jeudi 23 avril 2015

ဟိုနားဒီနား ေအတီအာနဲ႔သြား



ဟိုနားဒီနား ေအတီအာနဲ႔သြား
ATR (Avions de Transport Regional)


ေအတီအာ ေလယာဥ္တစင္း ျဖစ္တည္လာပံု                                             (Photo Google)
ဒီကေန႔ ေရႊျပည္ေတာ္ႀကီးက ေလေၾကာင္းလိုင္းေတြမွာ အသံုးမ်ားေနၾကတဲ့ ေလယာဥ္ အမ်ိဳးအစား တမ်ိဳးကေတာ့ Avions de Transport Regional (ATR) ေလယာဥ္မ်ား ျဖစ္ၾကပါတယ္၊

ျပင္သစ္ျပည္ေတာင္ပိုင္း Toulouse တူးလုစ္ၿမိဳ႕မွာ အေျခစိုက္ထားတဲ့ ဒီ ေအတီအာ အမ်ိဳးအစား ေလယာဥ္ စက္ရံုကို ၁၉၈၁ ခုႏွစ္မွာ စတင္ တည္ေထာင္ခဲ့တာပါ၊ ေအတီအာ ဆိုတဲ့ အမည္အတိုင္း ေဒသတြင္းက ခရီးတိုေလးေတြကို ေျပးဆြဲဖို႔ ရည္ရြယ္ထုတ္လုပ္တဲ့ ေလယာဥ္စက္ရံုပါ၊

ေအတီအာ စက္ရံုတည္ရွိရာ တူးလုစ္ၿမိဳ႕ဆိုတာကလည္း ဒီကေန႔ ကမၻာေပၚမွာ အေကာင္းဆံုးေသာ ေလယာဥ္ အမ်ိဳးအစားျဖစ္တဲ့ နာမည္ႀကီး အဲယားဘတ္စ္ ေလယာဥ္စက္ရံု တည္ရွိရာ ၿမိဳ႕ျဖစ္သလို ေအတီအာေလယာဥ္ ဆိုတာကလည္း အဲယားဘတ္စ္ကေန ဆင့္ပြားၿပီး ခြဲထြက္လာတဲ့ အေသးစား ေလယာဥ္ေတြသာ ျဖစ္ပါတယ္၊ ပိုင္ဆိုင္မႈကေတာ့ ျပင္သစ္ အဲယားဘတ္စ္နဲ႔ အီတလီႏိုင္ငံ Napoli (Naples) နာပိုလီၿမိဳ႕ အေျခစိုက္ (စက္ရံုကေတာ့ Torino တူရီႏိုၿမိဳ႕မွာ ရွိတယ္ ဆိုပါတယ္၊) Alenia Aeronautica တို႔ တဝက္စီ ပိုင္ဆိုင္ၾကပါတယ္၊


ATR 42 နဲ႔ ATR 72 ပန္ကာသံုး ေလယာဥ္အမ်ိဳးအစား ႏွစ္ခုကိုသာ အဓိကထား ထုတ္လုပ္ပါတယ္၊
Avions de Transport Regional (ATR) ေလယာဥ္မ်ားရဲ႕ အဓိကၿပိဳင္ဘက္ကေတာ့ ကေနဒါႏို္င္ငံ Bombardier Aerospace ေလယာဥ္လုပ္ငန္းက ထုတ္လုပ္ေနတဲ့ ေလယာဥ္ငယ္ေတြ ျဖစ္ေပမယ့္ မွီဖို႔ကေတာ့ အေတာ္လိုေသးတယ္ ေျပာရမွာပါ၊ ေအတီအာ (တကယ္ေတာ့ ျပင္သစ္သံနဲ႔ ထြက္ရင္ အာေတအယ္ရ္ လို႔သာ အနီးစပ္ဆံုး ေရးႏိုင္ပါတယ္၊) ေလယာဥ္ေတြက ပန္ကာစနစ္ သံုးတာျဖစ္ၿပီး
ကေနဒါ ဘုံဘာဒီေယ ေလယာဥ္ေတြက ဂ်က္ေလယာဥ္ေတြ ျဖစ္ပါတယ္၊ ပန္ကာသံုးေလယာဥ္ေတြ ထဲမွာေတာ့ အေကာင္းဆံုး အမ်ိဳးအစားက ေအတီအာ ျဖစ္ပါတယ္တဲ့၊ ပန္ကာသံုးတဲ့ေလယာဥ္ေတြ ဆိုေပမယ့္လည္း အထင္ေတာ့ မေသးလိုက္ပါနဲ႔တဲ့၊ မၾကာခင္ ႏွစ္မ်ားကာလမွာ ဂ်က္အင္ဂ်င္ေတြနဲ႔ ပန္ကာကိုေပါင္းစပ္ၿပီး တီထြင္ထားတဲ့ ဂ်က္ပန္ကာေလယာဥ္ေတြ ေပၚလာဖို႔ အေတာ္နီးစပ္ေနၿပီလို႔
သတင္းတပုဒ္မွာ ေတြ႔ရွိလိုက္ရေၾကာင္းပါ၊

