတေခါက္ ခရီးထြက္ျဖစ္ရင္ သြားဖို႔ကို ဦးစားေပး စာရင္းမွာ တို႔လို႔ ထားမိလိုက္ေၾကာင္းပါ ခင္ဗ်ာ၊


ျပင္သစ္ျပည္သို႔ တစ္ကီလိုမီတာအလို
http://moemaka.com/archives/22                   ေမာင္ရင္ငေတ         ဒီဇင္ဘာ ၁၉ ၊ ၂၀၁၃

ေနာက္ဆက္တြဲ


LGV Sud Europe Atlantique
ဒီကေန႔ေတာ့ ဒီခရီးစဥ္ စပိန္နယ္စပ္ေဒသကို စတင္လို႔ သြားပါၿပီ၊ ေရးခဲ့ဖူးတာေလးကို အမွတ္တရ တင္လိုက္ရပါတယ္၊
ဒီ “ပါရီမွ စပိန္နယ္စပ္ေဒသသို႔” စာစုကို ၂၀၁၃ ဒီဇင္ဘာလက ေရးခဲ့တာပါ၊
ေရးခဲ့စဥ္က ကာတာလန္တို႔ရဲ႕ ဘာဆီလိုနားနဲ႔ ပီေရေနး ေတာင္တန္းမ်ားေပၚက Andorra အန္ဒိုရာ ဆိုတဲ့ ႏိုင္ငံေလးဆီကို သြားခ်င္မိေၾကာင္း ထည့္ေရးခဲ့မိပါတယ္၊ သိပ္မၾကာပါဘူး ေနာက္ေျခာက္လ ေလာက္ၾကာေတာ့ သြားခြင့္ရခဲ့ပါတယ္၊ ပါရီ ဘာဆီလိုနာ တိုက္ရိုက္ အျမန္ရထားနဲ႔ေတာ့ မဟုတ္ပါ၊
အခုတခါလည္း တႏွစ္မျပည့္ခင္ အဲဒီ နယ္ေျမကို ခရီးသြားခြင့္ ၾကံဳလာခဲ့ျပန္ပါၿပီ၊ ျပင္သစ္အေရွ႕ျခမ္း ရထားလမ္းကေတာ့ စီးဖို႔ အခြင့္မသာပါဘူး၊ အေရွ႕ျခမ္း လီယြန္ဘက္လမ္းက ပိုေဝးလို႔ထင္ပါတယ္၊ အေနာက္ျခမ္း ပါရီေဘာ္ဒိုး စပိန္လမ္းကို အသစ္ေဖာက္ေနတာလည္း ေဘာ္ဒိုနယ္ေျမကို ေရာက္လို႔ ေနၿပီျဖစ္လို႔ ရထားစီးခ်ိန္ ပိုလို႔ တိုေတာင္းလာပါၿပီ၊ ၂၀၁၇ ခုႏွစ္ လမ္းပိုင္း လိုအပ္ခ်က္ေတြ အားလံုး ၿပီးစီးသြားခဲ့ရင္ ကီလိုမီတာ ၆၀၀ နီးပါကို ႏွစ္နာရီမွ်သာ ၾကာျမင့္ေတာ့မွာ ျဖစ္ပါတယ္၊ 

 ေမာင္ရင္ငေတ ၀၇၀၄၂၀၁၅

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire

** * တခါကေန႔ရက္မ်ား (၂) * **

ႏွစ္ဆယ္ေက်ာ္အလြမ္း တခါကေန႔ရက္မ်ား (၂)                                  ေမာင္ရင္ငေတ ၁၉၀၇၂၀၁၇ ႏွစ္ဆယ္ေက်ာ္အလြမ္း တခါကေန႔ရက္...