ေအတီအာ ၄၂-၆၀၀ ေလယာဥ္ တစင္းရဲ႕ ထုတ္လုပ္မႈ ကုန္က်စရိတ္က ယူရိုေငြ ၁၅ သန္းခန္႔ရွိၿပီး ေလယာဥ္အစင္းေပါင္း ၆၀၀ ေက်ာ္ ထုတ္လုပ္ခဲ့ၿပီးပါၿပီ၊ ေအတီအာ ၇၂-၆၀၀ တစင္းကို ယူရို သန္း ၂၀ ေပးရမွာျဖစ္ၿပီး အစင္းေရ ၇၀၀ ခန္႔ ရွိေနပါၿပီ၊ ၄၂ တို႔ ၇၂ တို႔ရဲ႕ ဆိုလိုရင္းကေတာ့ အနည္းဆံုး ေလယာဥ္ေပၚမွာ ပါဝင္တဲ့ ထိုင္ခံု အေရအတြက္ပါတဲ့၊

တကယ္တမ္းၾကေတာ့ ဒီလို ေလယာဥ္ပ်ံ ခပ္ေသးေသးေလးေတြဟာလည္း မရွိမျဖစ္ ဆိုသလိုပါ၊
ေဒသအတြင္း ဟိုနားဒီနား တနာရီေလာက္ ၾကာမယ့္ခရီးကို အေရးတႀကီး သြားခ်င္သူမ်ား အတြက္ သို႔မဟုတ္ အိတ္တလံုးလြယ္ ခရီး အျမန္ေရာက္ရင္ ၿပီးေရာဆိုတဲ့ သူမ်ိဳးေတြအတြက္ ေပါေခ်ာင္ျမန္ ခရီးစဥ္ေလးေတြအျဖစ္ လည္းေကာင္း၊ ေလယာဥ္ႀကီးေတြ ဆင္းသက္လို႔ မရႏိုင္တဲ့ ေလယာဥ္ကြင္း ခပ္ေသးေသးသာရွိတဲ့ ေနရာေဒသမ်ားအတြက္ လည္းေကာင္း အသံုးဝင္ေနတာမ်ိဳးပါ၊

ေတာေတာင္ေခ်ာင္းေျမာင္း ထူထပ္ၿပီး ေဒသအတြင္း မတည္ၿငိမ္မႈ မ်ားစြာရွိေနေသးတဲ့ ေနရာေတြ အေျခအေနေတြမွာ လမ္းပမ္းဆက္သြယ္ေရး အခက္အခဲကို ယာယီ ေျဖရွင္းၾကရတဲ့ အခါမွာလည္း အဲဒီလို ေလယာဥ္ကေလးေတြသံုးတဲ့ ေလေၾကာင္းလိုင္း အသစ္ကေလးေတြ မ်ားစြာ ေပၚေပါက္လာ တတ္ပါတယ္တဲ့၊

ေအတီအာ ေလယာဥ္ထုတ္လုပ္ေရးလုပ္ငန္းက တည္ေဆာက္ၿပီးခဲ့တဲ့ ေဒသတြင္းသြား Turboprop ပန္ကာစနစ္သံုး ေလယာဥ္စီးေရ စုစုေပါင္း တေထာင့္ေလးရာေက်ာ္ကို ေမာင္ရင္ငေတတို႔ရဲ႕ ေမြးရပ္ ဌာနီ ေရႊႏိုင္ငံေတာ္ႀကီးအပါအဝင္ ကမၻာ့ႏိုင္ငံေပါင္း ၉၀ ေက်ာ္မွာရွိတဲ့ ေလေၾကာင္းလိုင္းေပါင္း ၂၀၀ ခန္႔က ဝယ္ယူေျပးဆြဲ အသံုးျပဳေနၾကပါတယ္တဲ့၊ အဲဒီေအတီအာအစီး ေထာင့္ေလးရာေက်ာ္ထဲကမွ ၂၀၀၅ ေနာက္ပိုင္းမွာ ထုတ္လုပ္ခဲ့တဲ့ ေလယာဥ္ အစီးေရ ၁၇၀ ေက်ာ္ကေတာ့ အာစီယံႏိုင္ငံေတြရဲ႕ ေဝဟင္မွာ ပ်ံသန္းေနတာပါ၊ ေနာက္ထပ္လည္း အမွာစာေတြက တဖြဲဖြဲေရာက္ရွိ လာေနတာျဖစ္လို႔ ေအတီအာရဲ႕ ေလယာဥ္ဆိုင္ရာသင္တန္းေက်ာင္းကို ျပင္သစ္ျပည္တူးလုစ္ၿမိဳ႕ကေန စင္ကာပူၿမိဳ႕သို႔
ၿပီးခဲ့တဲ့ ၂၀၁၃ ႏွစ္ကုန္က ေျပာင္းေရႊ႕အေျခစိုက္ခဲ့ပါတယ္တဲ့၊ (ျပင္သစ္ေတြ လည္လိုက္ပံုမ်ားေနာ္၊)
အံ့မခန္း တိုးတက္ ေျပာင္းလဲလာတဲ့ ေရႊျပည္ေတာ္ႀကီးဆီသို႔လည္း ATR Flight Training Centre
ႀကီး မၾကာမီ ေျပာင္းေရႊ႕မလာႏိုင္ဘူးလို႔ ဘယ္သူ ေျပာႏိုင္ပါ့မလဲ ေနာ့၊

ေမာင္ရင္ငေတ ၀၇၀၉၂၀၁၄


ဆက္လက္ၿပီးေတာ့ ဒီကေန႔ လက္ရွိ ေရႊျပည္ေတာ္ႀကီးရဲ႕ မိုးေကာင္းကင္မွာ ေျပးဆြဲပ်ံသန္း ေနတဲ့ ေနဆဲ ေလယာဥ္မ်ားရဲ႕အေၾကာင္းကို အေသးစိတ္ေတာ့ မဟုတ္ေပမယ့္ ဖတ္ထားမွတ္ထားသမွ်ကို ေနာက္ဆက္တြဲ အေနနဲ႔ ေဖာ္ျပလိုက္ပါတယ္၊



ဒီကေန႔ ျမန္မာအမ်ိဳးသားေလေၾကာင္းလိုင္းရဲ႕ ပထမဦးဆံုး (Union of Burma Airways) အမည္နဲ႔ Boeing 727-100 (XY-ADR) ေလယာဥ္ ၁၉၇၄ ခုႏွစ္က ေဟာင္ေကာင္ Kai Tak International Airport မွာ ေတြ႔ရတဲ့ ပံုပါ၊           (Photo Google)
ေရႊႏိုင္ငံေတာ္ႀကီးမွာ အခုေလာေလာဆယ္ ၂၀၁၅ ခုႏွစ္ဆန္းပိုင္းအထိ ေလေၾကာင္းလိုင္းေပါင္း ၁၀ လိုင္း (ခန္႔) ေျပးဆြဲေနတယ္ ဆိုၾကပါတယ္၊ ဒီေနရာမွာ (ခန္႔) လို႔ ဆိုရတာက တခ်ိဳ႕ေသာ လိုင္းေတြ    ေျပးလိုက္ရပ္လိုက္ ျဖစ္ေနတာကို ေတြ႔မိရလို႔ပါ၊ သက္တမ္း အရင့္ဆံုး လိုင္းကေတာ့ လြတ္လပ္ေရး ရၿပီး ၁၉၄၈ ခုႏွစ္မွာ စတင္ ေျပးဆြဲခဲ့တဲ့ Union of Burma Airways (UBA) ေခၚ Burma Airways ေခၚ Myanma Airways ေခၚ အခုေနာက္ဆံုး ေျပာင္းလဲခဲ့တဲ့အမည္ Myanmar National Airways လိုင္း ျဖစ္ပါတယ္၊ 


UBA ေလေၾကာင္းလိုင္းကေန တျဖစ္လဲၿပီးေတာ့ ေျပာင္းလာခဲ့တဲ့ဲ Myanmar National Airways ေခၚ ႏိုင္ငံပိုင္ သက္တမ္းရင့္ ျမန္မာ အမ်ိဳးသား ေလေၾကာင္းလိုင္းကေတာ့ သူရဲ႕ကိုယ္ပြား MAI ေခၚ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ျမန္မာ့ေလေၾကာင္းလိုင္းကို ကေမၻာဇအုပ္စုသို႔ ၂၀၁၄ မွာ အၿပီးအပိုင္ ေရာင္းခ်ခဲ့ၿပီး ေနာက္ ေျခလွမ္းျပင္းျပင္းနဲ႔ စတင္လို႔ လွမ္းလာခဲ့ၿပီး ေအတီအာေတြ ဘိုရင္းေလယာဥ္ အသစ္ေတြကို အစင္းႏွစ္ဆယ္ခန္႔ ဝယ္ယူဖို႔ စာခ်ဳပ္ေတြ ခ်ဳပ္ဆိုခဲ့တာေၾကာင့္ လာမယ့္ ၂၀၁၇ ခုႏွစ္ ေလာက္မွာေတာ့ ေရႊေကာင္းကင္ယံထက္ ေလယာဥ္သစ္ေတြ ပ်ံဝဲေနမွာကို ေတြ႔ျမင္လာရဖြယ္ ရွိပါ ေၾကာင္း၊


Air Mandalay

၁၉၉၄ ခုႏွစ္မွာ စတင္တည္ေထာင္ခဲ့တဲ့ Air Mandalay ေလေၾကာင္းကေတာ့ ေရႊျပည္ေတာ္ႀကီးရဲ႕ ေလေၾကာင္းလိုင္းေတြထဲမွာ စင္ကာပူသား Michael Chang ဆိုတဲ့သူက တဝက္တိတိ ပိုင္ဆိုင္တာ ေၾကာင့္ ပုဂၢလိကပိုင္ေတြထဲမွာ ေရွးဦးအက်ဆံုးလို႔ ေျပာႏိုင္ေပမယ့္ အခုထိ ေအတီအာေလယာဥ္ ၃ စီး (ATR 72-212 ႏွစ္စီး ATR 42-320) နဲ႔သာ ေျပးဆြဲေနဆဲပါ၊



မႏၱေလးေလေၾကာင္းရဲ႕ ေအတီအာ ၄၂-၃၂၀       (Photo Google) 
Air Mandalay ရဲ႕ F-OHRN တျဖစ္လဲ XY-AIJ အမည္ေပါက္ေနတဲ့ ATR 42-320 ေလယာဥ္ကို ၁၉၉၁ ခုႏွစ္မွာ ၂၆၈ စင္းေျမာက္အျဖစ္ တည္ေဆာက္ခဲ့တာပါ၊ ေလယာဥ္ေတြရဲ႕အသက္အရဆိုရင္
၂၃ ႏွစ္သား ရွိၿပီဆိုေတာ့ ေတာ္ေတာ္ႀကီးၿပီ ေျပာရမွာပါ၊ မႏၱေလးေလေၾကာင္းဆီသို႔ ေရာက္မလာမီ  တခ်ိန္တုန္းက အဲဒီ ေလယာဥ္က G-BUEA ဆိုၿပီး လန္ဒန္ၿမိဳ႕မွာ အေျခစိုက္တဲ့ Citiflyer Express ေလေၾကာင္းလိုင္းမွာ သူ႔ရဲ႕ပ်ံသန္းမႈဘဝကို ၁၉၉၂ ခုႏွစ္မွာ စတင္ခဲ့ပါတယ္၊ အဲဒီကမွတဆင့္ ၂၀၀၃ ခုႏွစ္မွာ ဖ်က္သိမ္းခဲ့တဲ့ အယ္ဂ်ီးရီးယား Khalifa Airways ကို ၂၀၀၀ ျပည့္ႏွစ္မွာ  F-OHRN အမည္ မွတ္ပုံတင္ ေရာက္ရွိၿပီး သံုးႏွစ္ၾကာ ေျပးဆြဲခဲ့ပါေသးတယ္၊ ၂၀၀၄ ခုႏွစ္မွာ F-OHRN ေလယာဥ္ဟာ မႏၱေလးေလေၾကာင္းကို အငွားဘဝနဲ႔ ေရာက္လာခဲ့ၿပီး ၂၀၀၈ ခုႏွစ္မွာေတာ့ XY-AIJ အမည္ေပါက္ မွတ္ပံုတင္ခဲ့ကာ အခုထိ အသံုးျပဳေနဆဲပါ၊




ေရႊျပည္ရဲ႕ အသစ္စက္စက္ APEX Airline      (Photo Google)
ေရႊျပည္ေတာ္ရဲ႕ ေနာက္ဆံုးေပၚ ေလေၾကာင္းလိုင္းကေတာ့ တနသၤာရီတိုင္းမွာ အေျခစိုက္တဲ့ APEX Airline ျဖစ္မယ္ ထင္ပါတယ္၊ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္မွာ မွတ္ပံုတင္ခြင့္ရခဲ့တဲ့ အဲဒီ ေလေၾကာင္းလိုင္းအသစ္ ခ်က္ခၽြတ္ကေလးက ျပင္သစ္ ေအတီအာရဲ႕ ၁၂၂၉ စင္းေျမာက္ ေနာက္ဆံုးထုတ္ ေလယာဥ္အသစ္ စက္စက္ တစင္းျဖစ္တဲ့ ATR 72-600 (F-WKVH/F-WWED) XY-AJV ေလယာဥ္ကို ဝယ္ယူခဲ့တာ ၿပီးခဲ့တဲ့ ေဖေဖာ္ဝါရီ လလယ္က ေရာက္ရွိလာၿပီ ျဖစ္ပါတယ္တဲ့၊ ဘာေတြကို ဘယ္လို လုပ္ျပႏိုင္မယ္ ဆိုတာကိုေတာ့ ေစာင့္ၾကည့္ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္၊ အခုႏွစ္ ၂၀၁၅ မတ္လကစၿပီး ျပည္တြင္းခရီးစဥ္ေတြ တနသၤာရီေဒသကို အေျခခံၿပီီး စတင္ေျပးဆြဲေနၿပီ ျဖစ္ပါတယ္တဲ့၊ 
              

(ဒီေနရာမွာ တခုၾကားျဖတ္ၿပီး ေရးခ်င္တာက ေလယာဥ္ေတြရဲ႕ ကိုယ္ပိုင္နံပတ္လို႔ ေျပာလို႔ရမယ့္
F-OHRN တို႔ F-WKVH, F-WWED တို႔ XY-AIJ တို႔ XY-AJV ဆိုတာကိုပါ . ……..)
မူလစက္ရံုမွာ ေလယဥ္တစင္းကို စတင္ထုတ္လုပ္တည္ေဆာက္စဥ္မွာ ထုတ္လုပ္ရာ စက္ရံုတည္ရာ ႏိုင္ငံရဲ႕အတိုေကာက္ ျပင္သစ္ဆိုရင္ (F) ဂရိတ္ၿဗိတိန္ဆိုရင္ (G) အေမရိကန္ဆိုရင္ (N) ဆိုၿပီး ေရွ႕ ထိပ္စီးမွာ ေပးထားေလ့ ရွိပါတယ္၊ တည္ေဆာက္ၿပီး ေနာက္ပိုင္း ဝယ္ယူသံုးစြဲတဲ့ ေလေၾကာင္းလိုင္း တည္ရွိရာ ႏိုင္ငံအေပၚမွာ မူတည္ၿပီး XY-AIJ, XY-AJV ဘာညာဆိုၿပီး ေလယာဥ္ရဲ႕ ကိုယ္ပိုင္အမွတ္ ေတြကို ေျပာင္းလဲ သတ္မွတ္တာပါ၊

ေမာင္ရင္ငေတ ၂၄၀၄၂၀၁၄

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire

** * တခါကေန႔ရက္မ်ား (၂) * **

ႏွစ္ဆယ္ေက်ာ္အလြမ္း တခါကေန႔ရက္မ်ား (၂)                                  ေမာင္ရင္ငေတ ၁၉၀၇၂၀၁၇ ႏွစ္ဆယ္ေက်ာ္အလြမ္း တခါကေန႔ရက္...